Ny comp for 13k



  • Kan se du bla bla bla om AMD er bedre end Intel og det er de jo desværre ikke, hvorfor tror du at 80 procent Vælger Intel og køre med deres system, det jo ikke for sjov folk køber Intel, og og du ved da tydeligvis heller ikke hva du snakker om og det er sjovt du nævner at det er fordi at AMD ikke yder ordentligt i windows 7 men Windows 8 som slet ikke er udgivet fuldt ud endnu, fordi du har læst et par enkelte artikler hist og der, Windows 8 er stadig ikke en fuldt ud færdig WINDOWS 8 til os forbrugere eller til firmaer, Intel yder da sikkert også bedre i Windows 8 i den endelige udgave, men skulle man ikke holde sig til det som der er fastsat og så fordi du eller et par folk siger AMD ikke er godt under Windows 7 det jo til grin. Vågn op champ.


    Og det med du siger at man skal vælge en Sixcore til at spil yder optimalt det er jo en gang fis...... De cpuer vi har i dag de er så hurtige at man vil ikke kunne mærke forskel, du skal op og køre 3vejs SLI eller Quad SLI eller Crossfire X før det måske har en betydning, og man skal helt sikkert op i i noget med 3 Skærme før man kan se forskel med 3vejs setups. Og når vi er oppe i 1080P så er det grafikkort der arbejder og ikke Ens Cpu i det store og det hele. Og det formenligt det han skal bruge det til, han skal jo ikke køre 1024'768 vel fordi AMD måske skulle yde bedre ved den opløsning da cpu'en arbejder meget mere end når vi kommer op i FULL HD og derover.


    Du er sku godt nok for vild med dine udtalelser bla bla bla, det er til at brække sig over. AMD bruger på nuværende tidpunkt mere strøm end en 1155 cpu gør også i overclocket tilstand, og hvis han gamer 8 timer om dagen 365 dage om året så kan han helt sikkert godt mærke det på pengepungen.


    Og lokker bestemt ikke ham i fordærv, hvor har du det fra og kan du uddybe hvorfor det er dårligt at købe et Intel frem for AMD ????


    OMG du er lang ude, håber sku godt nok du er 14-15 år og ikke en på 30 år som bla bla bla. Intel er skidt og AMD er BOooooooom toppen af poppen, for AMD er og kan ikke følge med Intel hvis vi snakker performance Overall, og det er jo bare facts ;-) AMD har derimod et plus frem for Intel, og det er at de er prisbillige i forhold til Intel, og ja mange af de gamle bundkort kunne stadig bruges selv om AMD kom med nye Cpu arkitektur osv.l Der har intel været dårlige på den hjemmefront at man har skulle skifte cpu eller for den sags skyld bundkort hver gang de har kommet med noget nyt.


    Men ja jeg sidder sku her og griner sammen med et par venner over alle dine vilde post om hvor vild AMD er frem for Intel, det er sku en fis i en hornlygte ;-)


    Men ja nu skal du og jeg ikke ødelægge hans tråd ved at skrive dit og dat til hinanden da det jo er OFF TOPIC ;-)


    Om han vælger AMD eller Intel er helt op til dig selv, men lad vær med at sige at AMD er SÅ vild og INtel er noget Crap, for det kan du tage med ned i en 3B på en folkeskole :-)


    PS: Corsair H100 køler fortræffeligt ;-)


    Hvis du ikke har råd til Intel ja så køb AMD DNOPE, når nej det har du jo i forvejen. :baby:

    CoreI7 5820K@4.5GHz

    32 GB Quad Channel Kingston HyperX Predator DDR4 2400Mhz

    ASUS Msi X99 Sli Plus

    Corsair 1500w

    KFA2 GTX Titan X SLi Watercooled

    120GB SSD OCZ Sata3 + 240GB SSD + Samsung Evo 850 Evo Raid0 500 GB

    Asus Rog Swift G-Sync 2560x1440 165 Hz og Asus 28¨'4K

    [align=center] CorsAir Carbide 540

    [align=center]

  • Har lige læst det du har skrevet "SoulExtreame", men ikke for at holde med nogen af jer.
    Men vil du komme med dit bud på en computer om det så er intel eller amd,
    Og hvis muligt så en 3930, en SSD og BenQ 24" LED XL2420T :) Men kun hvis du kan få det til 13.000 :) ellers så en anden skærm, for ved godt at den er rimelig dyr :)
    Men ville gerne se dit bud

