i7 950 setup med SLI begyndt at blive alt for varmt

  • Hey.


    Mit setup:


    Intel core i7 950 - cooled by Corsair H60 med to Scythe Gentle Typhoon blæsere (som blæser ud)
    20 GB DDR3 1600MHz CL9 RAM (5 x 4GB) Kingston HyperX Genesis
    2 x Asus nVidia GTX 460 Direct CO
    - resten har ikke så meget at gøre med varmen så dem har jeg undladt.
    Udover det har jeg en del blæsere siddende i mit Zalman Z9 kabinet.
    - to på side som blæser varmen ud, CPU blæseren på radiatoren bagved som blæser ud, og en i top som blæser ud, samt en lidt foran i toppen som blæser ind, og en i bunden foran som blæser ind


    http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net…_1412371_1080250929_n.jpg



    sagen er den, at det hele er begyndt at blive alt alt for varmt her den sidste uges tid.


    Jeg havde før min CPU overclocket til 4,0 GHz og dengang plejede min CPU at ligge ca mellem 36-41 grader i idle, og kom op på ca 59-62 grader i idle. (som var rimeligt imponerende.
    min GPU's max temp var også lige lidt over de 70 på den varmeste, og 69 grader på den koldeste af dem.


    for 2-3 uger siden satte jeg den lidt ned til 3,5 GHz, og kørte med stort set de samme temps.
    for lidt over en uge siden satte jeg den ned til stock igen, og satte min bios tilbage til default.
    men siden den dag er den begyndt at blive betydeligt varmere.. ?!
    før i tiden var min case temp max oppe på 42-43 grader.. 43 har nok været det maximale med 4,0 GHz - og der har jeg bl.a. kørt spil som Mass Effect 3, NFS The Run, Assassin's Creed, osv - den kom en enkelt gang op og ramme 44 grader i case temp, men ikke særlig længe.


    Nu ligger min case temp (under Diablo III) helt oppe på 53-55 grader efter lidt tid.
    CPU kommer istedet for ca de 60 grader helt op på de 70 grader, og GPU'erne er istedet for det maximum på 68-69 og 72-73 grader helt oppe på 69-72 og 75-80 grader.


    - jeg er godt klar over at det er blevet betydeligt varmere lige her på det seneste, men men har to ventilatorer blæsende ind imod computeren, og har (indtil jeg begynder at spille) det mest kølige værelse i huset, eftersom at jeg har to store vinduer som er åbne, en dør ud til en stuge med yderligere et par åbne vinduer og udemærket gennemtræk.


    mit værelses temp er ikke meget varmere nu end den var i vinteren.. lidt, naturligvis, men ikke meget..


    nogen ide'er ?


    thanks.. :)

    Intel core i7 4790k OC'ed 4,7 GHz, cooled by Corsair H110i

    4x4GB Corsair Vengeance DDR3 2133MHz CL9 RAM

    Asus ROG Maximus vii ranger

    Asus GTX 1070 OC'd @ 2000 MHz

    Corsair 750W PSU

  • Rens det hele for støv. Gør jeg selv helst med nogle måneders mellemrum. En gang kompressorluft på skidtet og det kører.


    Min LC550 (Corsair h50) sætter der sig et tykt lag støv på radiatoren og medfører at cpu ikke kan komme af med varmen, hvilket resulterer i generelt højere temps på hele min pc.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Rens det hele for støv. Gør jeg selv helst med nogle måneders mellemrum. En gang kompressorluft på skidtet og det kører.


    Min LC550 (Corsair h50) sætter der sig et tykt lag støv på radiatoren og medfører at cpu ikke kan komme af med varmen, hvilket resulterer i generelt højere temps på hele min pc.

    Jeg går rimelig meget op i at holde min computer ren og støvfri, og har for ikke mere end 2-3 uger siden renset det hele :)
    støvsugede også lige hurtigt rundt de få steder der var lidt støv her igår, men jeg har ikke pillet radiatoren af og støvsuget inde under blæserne - det kan jeg lige prøve også..


    temp. er faldet med et par enkelte grader efter jeg pillede 3 af mine RAM blokke ud..
    nu har jeg kun lige 8 GB siddende, som imorgen bliver udskiftet også (med nye 8GB, men CL7 og 1,5 V istedet for 1,65V..)

    Intel core i7 4790k OC'ed 4,7 GHz, cooled by Corsair H110i

    4x4GB Corsair Vengeance DDR3 2133MHz CL9 RAM

    Asus ROG Maximus vii ranger

    Asus GTX 1070 OC'd @ 2000 MHz

    Corsair 750W PSU

  • Støvsuger + elektronik = dårlig ide.


    En støvsuger skaber en hulens masse statisk elektrisitet og det kan nemt riste din computer. En kompressor er meget bedre - luft på dåse kan bestemt også bruges.

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Støvsuger + elektronik = dårlig ide.


    En støvsuger skaber en hulens masse statisk elektrisitet og det kan nemt riste din computer. En kompressor er meget bedre - luft på dåse kan bestemt også bruges.

    Jeg bruger skam også luft på dåse.
    støvsuger kun mens computeren er lukket, og det er kun blæserne den kommer ikke tæt på det elektroniske :)

    Intel core i7 4790k OC'ed 4,7 GHz, cooled by Corsair H110i

    4x4GB Corsair Vengeance DDR3 2133MHz CL9 RAM

    Asus ROG Maximus vii ranger

    Asus GTX 1070 OC'd @ 2000 MHz

    Corsair 750W PSU