Lag i APB

• Heey Tweak

Når jeg spiller APB så lagger jeg helt vildt nogle gange, og det er bare ik særlig fedt når man kommer kørene med top fart i de forskellige biler.

Mit logitech G15 LCD display med sirreal viser at 95% af memoryen er i brug og CPUen ligger på 20%. Jeg har skype kørende sammen tidig.

Jeg har overvejet at købe flere RAM, eller om en formatering ville være tilstrækkeligt til at løse mit problem. Hvad tror I ?

Jeg har:

CPU: 1366 INTEL CORE i7 920 2.66 GHz 4.8 GT/s QPI 8
    Bundkort: 1366 ASUS RAMPAGE II/EXTREME INTEL X58 6xDDR3 3
    RAM: 6144 MB DDR3 PC3-12800 CORSAIR DOMINATOR 1600

Grafikkort: Radeon 5850 twin frozr II

• Umiddelbart vil jeg nærmere tro at der er noget galt, hvis du løber tør for RAM, jeg ville nok prøve at kigge på task manageren for at se hvad det er der bruger al rammen (burde være det spil, men man ved aldrig).

Har du undersøgt om der er nogle patches til det spil, det er muligt at der er en memory leak som gør at spillet æder alt for meget RAM (hvis der er det, er det f.eks. ikke sikkert at mere RAM vil løse problemet, det ville nok bare udskyde hvornår det begynder at lagge).

Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

• Ville det muligvis hjælpe at opgradere computeren for et par tusinder, den er også at være 3 år gammel efterhånden ?

Hvad vil være den bedste måde at opgradere på for mellem 2000 og 3000.
    Jeg har jo som tidligere nævnt hardware og det er det der trænger til en opdragering tænker jeg?

• Umiddelbart burde du ikke have problemer med at køre noget med den PC, men det svageste led ville jeg mene var dit GFX. Tror du skal afprøve alle andre muligheder før en opgradering, da 920 og 6gb ram er alt andet end rigeligt.

Du kan også kigge på hvordan din HDD har det og hvilken det er.

Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

• GFX = grafikkort ?

Jeg mener det er en seagate 7200 1 TB, men undersøger det lige når jeg er hjemme.

Hvad tror i evt der skal til for at jeg vil kunne kører et spil som APB uden lag, for det er vildt træls at kører galt pga lag.

• Gfx er grafikkort ja.

Prøv at opdatere alle dine drivere (og især til gfx), og rens med Driversweeper eller Drivercleaner inden. Du kan evt. også opdatere bios og tjekke efter om dine ram er indstillet rigigt i BIOS og om du har tilgang til alle 6gb.

Du bør også køre Ccleaner og rydde lidt op på hdd (harddisken) med det program samt scanne for virus/malware med dit Antivirusprogram samt hente Malwarebytes og scanne med det også.

Opdater også din Windows, hvid dette ikke er gjort.

Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

• Jeg har lige kørt en fuld virus scanning, så det er tjekket. Samt en kørt en Ccleaner
    Har lige hentet den nyeste opdatering til gfx'en da bf3 forlangede det.

Hvordan tjekker jeg om alle 6 ram bliver udnyttet, jeg ved at hvis jeg går ind i windows for at se styresystem så står der 6 gb ram.

• Prøv at kigge i CPUz, og kig efter om den siger du kører triplechannel (husk at cpuz altid viser det halve af den "reelle" frekvens på ram), om de kører den ratede hastighed/timings og om den læser alle 6gb ram også.

• Prøv at kigge i CPUz, og kig efter om den siger du kører triplechannel (husk at cpuz altid viser det halve af den "reelle" frekvens på ram), om de kører den ratede hastighed/timings og om den læser alle 6gb ram også.

Hvordan gør man så lige det :huh: ?

Kan se at min computer kun kan se de 4 gb ram ud af de 6 der sidder i maskinen, hvordan fixer jeg det ?

• Det spil kræver bestemt ikke noget større gfx end HD5850, Recommended er et geforce 8800 eller et HD2900XT, så det du har er flere generationer bedre 8) : http://en.wikipedia.org/wiki/APB:_All_Points_Bulletin

Det tyder til gengæld på at du kører med et 32 bit styresystem, det kan kun adressere 4 GB ram.

R7 1800X Win 10
    2 x 8 GB G.Skill 3200 MHz
    MSI RX VEGA 64 8 GB Asus Rog Crosshair VI
    512 GB Samsung 960 m.2 ssd + div. ssd og lager hdd

LG 4163b DVD + - r/rw og DVD ram
    AOC AGON AG271QX Fractal R4
    Razer Spex, G602 mus, osv
    .

• Første ting du gør, er at tage blokkene ud og sørge for at de sidder korrekt.

Næste er at se i din BIOS om du har en funktion kaldet "memory hole remapping" og disable/enable den.
    Hvis denne funktion ikke er der, så kan du prøve at flashe BIOS og se om det giver dig tilgang til de sidste 2gb.

Til opgradering af bios henter du den nyeste bios på Asus hjemmeside.
    Du pakker filen ud.
    Henter programmet Asusupdate fra deres hjemmeside og følger instrukserne til programmet.

Hent programmet CPUZ, og se i fanen "memory". Hvor mange ram ser programmet og hvilken frekvens kører de på samt om der står triple-channel.

• Jeg prøver det lige når jeg kommer hjem, tak for det.

Vil det være en fordel hvis alle APB filerne lå på en SSD i stedet for en HDD, da den jo overfører daterne hurtigere eller ville det ikke have nogen betydning? Hvis ja hvilken SSD vil så være at fortrække ?

• Du vil loade spillet hurtigere, men borset fra det så ser jeg ingen fordele for dig at lægge spillet på en SSD.

• Nu kender jeg ikke lige 1366 platformen, men på mit 1155 bundkort fra ASUS henter du filen og lægger den på et USB stik og kører et værktøj inde i BIOS'en som gør arbejdet for dig. :|

Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |