Trådløs afspilning af musik på flere anlæg

  • Hey Tweak :-)


    Hvilke muligheder er der hvis man gerne vil have trådløs musik afspilning på flere anlæg fra forskellige styreenheder.


    Her tænkes smartphones og pc/mac ydermere skal den kunne tilgå musik fra en NAS.


    Altså jeg tænker der en en hovedboks der er tilsluttet NAS'en også to modtager der sidder på hvert sit anlæg.


    Findes det?

    Apple Macbook Pro 13" | Intel Core 2 Duo 2.4Ghz | Nvidia GeForce 320M | 4GB RAM | 250GB SATA @ 5400 rpm | AVI ADM 9,1 | 1 TB Ekstern | Logitech MX518 | Steelpad S&S

  • dårlig ide. men hvis du skal gøre det vill jeg kigge efter en bluetooth løsning.

  • Undskyld, men det var dog et meget ubrugeligt svar. Så vidt jeg kan se lader folk da til at være meget tilfredse med Sonos os squeezebox.


    Jeg ville bare høre om de kan det jeg søger og om der er andre alternativer.


    Hvad med den nye http://www.apple.com/dk/airportexpress/#dual-band den ser sgu meget lækker ud.

    Apple Macbook Pro 13" | Intel Core 2 Duo 2.4Ghz | Nvidia GeForce 320M | 4GB RAM | 250GB SATA @ 5400 rpm | AVI ADM 9,1 | 1 TB Ekstern | Logitech MX518 | Steelpad S&S

  • ved godt det måske ikke er det du lige tænkte på men måden jeg har gjort det på er med et trådløst k400 tastatur/mousepad sat til en 10" bærbar hp, som så er connected til 46" tv og mit anlæg. på den måde er det hele nemt at styre og en så lille bærbar koster omkring 1800 på wupti.com...og de kan jo bruges til meget andet, hvis man lige skal en tur op til en veninde eller lign. :)

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Det er nok Sonos du skal have fat i, hvis du vil have flere styreenheder, til at styre musikken uafhængigt af hinanden i flere rum. -det er jo netop der systemet er stærkt. Så kan alle i hustanden bare installere en app på sin smartphone, og så ellers bare styre afspilleren i det rum de nu engang er i. Det er dog ikke en billig løsning.
    Har desvære ikke selv praktisk erfaring med systemet, men prøv at kikke/spørge på http://hifi4all.dk/, der er flere som bruger Sonos ;)

    Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak.


  • Hvis din NAS kan køre en squeezeserver, så så kan en løsning med squeezebox også fungere rigtigt godt. Her kan den styres fra diverse telefoner, deciderede fjernbetjeninger eller PC'er. Det er dog kun musik der ligger på NASen (samt eventuelt spotify og andet net-materiale) der kan afspilles. Ikke musik der ligger på telefonerne.


    Alternativt kan også være at benytte airplay. Jeg ved ikke hvordan dette fungerer med at synkronisere lyden i flere rum, men her kan der spilles fra alle enheder, og hvis disse enheder kan tilgå NASen så kan kan de jo også spille musik derfra.


    /ask