Kan jeg kræve et nyt spil?!

  • Hej.


    Det er sådan at jeg 31. maj købte et spil, Skyscraper Simulation, og
    tænkte det ville være noget for mig, da jeg godt kan lide sådan
    lidt-bygge-spil.


    Jeg kommer hjem, smider skiven i computeren og installeret spil. Det går som smurt.


    Jeg starter så spillet op, den triller forbi de tre første reklamer
    (I ved de der reklamer med producent ect.) og så går skærmen sort. Jeg
    får fejlmeddelelse.


    Jeg ville så opdatere spillet, men jeg har angiveligt den nyeste
    opdatering, men så skriver jeg til producenten og fortæller problemet og
    hvad hardware jeg har. De skriver så tilbage, at mit grafikkort ikke er
    stærkt nok, hvilket undrer mig. Nå, men mit grafikkort står så af, og
    jeg får købt mig et nyt i fredags.


    Jeg afinstallere spillet, installere det og prøver igen. Bum, stadigvæk samme fejl.


    Nu har jeg skrevet til deres support, men jeg tænkte at jeg også ville spørge her.


    Kan jeg kræve et nyt spil eller pengene tilbage? Der er jo tydeligvis fejl i spillet.


    Jeg optog denne video:
    Video af fejlmeddelelse


    HyperCam, som jeg bruger, har dog ikke fået optagelser af reklamerne
    og den sorte skærm med, men tilgengæld fik den optaget fejlmeddelelsen.
    Der står ikke rigtigt andet end det der og selv hvis jeg venter 15
    sekunder, så sker der ingenting!


    Jeg har dette hardware:
    Bundkort: ASUS M3N78 SE
    RAM: 4 GB
    CPU: AMD Athlon 64 X2 Dual Core Processor 5200+ 2,7 GHz
    Optisk drev: DVD-brænder
    Lydkort: Onboard


    Gamle grafikkort var et Club 3D GeForce 7600 GS 512MB
    Nye grafikkort er et Club 3D GeForce 430 GT 1GB



    Mit OS er Windows 7 Ultimate 32Bit
    Alle drivere fuldt opdateret og det samme er mit OS



    Spillet kræver (Skrevet direkte af fra æsken):
    OS: Windows XP/Vista/7
    CPU: 2GHz with SSE2
    Ram: 1 GB
    Direct X: 9 or higher
    Drive: CD-rom
    Sound-card: 3D-Sound
    HDD: 750 MB
    3D Graphic Card: Geforce 6800 Serie, ATI X1650, S3 C. 430GT (min 256 MB VRAM) or higher).


    ..


    Ud fra det, så burde jeg kunne trække spillet.


    Kan jeg kræve et nyt? Eller må jeg bare opgive at spille spillet på
    min pc?! Eller vente med at spille spilet til, at jeg får købt ny
    computer?


    Håber nogle kan hjælpe
    Mvh Kent


    ..


    Alle indlæg om at jeg har noget værre lort, det virker FINT for mig
    og kan trække de spil, som jeg pt. spiller, vil blive rapporteret. Tak
    :)

  • Tjaa... så vidt jeg kan se, skulle det være muligt at få det spil til at fungere under Windows 7, så jeg har svært ved at tro at du kan få refunderet dine penge.


    Har du prøvet at starte spillet op i kompatibilitets tilstand?
    Har du kørt en driver cleaner, efter du skiftede grafikkortet ud? Hvis ikke vil det nok ikke være en dårlig ide at gøre det og geninstallere grafikkort driveren
    Har du opdateret directx(det gør Windows update ikke)?


    Når du skriver at dine drivere er opdateret, er det så via Windows update, eller har du været inde på diverse fabrikanters hjemmesider for at finde dem?


    I øvrigt syntes jeg det er lidt mistænksomt at dit grafikkort dør sådan uden videre, du bør nok være opmærksom på om der skulle være andre problemer med computeren, det kunne være en ide at køre nogle tests, såsom memtest86+, harddisk test, stress test(prime95 f.eks.) osv.


    Din computer er absolut ikke fantastisk og umiddelbart tvivler jeg også på kvaliteten af komponenterne, så du kan ikke udelukke at det er din computer.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Nej, jeg er ret sikker på, at du ikke kan kræve at få pengene retur.


    Vi kan dog prøve at hjælpe dig med at få spillet til at virke:Åben "Kør..." eller "Run" og skriv "dxdiag". Klik "Save All Information..." og vedhæft derefter tekstfilen i en reply herinde.

    Vision S-Series S3768
    Intel Core i7-3610QM 4x2,30GHz (Turbo 3.30GHz)
    17.3” LED AntiGlare 1920x1080
    Kingston 8GB DDR3-1600

    Nvidia GeForce GTX660m 2GB GDDR5
    Samsung 830-Series 256GB
    WD Scorpio Blue 640GB


  • Alle indlæg om at jeg har noget værre lort, det virker FINT for mig
    og kan trække de spil, som jeg pt. spiller, vil blive rapporteret. Tak
    :)


    Til....hvem? Julemanden? :huh:


    Der er mulighed for at kræve pengene retur på et produkt der ikke fungerer, men modsat hardware så er det en rodet affære når det gælder software.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |


  • Spillet kører i kompatibilitets tilstand med Windows XP SP 3


    Nej, men slettede driveren helt og installerede den nye driver, den
    opdaterede sig selv dagen efter direkte fra Nvidias hjemmeside.


    DirectX er opdateret til den nyeste


    Alle mine driver bliver hentet fra producenternes hjemmeside (Nvidia og ASUS).


    Grafikkortet stod af pga. varme. Det havde problemer med kølingen i forvejen, da det blot var passiv kølet.


    Min computer kan trække spillet, det er spillet den er gal med. :)


    Jeg har løbende kontakt med spilproducenten og alt hvad de har forslået
    mig, det har pt. ikke virket, så det kan være installationsfilen på
    skiven, som den er gal med.


    Jo, man kan godt købe spil med fejl i. Done that, been there.



    Nej, jeg er ret sikker på, at du ikke kan kræve at få pengene retur.


    Vi kan dog prøve at hjælpe dig med at få spillet til at virke:Åben "Kør..." eller "Run" og skriv "dxdiag". Klik "Save All Information..." og vedhæft derefter tekstfilen i en reply herinde.


    Jeg har gjort det og smed det i et andet forum også. De sagde at der ingen fejl er og det umiddelbart er spillet den er gal med. Men nu må vi se hvad spilproducenten finder af løsninger til mig i morgen.

  • Quote

    Nej, men slettede driveren helt og installerede den nye driver, den opdaterede sig selv dagen efter direkte fra Nvidias hjemmeside.

    Så har du jo muligvis heller ikke slettet den helt. Selv om du sletter den med windows kan der godt være rester. hent det program som der blev snakket om og fjern det helt.

  • Hvis du kører Vista/Windows 7, så kan du godt skulle installere DX 9.0c alligevel, selvom de har DX10/11 installeret.


    Driveren er ikke nødvendigvis fjernet totalt, før du kører DriverSweeper, der i den nyeste version vist hedder Driver Fusion. Dertil kan du også med god samvittighed benytte dig af Ccleaner, som nævnt før.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H