Hej,
Hvilket program vil I anbefale til at redigere billeder?
Mine krav er flg.:
- Til at komme til for rimelige penge
- Brugervenligt
- Skal gerne fungere på både Linux, mac og Windows
På forhånd tak
Hej,
Hvilket program vil I anbefale til at redigere billeder?
Mine krav er flg.:
På forhånd tak
Jeg ved ikke om du kender GIMP? Det er i hvert fald et forholdsvist anstændigt billedredigeringsprogram. Så vidt jeg ved, så er det også til Unix og Mac.
+ Det er gratis. Skader aldrig at prøve, om det er noget for en.
Ja hvis det skal ramme alle tre operativsystem typer så kan jeg heller ikke komme i tanke om andet end GIMP og lign. Adobe og lign. firmaer laver desværre kun til Windows og Mac - Linux er rét open source nichet.
Det er meget længe siden, at jeg har prøvet GIMP og dengang var jeg ikke helt hooked på det - Men det skal da lige prøves igen
Men hvis vi så ser bort fra Linux, er det så f.eks. Photoshop Elements 10 som man skal gå efter? Den virker både til MAC og Windows.
Jeg havde egentlig kigget lidt på Paint Shop Pro x4 (har tidligere haft Paint Shop Pro), men den understøttes kun af Windows.
Hvordan skal der redigeres billeder? Der er "almindeligt" tilskæring og små ændringer i kontrast og lignende, eller skal du sådan lidt mere i gang?
Hvis du skal mere "i gang" så ville jeg også hoppe på adobe-vognen og kigge efter f.eks elements (bruger selv mest lightroom da jeg efterhånden ikke piller så meget i små detaljer på billederne men redigerer på større flader).
/ask
Display MoreHvordan skal der redigeres billeder? Der er "almindeligt" tilskæring og små ændringer i kontrast og lignende, eller skal du sådan lidt mere i gang?
Hvis du skal mere "i gang" så ville jeg også hoppe på adobe-vognen og kigge efter f.eks elements (bruger selv mest lightroom da jeg efterhånden ikke piller så meget i små detaljer på billederne men redigerer på større flader).
/ask
Jeg skal bl.a. tilskære, ændre konstrast osv. i mine fotos, herudover vil jeg også gerne have mulighed for at tilføje "effekter" og skabe lidt anden "mening" med billedet.
Jeg tror mest selv, at det er Elements som jeg skal starte med, er det korrekt? De har jo også en 30 dages trial som jeg kan starte med.
Men er det så Elements fremfor Paint Shop Pro x4? Fordelen ved Elements er at det også understøttes på min Macbook.
Det er klart elements. Paint Shop Pro er lidt som navnet angiver mere rettet mod hvis du selv skal lave grafik, hvor element er rettet direkte mod foto-redigering.
/ask
Super, så vil jeg lige starte ud med deres trial udgave
Men er GIMP så overflødigt?
Photoshop er lige til og nemt plus du kan altid bare hente en crack
Photoshop er lige til og nemt
plus du kan altid bare hente en crack
Crack nej tak.
Har købt Photoshop Elements efter at have prøvet trial udgaven, tak for jeres råd
Photoshop er lige til og nemt
plus du kan altid bare hente en crack
Derfor skal der stadig bruges tre versioner....