    Kabinet: Antec Twelve Hundred
    Cpu: Q9650 3.0 Ghz @ 4.0 Ghz
    Ram: Mushkin 4x 2GB 1066 Mhz
    Grafikkort: Club 3D Radeon HD 4870 X2 (2 GB)
    Harddisk Raid: 2x Samsung 640 GB HD642JJ
    Harddisk: Samsung 1 TB HD103UJ
    Skræm: Samsung SyncMaster 245B (Sort)
    Strømforsyning: Cooler Master Silent Pro M 700w
    CPU Køler: XIGMATEK HDT-S1283 CPU Cooler
    Bindkort: Gigabyte GA-EP45C-DS3R
    Diskdrev: Samsung WriteMaster SE-S224Q
    Operativsystem: Windows 7 ultimate

  • For at tage udgangspunkt i dit første build:



    Bundkort: 948,00 kr
    Gigabyte GA-X79-UD3
    http://www.edbpriser.dk/bundko…d3-rev-10-id-6297159.aspx


    Skærm: 2.569,00 kr
    BenQ XL2420T
    http://www.edbpriser.dk/skaerm…sort-roed-id-5592475.aspx


    Grafikkort: 3.090,00 kr
    Club 3D Radeon HD 7979
    http://www.edbpriser.dk/grafik…7970-3-gb-id-6559290.aspx


    Kabinet: 708,00 kr
    Fractal Design Define R3
    http://www.edbpriser.dk/kabine…define-r3-id-5498866.aspx


    Processor: 2.129,00 kr
    Core i7 I7-3820 10 MB (Intel Boxed)
    http://www.edbpriser.dk/proces…tel-boxed-id-6601641.aspx


    Strømforsyning: 685,00 kr
    Corsair Enthusiast Series TX750 V2
    http://www.edbpriser.dk/stroem…-tx750-v2-id-4700454.aspx


    Ram: 696,00 kr
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB
    http://www.edbpriser.dk/ram/co…-4-x-4-gb-id-5173301.aspx

    Solid State Disk: 489,00 kr
    OCZ Agility 3 Series Solid State Disk 60 GB
    http://www.edbpriser.dk/ssd-so…isk-60-gb-id-4998828.aspx


    Harddisk: 513,00 kr
    WD Caviar Blue WD5000AAKX 500 GB
    http://www.edbpriser.dk/harddi…kx-500-gb-id-4317776.aspx


    Køler: 780,00kr
    Corsair H100
    http://www.edbpriser.dk/vandko…pu-cooler-id-5061720.aspx


    CPU'en er skiftet til en quadcore, tilgengæld er der tilføjet en H100 da der ikke er køler med til LGA2011.
    Desuden er der tilføjet 4 ramstænger for at udnytte LGA2011s mulighed for quad channel ram.


    Du skal lige huske på at det ikke er så nemt at overclocke en non-k som en K.


    Totalpris:
    12.607,00 KR inkl. porto


    Vil du have en 3930K bliver totalpris:
    14.326,00 KR inkl. porto


    Dnopes build:
    Uden H100 - 13.277,00KR + porto (99kr eller 252kr alt efter om du afhenter eller får leveret)


    Med H100 - 14.002,00KR + porto (99kr eller 252kr alt efter om du afhenter eller får leveret)


    Det var bare et X79 baseret alternativ, du skal dog bemærke at SSD osv. er gjort lidt mindre for at efterkomme merprisen på 3930K.


    Bundkortet er desuden et tilbud CDON kører med lige her og nu.

  • Så må jeg spare 1000 mere sammen hvis jeg overhovedet kan det :)
    Men som de andre skrev tidligere i debatten her, ville det så ikke være en god idé at tage en større PSU hvis jeg skulle kører crossfire? eller kan 750 godt klare 2 kort :)?

    Kabinet: Antec Twelve Hundred
    Cpu: Q9650 3.0 Ghz @ 4.0 Ghz
    Ram: Mushkin 4x 2GB 1066 Mhz
    Grafikkort: Club 3D Radeon HD 4870 X2 (2 GB)
    Harddisk Raid: 2x Samsung 640 GB HD642JJ
    Harddisk: Samsung 1 TB HD103UJ
    Skræm: Samsung SyncMaster 245B (Sort)
    Strømforsyning: Cooler Master Silent Pro M 700w
    CPU Køler: XIGMATEK HDT-S1283 CPU Cooler
    Bindkort: Gigabyte GA-EP45C-DS3R
    Diskdrev: Samsung WriteMaster SE-S224Q
    Operativsystem: Windows 7 ultimate

  • Så må jeg spare 1000 mere sammen hvis jeg overhovedet kan det :)
    Men som de andre skrev tidligere i debatten her, ville det så ikke være en god idé at tage en større PSU hvis jeg skulle kører crossfire? eller kan 750 godt klare 2 kort :)?


