Hjælp til ny SSD

  • Hej, jeg er ny her og har brug for lidt hjælp til at vælge en ny SSD til en bærbar.
    (den skal bruges som C drev.)
    Jeg har set på de to her:


    1.:http://www.proshop.dk/Harddisk…4-SSD-256-GB-2329421.html


    2.:http://www.proshop.dk/Harddisk…es-240GB-SSD-2319603.html


    Jeg selv tror at den fra OCZ er bedst, men, ville lige have lidt input fra andre :)


    Jeg håber at der er en eller flere som har tid til at hjælpe mig.


    Mange tak fordi i læste min post.
    :9xo

    Closed Beta :APB - Age of Conan - AION - ArchLord - Battlefield2142 - Battle for Middle-earth II - CoV - Crysis - C&C Renegade - Diablo - DDO - Heroes of might & magic V - Need for Speed World - PWI - RF Online - Rift - Shaiya - SWTOR - TERA - The Company of Heroes - Vanguard - :thumbsup:

  • Jeg havde taget OCZ, da det er en god disk og så en del billigere end den fra Intel.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • de er 2 rigtig gode diske. det er helt sikkert. intel's koster mere. men der er også en god grund til det. da intel har brugt vildt mange penge på at sikre at deres diske ogås er af den bedste kvalitet.

  • Først, tak for alle svar :)

    de er 2 rigtig gode diske. det er helt sikkert. intel's koster mere. men der er også en god grund til det. da intel har brugt vildt mange penge på at sikre at deres diske ogås er af den bedste kvalitet.

    Det vil sige at du mener at Intel er den bedste?


    Jeg har søgt på google og læst lidt her http://www.guru3d.com/article/ocz-vertex-4-ssd-review/1 der er Intel 520 også med i test.


    Jeg ved endnu ikke hvad jeg skal vælge, det er sq ikke nemt når man vil have den bedste.

    Closed Beta :APB - Age of Conan - AION - ArchLord - Battlefield2142 - Battle for Middle-earth II - CoV - Crysis - C&C Renegade - Diablo - DDO - Heroes of might & magic V - Need for Speed World - PWI - RF Online - Rift - Shaiya - SWTOR - TERA - The Company of Heroes - Vanguard - :thumbsup:

  • personligt ville jeg købe Intel men fordi jeg ved det dur og det holder. men jeg kan på ingen måder fraråde OCZ det er også et rigtigt godt produkt.


    måske kan denne her video hjælpe dig lidt på vej http://www.youtube.com/watch?v=ot9hHnUgPMU&feature=plcp

  • Hvilken bærbar er det i øvrigt vi snakker om?
    Hvis det er en ældre laptop, har den muligvis slet ikke SATA-3, så betyder hvad du vælger alligevel ikke så meget.


    Angående spørgsmålet, er det et svært valg, ikke mindst fordi du alligevel næppe kan mærke forskellen.
    Personligt hælder jeg mod Intel SSDen, da de har rigtigt god track record for kvaliteten af deres SSDs, når det er sagt, hvis du kan leve med at der måske er nogle småproblemer med firmwaren til disken, er OCZ disken sikkert også ganske udmærket.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Med hensyn til prisen på intel SSDen, kan du med fordel kigge på engros udgaven af den disk: LINK


    På den tilbyder Intel åbenbart penge refundering efter køb, SSDen er naturligvis den samme, men der kan være forskel i mængden af tilbehør.


    EDIT: det ser ud til at Intel tilbyder cashback på begge udgaver (se på intel siden, som proshop linker til), det er bare proshop der ikke linker til deres kampagne side på det produkt du har fundet.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Hej igen og mange tak for endnu flere svar :)


    Dopess, mange tak for det link, det var godt at se :)


    RTM, tak for link til det med Intel :) Ang. hvilken notebook, det er den her "lille" baby http://www.proshop.dk/Baerbar/ASUS-G75VW-T1107V-2328125.html


    Jeg har meget meget længe ville have en som jeg kunne spille på osv. og den der kan man gøre det hele på :)


    Maverick, tak for link til Samsung, men, efter at have undersøgt lidt mere om den SSD fra dem, ville jeg aldrig vælge den og her er hvorfor.
    For det første, skriver de Maks. driftstemperatur 60 °C, hvor at OCZ kan gå op til 70 °C. Da det er til en notebook og at jeg skal også spille på den, ved jeg at der vil blive varmt.
    For det andet, giver de kun 3 års garanti, hvor at både Intel og OCZ giver 5års.
    For det tredje, er der det med hastighed, OZC lover Random Read 90K IOPS og Random Write 85K IOPS, hvor at Samsung er Random Read 80K IOPS og Random Write 30K IOPS.
    Jeg er klar over at Samsung giver 20Mb mere i hastighed på Sequential Write Speed, men, det tror jeg at jeg kan leve med hvis jeg skulle købe en OCZ.


    Igen, tak for alle jeres svar og jeg er Meget glad for dem alle :thumbsup:
    Jeg tror at det bliver til en OCZ, måske køber jeg en Intel som kan være min backup, hvis der skulle gå noget galt :P

    Closed Beta :APB - Age of Conan - AION - ArchLord - Battlefield2142 - Battle for Middle-earth II - CoV - Crysis - C&C Renegade - Diablo - DDO - Heroes of might & magic V - Need for Speed World - PWI - RF Online - Rift - Shaiya - SWTOR - TERA - The Company of Heroes - Vanguard - :thumbsup:

  • Maverick, tak for link til Samsung, men, efter at have undersøgt lidt mere om den SSD fra dem, ville jeg aldrig vælge den og her er hvorfor.
    For det første, skriver de Maks. driftstemperatur 60 °C, hvor at OCZ kan gå op til 70 °C. Da det er til en notebook og at jeg skal også spille på den, ved jeg at der vil blive varmt.
    For det andet, giver de kun 3 års garanti, hvor at både Intel og OCZ giver 5års.
    For det tredje, er der det med hastighed, OZC lover Random Read 90K IOPS og Random Write 85K IOPS, hvor at Samsung er Random Read 80K IOPS og Random Write 30K IOPS.
    Jeg er klar over at Samsung giver 20Mb mere i hastighed på Sequential Write Speed, men, det tror jeg at jeg kan leve med hvis jeg skulle købe en OCZ.


    Fair nok. Jeg har brugt en 128GB Samsung 830 i både en MacBook Pro og en lenovo x200 uden problemer. Jeg valgte Samsung da den er uden den satans SanForce controller. Formoder det er blevet bedre, men jeg samlede en rig til min far for et par måneder siden med en Corsair Force 3.
    Den blev først stabil, da jeg skiftede den ud med en Kingston v200..
    Mht. til hastighed så betyder det ikke det helt store, når diskene er så hurtige som de er nu. Du vil opleve en forskel i Wankermark, og det er så det.
    Pudsigt nok så syntes jeg min maskine kører bedre med den ene 256GB end den gamle med 2*120GB Agility 3 i RIAD 0. Skyldes måske X58 vs Z68... Under alle omstændigheder skal du nok blive glad for dit nye køb.