Tweak.dk artikel - Sådan åbner du dine netværks porte til dine spil

  • Mange har oplevet eller oplever netværks problemer med forskellige spil, grunden til det er ofte at sikkerheden i netværket blokere for deres trafik, måden man undgår en god del af problemerne på, er ved at bruge portforwarding til at åbne de porte spillet bruger. Reelt er det virkelig simpelt i de fleste tilfælde, det er bare lige et spørgsmål om at vide hvordan.



    Læs artiklen her:



    http://www.tweak.dk/article/Sa…rte_til_dine_spil/126/1/1



    [Blocked Image: http://www.tweak.dk/images/2012/article/126/tweak_portforward_1.JPG]


    .

  • En lille genvej til routeropsætningen hvis du har Vista/7:


    Hop ind i "Enheder og Printere" i start menuen, og dobbeltklik på din router i "mappen" - så åbner Windows routerens konfigurationsside for dig - og jeg mener faktisk også at den til tider hjælper dig med at sætte et kodeord og lign. på hvis den er af nyere model. ^^

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • En lille genvej til routeropsætningen hvis du har Vista/7:


    Hop ind i "Enheder og Printere" i start menuen, og dobbeltklik på din router i "mappen" - så åbner Windows routerens konfigurationsside for dig - og jeg mener faktisk også at den til tider hjælper dig med at sætte et kodeord og lign. på hvis den er af nyere model. ^^

    Min router kommer ikke frem derinde. :) Så det er nok kun bestemte routere.

    Vision S-Series S3768
    Intel Core i7-3610QM 4x2,30GHz (Turbo 3.30GHz)
    17.3” LED AntiGlare 1920x1080
    Kingston 8GB DDR3-1600

    Nvidia GeForce GTX660m 2GB GDDR5
    Samsung 830-Series 256GB
    WD Scorpio Blue 640GB

  • 8|


    En skam - men man kan da håbe det er standard efterhånden. :|

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Foruden porte i routeren, så har jeg hørt, at det også er mulig i forbindelse med nogle spil, bl.a WOW, at man kan ændre i regdatabasen i windows, så spillet for 1 prioitet, og dermed kommer meget hurtigere igennem end alt andet trafik. Det skulle være der den egenlige forhindring ligger. Firewall giver sig for det meste selv i forbindelse med installation af spil.

  • Testsider ala. den virker desværre ikke særligt godt i praksis. Jeg har et åbent netværk hvad angår spil (auto porte), men den side kan overhovedet ikke komme igennem.


    Og så er det velkendt at du kun kan teste TCP på den måde, ikke UDP - det kræver at du faktisk har et program liggende lokalt som kigger med.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Der er lige et par ting. Undre mig, at Windows Firewall ikke nævnes i artiklen.


    Gad også vide, hvad man gør, hvis ens udbyder sætter firewall op, så men bliver forhindret i, at kunne være med i bestemte spil på f.eks. spillekrogen.nu.

  • Kender ikke til en eneste udbyder der har en decideret firewall på deres forbindelser - routere uden mulighed for opsætning, ja.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Der er lige et par ting. Undre mig, at Windows Firewall ikke nævnes i artiklen.

    Man ser på firewallen i AVG i stedet for, som et eksempel, da mange har et eksternt antivirus program der også indeholder firewall og derfor tager plades for windows firewall.


    Gad også vide, hvad man gør, hvis ens udbyder sætter firewall op, så men bliver forhindret i, at kunne være med i bestemte spil på f.eks. spillekrogen.nu.

    Har kun hørt et tilfælde med at spilporte var blokeret af udbyderen, men der var fordi det var firma internet og portene kunne vidst kun åbnes hvis firmaet tillod det.