    750watt kan godt klare det hvis det er en kvalitetsstrømforsyning som Corsair er.
    Der er dog ikke meget overskud til f.eks. overclocking.


    Skal du være på den sikre side kan du hoppe op på 850watt:
    http://www.edbpriser.dk/stroem…-tx850-v2-id-4700455.aspx


    Hvis det er en 3930K du gerne vil have, så vil jeg anbefale dig at spare lidt ekstra op hvis du kan.
    Alternativt kan du gå efter en Quad core LGA2011 CPU, som vil være rigeligt til at spille på, og så evt. se tiden an når Ivy Bridge kommer til LGA2011.


    Er det udelukkende til spil vil du ikke mærke den store forskel på de 3 CPU'er, (3930K, 3820, FX-8150) Da det som oftest er grafikkortet der er flaskehalsen.

  • jeg må også sige at ja en intel performer bedre men en fx-XXXX kan sagtens give lige så gode fps som de store 3920/3820. CPU'en betyder ærlig talt ikke det store. Men ligegyldig om du hopper amd eller intel så sørg for den har mere end 4 cores. Da, ifølge historien, vil være her du mangler kraft, ikke så meget på selve coreclocken hvor intel klart er stærkest. Men så snart vi begnyder at kunne udnytte 6+ core så vil en 3820 dårligere i spil end en fx-8150. Bare kig på problematikken for hvad 4-6 år siden hvor folk skulle vælge enten e8600 eller en quadcore med lavere clock speeds. Og dem der valgte de gamle quadcores de havde altså deres cpu i længere tid/kunne bruge deres cpu i længere tid på trods af de var 0,4 clock bagud mht. hastighed eller ligende.



    Og lige en obs.! Du skal ikke kigge på performance i CPU test da intel altid vil være stærkere! Da det har "slim to none" betydning i spil performance!

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • jeg må også sige at ja en intel performer bedre men en fx-XXXX kan sagtens give lige så gode fps som de store 3920/3820. CPU'en betyder ærlig talt ikke det store. Men ligegyldig om du hopper amd eller intel så sørg for den har mere end 4 cores. Da, ifølge historien, vil være her du mangler kraft, ikke så meget på selve coreclocken hvor intel klart er stærkest. Men så snart vi begnyder at kunne udnytte 6+ core så vil en 3820 dårligere i spil end en fx-8150. Bare kig på problematikken for hvad 4-6 år siden hvor folk skulle vælge enten e8600 eller en quadcore med lavere clock speeds. Og dem der valgte de gamle quadcores de havde altså deres cpu i længere tid/kunne bruge deres cpu i længere tid på trods af de var 0,4 clock bagud mht. hastighed eller ligende.



    Og lige en obs.! Du skal ikke kigge på performance i CPU test da intel altid vil være stærkere! Da det har "slim to none" betydning i spil performance!

    Da man foretog valget i forbindelse med Core2Duos release (E6600 vs Q6600) Så foretog man valget baseret på om du skulle have 2 eller 4 af de samme kerner.
    Det kan ikke sidestilles med det valg du skal foretage her.
    4 kerner der er langt mere effektive clock-for-clock vs 4 core-modules(4xFPU, 8xINT).
    Begge CPU'er har evnen til at håndtere 8 tråde, de gør det bare på 2 forskellige måder.

  • Den er måske mere anvendelig i problematikken ved valg mellem f.eks. I5 og i7 på samme platform :)
    Når vi sammenligner Intel og AMD clock for clock, så har Intel ligget forest i feltet siden Core arkitekturen kom ud.


    Med hensyn til at sammensætte en gamer, så mener jeg pengene er bedre givet ud med en 1155 eller AM3+ frem for en 2011. Så ville jeg bruge det du sparer på en større SSD og et premium bundkort , kabinet samt kabinet.


