MSI Lightning larmer i Diablo 3?

• Hejsa folkens

Jeg har lige erhvervet mig et MSI lightning 6970.
    Mens kortet tydeligvis yder fantastisk, så synes jeg den larmer lige rigeligt.

Den er næsten uhørlig i Windows og lignende, men så snart jeg har spillet diablo 3 i et kvarters tid, så bliver kortet omkring 70 grader varmt og blæserne arbejder ved noget der ligner 60%, hvor jeg synes den larmer forfærdeligt.

Har tidligere haft et Gigabyte 6950, hvis blæser kun kørte med 35-40% ved samme temperatur.

1. Skal mit kort kører med så høj blæser hastighed
    2. Kan jeg gøre noget for at reducerer varme udviklingen.

Mit kabinet er et NZXT H2 - hvor blæserne er sat til middel.
    Cpu køler er en H50.

Skriv endelig hvis der er brug for mere information.

ps. bruger Catalyst som gfx driver

Main rig:

• Asus P8P67-Mpro
    • i5-2500K - Scythe
    • Asus 560TI
    • Intel 510 - 128 GB
    • Kingston HyperX + G.skill - 8 gb
    • Powered by Corsair
    • Contained by Silverstone SG02
  • Et 6970 larmer mere end et 6950 fordi det er hurtigere og bruger mere strøm. Du kan intet gøre for at reducere varmeudviklingen, da det er direkte relateret til den mængde strøm det bruger. 70 grader er relativt lavt, så du kan sætte hastigheden på blæseren ned og lade kortet blive varmere. Men tror bare du må leve med at det larmer, gør mine 6950 også i krævende spil.

Du kan også kigge på nogle aftermarket kølere hvis det er så belastende, men personligt bemærker jeg ikke larmen på mine kort, da lyden i spillet overdøvet alt ;)

• Er godt klar over at kraftigere kort = mere larm, men dette kort har jo lige netop den særdeles roste Twin Frozr 3 køler, som folk skriver side op og side ned om hvor fantastisk der er :S

Main rig:

• Asus P8P67-Mpro
    • i5-2500K - Scythe
    • Asus 560TI
    • Intel 510 - 128 GB
    • Powered by Corsair
    • Contained by Silverstone SG02
  • Ja det lyder da mystisk - har selv et 560TI med samme kølerteknologi og jeg hører det aldrig selv når jeg sidder i Witcher 2 med alt på high (hvilket ellers kan høres på et lign. kort så hatten passer)

Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

• Er du meget sart hvad angår støjniveau? For det kan jo være du er lidt overfølsom?

Men ellers så er det bare at bruge MSI afterburner/Rivatuner og sætte blæserne ned og se hvor langt ned du kan sætte dem uden at temps bliver alt for høje.

Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

Ja, jeg er meget følsom overfor støj, men jeg vil lige understrege, at det primært er støjniveauet i forhold til mit 6950 med stock køler er jer skuffet over. Jeg synes, desværre, at MSI kortet larmer fuldt ud ligeså meget ved samme blæser procent sats.

Eks. hvis begge kølere er sat til 50%, så synes jeg at MSI'et larmer mest. Det er dette der skuffer mig gevaldigt.

Har dog fundet ud af at hvis blæseren kommer ned omkring de 40%, så bliver støjen langt mere overkommelig, hvilket leder til det næste spørgsmål. Hvad er den maksimale tilladte temp på sådan et kort ? er 80-90 grader ok ?

mvh Anders

Main rig:

• Asus P8P67-Mpro
    • i5-2500K - Scythe
    • Asus 560TI
    • Intel 510 - 128 GB