    I spil vil en FX-8120/50 eller 1155 i5/i7 på nuværende tidspunkt levere mere end rigeligt med ydelse i spil.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Og hvis jeg skulle overclocke om 2 eller 3 år når den er begyndt at være bagud hvad ville så være bedst, AMD eller Intel :)?

    Kabinet: Antec Twelve Hundred
    Cpu: Q9650 3.0 Ghz @ 4.0 Ghz
    Ram: Mushkin 4x 2GB 1066 Mhz
    Grafikkort: Club 3D Radeon HD 4870 X2 (2 GB)
    Harddisk Raid: 2x Samsung 640 GB HD642JJ
    Harddisk: Samsung 1 TB HD103UJ
    Skræm: Samsung SyncMaster 245B (Sort)
    Strømforsyning: Cooler Master Silent Pro M 700w
    CPU Køler: XIGMATEK HDT-S1283 CPU Cooler
    Bindkort: Gigabyte GA-EP45C-DS3R
    Diskdrev: Samsung WriteMaster SE-S224Q
    Operativsystem: Windows 7 ultimate

  • Og hvis jeg skulle overclocke om 2 eller 3 år når den er begyndt at være bagud hvad ville så være bedst, AMD eller Intel :)?


    Tjah, de kan begge to overclockes omtrent ligemeget.
    Gabet mellem en quadcore LGA1155 intel og en FX-8150 vil derfor være omtrent det samme, dvs. et sted mellem 4.8 og 5.0GHz er ikke utænkeligt.
    LGA2011 er en hel anden historie, der findes ikke en I7-3820K, så din multiplier optioner vil være begrænset på denne platform, og hvis du skal overclocke noget af betydning er du nødt til at hæve BCLK, dette vil sætte nogle begrænsninger for dit overclock.


    En 3930K derimod vil formentligt kunne overclockes til et sted mellem 4.6 og 4.8GHz(Uden at hæve vcore voldsomt), dog vil ydelsen stige markant mere i multitrådede applikationer da det lige pludseligt er 6 x i7 kerner istedet for 4.


    Derfor vil du opleve at ved overclocking vil gabet mellem FX-8150 og I7-3930K blive endnu større end det er nu.

  • Da man foretog valget i forbindelse med Core2Duos release (E6600 vs Q6600) Så foretog man valget baseret på om du skulle have 2 eller 4 af de samme kerner.
    Det kan ikke sidestilles med det valg du skal foretage her.
    4 kerner der er langt mere effektive clock-for-clock vs 4 core-modules(4xFPU, 8xINT).
    Begge CPU'er har evnen til at håndtere 8 tråde, de gør det bare på 2 forskellige måder.


    Et spil som kan udnytte 4 kerner, kan bruge en 4 kernet 2600K's kerner fuldt ud - Det kommer aldrig til at bruge mere end halvdelen af kernerne på en FX-8150. Det er også derfor at BF3 køre bedre på en FX-8150, fordi BF3 udnytter lidt mere end fire kerner, og dermed mere af den CPU kraft FX-8150 har til rådighed, det er åbenbart CPU kraften der er vigtigst, og ikke FPU kraften i spil.

  • Og hvis jeg skulle overclocke om 2 eller 3 år når den er begyndt at være bagud hvad ville så være bedst, AMD eller Intel :)?


    De overclocker ca. lige godt. max. 5ghz 24/7 med luftkøling for en FX-8150. http://www.tomshardware.com/ne…9ghz-bulldozer,15853.html


    Men! En FX-8150 kan kun bruge 4 af sine kerner i de spil der understøtter 4 kerner i dag - En 4 kernet I7 kan bruge alle sine kræfter i et 4 kernet spil, derfor køre en FX-8150 på halv kraft i spil i dag, og først når spillene bruger 8 kerner, kan en FX-8150 vise alle sine kræfter. En 4 kernet I7 viser alle sine kræfter allerede i dag.


    En 4 kernet I7 med HT, har kun 4 kerner, og hvis du har et program som kan udnytte 8 kerner, så er den stadigt ikke hurtigere i det program, selvom HT gør at den viser 8 kerner i windows, teknologien er lavet for at CPU'en ikke skal 'kløjs i det' når der er brug for meget multitaskning(Mange kerner, eller mange tråde om du vil)


    FX-8150 laver de resultater du ser på test sites, med halvdelen af sine kræfter, og typisk er der testet med windows 7 - Hvilket sløver en FX-8150 en del.


    Derfor jeg siger 'lad være med at lokke ham til at købe Intel til spil' - Læs evt. hvad jeg linkede til tidligere, i noget af det andet jeg har skrevet.


    Intel laver ikke dårlige CPU'er, folk er bare lidt blåøjet når de køber en Intel CPU til spil, og det er synd. Intel især til visse store beregnings opgaver. FX-8120/FX-8150 til spil, og nogle få store beregnings opgaver.


    Når man køber computer, så skal den være samlet til det den skal bruges til. Som jeg sagde for nogle år siden på datafagteknikker uddannelse - Hvad pokker hjælper det, at vi lære at samle en computer, hvis vi ikke lære hvad vi skal sætte sammen til hvad. Det forklarede jeg med at et Realtek netkort i en AMD, kørte lige så hurtigt som et Intel netkort i en Intel dengang, men et Intel netkort i en AMD computer, og et Realtek netkort i en Intel var noget lort.. Og så baserede folk deres valg, på en benchmark hvor forskellige netkort blev testet i den samme computer, det var jo lige til at 'lukke op og skide i':-)

  • :goodpost:
    Kan heller ikke se hvorfor folk disser fx serien, det er jo en rimelig god serie, den kan tag alle de nyeste spil og nu er det jo sådan at vi om nogle vil kunne mærker performance boost i spiler ovs. så vil også sige at hvis du skal spille så tag en amd (fx-serien)

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Men! En FX-8150 kan kun bruge 4 af sine kerner i de spil der understøtter 4 kerner i dag - En 4 kernet I7 kan bruge alle sine kræfter i et 4 kernet spil, derfor køre en FX-8150 på halv kraft i spil i dag, og først når spillene bruger 8 kerner, kan en FX-8150 vise alle sine kræfter. En 4 kernet I7 viser alle sine kræfter allerede i dag.

    Ja, den KAN - Det er ikke ensbetydende med at den gør det - LANGT fra.


    En 4 kernet I7 med HT, har kun 4 kerner, og hvis du har et program som kan udnytte 8 kerner, så er den stadigt ikke hurtigere i det program, selvom HT gør at den viser 8 kerner i windows, teknologien er lavet for at CPU'en ikke skal 'kløjs i det' når der er brug for meget multitaskning(Mange kerner, eller mange tråde om du vil)

    Så har du vist misforstået hvordan HT egentligt virker.


    FX-8150 laver de resultater du ser på test sites, med halvdelen af sine kræfter, og typisk er der testet med windows 7 - Hvilket sløver en FX-8150 en del.

    Heh... halvdelen af sine kræfter siger du? Så vi kan forvente et ~ 120% ydelsesboost med Windows 8?
    Tager vi x264 som skalerer næsten lineært op til 128 tråde:


    http://www.legitreviews.com/article/1741/7/
    http://www.legionhardware.com/…x_6100_and_fx_4170,5.html
    http://www.hardwarecanucks.com…-processor-review-11.html


    Viser de allesammen det samme billede, på trods af fuld udnyttelse af alle 8 tråde så har FX-8150 svært ved at følge med.
    Windows 8 kommer ikke til at ændre synderlige meget ved det billede, threadhandleren er optimeret til at håndtere situationer hvor ikke alle 8 kerner er i brug.


    Derfor jeg siger 'lad være med at lokke ham til at købe Intel til spil' - Læs evt. hvad jeg linkede til tidligere, i noget af det andet jeg har skrevet.

    Jeg 'lokker' ikke til noget som helst, jeg giver ham et alternativ samt de relevante informationer, vælger han at købe en Intel, så er det hans eget valg.
    Man kan tværtimod sige at du forsøger at få folk til at købe AMD med diverse 'skræmmehistorier' om hvor DÅRLIG en Intel maskine er - Intet af det har hold i virkeligheden.



    Intel laver ikke dårlige CPU'er, folk er bare lidt blåøjet når de køber en Intel CPU til spil, og det er synd. Intel især til visse store beregnings opgaver. FX-8120/FX-8150 til spil, og nogle få store beregnings opgaver.

    Heh, han får ikke ligefrem en dårligere spiloplevelse med en Intel.

  • Citeret fra "Dnope"
    FX-8150 laver de resultater du ser på test sites, med halvdelen af sine kræfter, og typisk er der testet med windows 7 - Hvilket sløver en FX-8150 en del.
    Heh... halvdelen af sine kræfter siger du? Så vi kan forvente et ~ 120% ydelsesboost med Windows 8?


    Læs hvad der står, og husk vi snakker om spil - Halvdelen af sine kræfter, fordi spillene max. udnytter 4 CPU kerner, og den har 8 CPU kerner(Skære det lige ud i pap, så du ikke kan misforstå det igen... :)




    Jeg 'lokker' ikke til noget som helst, jeg giver ham et alternativ samt de relevante informationer, vælger han at købe en Intel, så er det hans eget valg.
    Man kan tværtimod sige at du forsøger at få folk til at købe AMD med diverse 'skræmmehistorier' om hvor DÅRLIG en Intel maskine er - Intet af det har hold i virkeligheden.


    Intel maskiner er ikke dårlige, du lyver om hvad jeg siger, og er Intel fanboy. Jeg har hele tiden sagt, Intel laver udenmærket CPU'er. En Intel maskine er ikke et godt valg spil, da de fleste gamer computere ligger i prisklassen under 15000kr. Intel laver udenmærket CPU'er til så mange andre ting - De er bare et dårligt valg til en gamer maskine, med mindre du vil købe ny computer allerede 2 år efter. Til mange andre ting end lige spil, har Intel CPU har en god fremtidssikring vs. ydelse vs. pris


    Gider ikke være skyld i en krig som ødelægger tråden, jeg har skrevet det som er vigtigt at sige, om hvorfor jeg siger AMD er bedst i en spille computer.


    Så kommer der ydeligere kommentar i 'krigen', så kan i læse hvad jeg tidligere har skrevet om det - Og tjek selv om det andre påstår jeg har skrevet, nu også er sandt - for nu er det sket nogle gange folk har sagt jeg har skrevet noget, jeg aldrig har sagt, lige som LeetDonkey f.eks. lige gjorde - Jeg mener at både AMD og Intel laver gode CPU'er, Intels CPU'er er generelt et dårligt valg i en spille maskine, lige som en AMD i en CAD maskine på en arbejdsplads ville være et generelt dårligt valg. De 2 CPU'er har deres fordele, og deres ulemper.

  • Læs hvad der står, og husk vi snakker om spil - Halvdelen af sine kræfter, fordi spillene max. udnytter 4 CPU kerner, og den har 8 CPU kerner(Skære det lige ud i pap, så du ikke kan misforstå det igen... :)

    Så skriv det så det er til at forstå, og misforståelser ikke kan opstå.


    Intel maskiner er ikke dårlige, du lyver om hvad jeg siger, og er Intel fanboy. Jeg har hele tiden sagt, Intel laver udenmærket CPU'er. En Intel maskine er ikke et godt valg spil, da de fleste gamer computere ligger i prisklassen under 15000kr. Intel laver udenmærket CPU'er til så mange andre ting - De er bare et dårligt valg til en gamer maskine, med mindre du vil købe ny computer allerede 2 år efter. Til mange andre ting end lige spil, har Intel CPU har en god fremtidssikring vs. ydelse vs. pris

    At beskylde mig for at være en løgner og fanboy er dybt at synke, men hvis du virkeligt mener det forstærker din integritet og får dig til at fremstå i et bedre lys så fred være med det.
    Langt de fleste kan heldigvis godt gennemskue det.

  • Har læst debatten flere gange nu og haft nogle dage til at tænke over om jeg vælger AMD eller Intel, og som det ser ud nu vil jeg vælge AMD pga. jeg får en større SSD og noget mere harddisk plads.


    Men har lige det sidste spørgsmål, ved godt det måske er lidt dumt, men vil hellere spørger nu end efter :)
    Om AMD'en ville kunne multitaske ligesom min solgte computer sådan at man f.eks. kan have flere spil åben (starcraft 2 og bf3) også stadig kører fint mens man har nogle faner i google chrome åben :)?
    For synes meget når dnope har snakket om AMD er til at spille så har jeg bare den opfattelse af at den kun kan trække spillene også ikke så meget andet :)


    Men husk mit valg stadig kan ændre sig, efter som jeg har skrevet i starten at jeg først køber efter jeg kommer hjem fra Vietnam :)

    Kabinet: Antec Twelve Hundred
    Cpu: Q9650 3.0 Ghz @ 4.0 Ghz
    Ram: Mushkin 4x 2GB 1066 Mhz
    Grafikkort: Club 3D Radeon HD 4870 X2 (2 GB)
    Harddisk Raid: 2x Samsung 640 GB HD642JJ
    Harddisk: Samsung 1 TB HD103UJ
    Skræm: Samsung SyncMaster 245B (Sort)
    Strømforsyning: Cooler Master Silent Pro M 700w
    CPU Køler: XIGMATEK HDT-S1283 CPU Cooler
    Bindkort: Gigabyte GA-EP45C-DS3R
    Diskdrev: Samsung WriteMaster SE-S224Q
    Operativsystem: Windows 7 ultimate

    Rettet en gang, sidst af mikk3l ().

  • Tror jeg ikke du vil fortryde. Det er rart når man kan kæle lidt for hele pc'en i stedet for kun en mofo cpu ;)
    Lyder lidt spøjst at skulle køre to spil på en gang..? Den er rigeligt forberedt til næsten alt sådan en fx8120/50 og ligeså vil jeg mene de forslag med Intel er.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Om AMD'en ville kunne multitaske ligesom min solgte computer sådan at man f.eks. kan have flere spil åben (starcraft 2 og bf3) også stadig kører fint mens man har nogle faner i google chrome åben ?
    For synes meget når dnope har snakket om AMD er til at spille så har jeg bare den opfattelse af at den kun kan trække spillene også ikke så meget andet


    Den trækker sikkert flere spil samtidigt bedre end andre CPU'er i windows 8 64bit, uden jeg har prøvet at køre med flere spil samtidigt - Men netop spil er jo en af dens stærke sider, og den har jo netop 8 CPU kerner, som netop giver en utrolig god multitaskning i windows 8 64bit.


    Jeg anbefaler AMD maskiner til spille computere i prisklassen op til ca. 15000kr. - Fordi de er det bedste valg til spil, en FX-8120/FX-8150 klare sig ok i programmer - I nogle programmer er den langsommere end den tilsvarende Intel CPU, i andre er den hurtigere, men alt i alt er den fint brugbar til den slags også.


    Personligt køre min FX-8150 som fil server(3-4 clienter tilsluttet), med et krævende 3D spil, og med 4 overvågning kamera(Som har motion detection, pre. recording enable osv..) uden problemer i det samtidigt, i Windows 8 64bit:)

  • Lyder lidt spøjst at skulle køre to spil på en gang..?

    Hm yeah er det nok men plejer tit når jeg spiller sc2 med nogle venner er det jo bare custom også laver jeg bare et alt-tab også åbner jeg et nyt spil så jeg ikke hele tiden skal bruge tid på at åbne sc2 og logge ind osv :P


    Den trækker sikkert flere spil samtidigt bedre end andre CPU'er i windows 8 64bit, uden jeg har prøvet at køre med flere spil samtidigt - Men netop spil er jo en af dens stærke sider, og den har jo netop 8 CPU kerner, som netop giver en utrolig god multitaskning i windows 8 64bit.


    Jeg anbefaler AMD maskiner til spille computere i prisklassen op til ca. 15000kr. - Fordi de er det bedste valg til spil, en FX-8120/FX-8150 klare sig ok i programmer - I nogle programmer er den langsommere end den tilsvarende Intel CPU, i andre er den hurtigere, men alt i alt er den fint brugbar til den slags også.


    Personligt køre min FX-8150 som fil server(3-4 clienter tilsluttet), med et krævende 3D spil, og med 4 overvågning kamera(Som har motion detection, pre. recording enable osv..) uden problemer i det samtidigt, i Windows 8 64bit

    Og tak for jeres svar så bliver det en AMD jeg køber efter Vietnam :) Takker mange gange for hjælpen med valg af de forskellige dele :)

    Kabinet: Antec Twelve Hundred
    Cpu: Q9650 3.0 Ghz @ 4.0 Ghz
    Ram: Mushkin 4x 2GB 1066 Mhz
    Grafikkort: Club 3D Radeon HD 4870 X2 (2 GB)
    Harddisk Raid: 2x Samsung 640 GB HD642JJ
    Harddisk: Samsung 1 TB HD103UJ
    Skræm: Samsung SyncMaster 245B (Sort)
    Strømforsyning: Cooler Master Silent Pro M 700w
    CPU Køler: XIGMATEK HDT-S1283 CPU Cooler
    Bindkort: Gigabyte GA-EP45C-DS3R
    Diskdrev: Samsung WriteMaster SE-S224Q
    Operativsystem: Windows 7 ultimate