Sådan samler du din egen computer

  • Det er populært at samle sin egen computer, men der er også mange overvejelser man skal gøre sig både før man går i gang, og mens man bygger computeren. Derfor har vi lavet en guide der tager dig igennem de forskellige faser samtidig med at der også er gode råd med under vejs.



    Læs guiden her:


    http://www.tweak.dk/article/Sa…din_egen_computer/117/1/1



    [Blocked Image: http://www.tweak.dk/images/2012/article/117/1.jpg]



    .

  • ganske fin guide som forklare det grundliggende, men er det mine øjne eller er de billeder ikke helt fucked op?


    Hvilket kamera er brugt til og tage dem med og hvilket program har rezised dem?


    Synes virkelig de skulle laves om, er lige før de gør helt ond i øjnene :S

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Flot guide, jeg vil selv typisk installerer psu i kabinettet før bundkort. Ofte er strøm kablet 24pin så lang at man kan sætte det i bundkortet udenfor kabinettet - hermed er man sikker på at det er sat rigtigt i (især rart i de bundkort som stadig kun køre med 20pin sektion). Det samme gælder med evt lyd, usb og stik til power sw, hd led osv.


    Man kunne evt. overveje om afsnittet om påføring af kølepasta skulle være efter montering af cpu, der kunne godt være begyndere som misforstår og påfører pasta inden monteringen af cpu. Evt. et par linjer om rensning af cpu overflade og køle profil med evt. isopropyl alkohol (håber det er stavet rigtigt - men kan købes i matas og påføres med en ren klud - evt. stykke af en gammel ren hvid tshirt eller lign bomulds klud)

    Chieftec DragonMidi 750W Silverstone Gold PSU E6400@3,3GHz 32GB GSKILL 3200MHz (capped 2933), 1TB Evo 960, 2x500GB EVO 850, NEC4551A, Sapphire RVII, Asus Pro Gaming Z170

    Rettet en gang, sidst af jesdals ().


  • ganske fin guide som forklare det grundliggende, men er det mine øjne eller er de billeder ikke helt fucked op?


    Hvilket kamera er brugt til og tage dem med og hvilket program har rezised dem?


    Synes virkelig de skulle laves om, er lige før de gør helt ond i øjnene


    Jeg brugte et rimelig godt Sony Cyber-Shot, men det er nok fordi jeg ikke skalerede dem ned inden jeg uploadede dem.


    Angående diverse fixes i guiden, så har jeg givet Pinky (og andre mods) til at ændre i det, jeg orker det nemlig ikke lige pt. :P


  • Jeg brugte et rimelig godt Sony Cyber-Shot, men det er nok fordi jeg ikke skalerede dem ned inden jeg uploadede dem.


    Angående diverse fixes i guiden, så har jeg givet Pinky (og andre mods) til at ændre i det, jeg orker det nemlig ikke lige pt. :P

    billederne er blevet fikset


    i første omgang tog jeg bare de mindre billeder, og her var det noget med skaleringen

  • Ganske fin og simpel guide, så kan det ikke siges meget mere enkelt.


    Jeg vil dog høre om i har oplevet at netop den Psu i har lavet systemet med ikke "slukker" når der via Windåse bliver bedt om at slukke... ??


    Jeg har så meget andet It skrammel jeg gerne vil have til at slukke sammen med maskinen så jeg bruger en TV-skinne.. men med denne psu trækker den over de 20Watt som skinnen er sat til... gør jeres oxo det?


    sry for dette takeover men har ikke kunne finde svar andre steder..


    regads Wiruza

  • Jeg kan sige at den strømforsyning der blev brugt i guiden slukker når man trykker "Luk computeren" i Windows, uden en spareskinne.


    Har du prøvet at bruge en anden stikdåse?

  • Hej.
    Først må jeg indrømme, at jeg intet kender til opbygning af en computer og sikkert heller ikke vil have mod til det. Dog efter at have læst denne - for mig - glimrende guide, skulle jeg måske revurdere min opfattelse af sværhedsgraden. Denne guide og andre vil jeg dog læse flere gange.
    Jeg har dog et spørgsmål. I "Installation af grafikkort" står der: Så skruer du de nødvendige PCI slots af den bagerste del af din computer.... Hvorfor skal de skrues af??? ?(

  • Hej.
    Først må jeg indrømme, at jeg intet kender til opbygning af en computer og sikkert heller ikke vil have mod til det. Dog efter at have læst denne - for mig - glimrende guide, skulle jeg måske revurdere min opfattelse af sværhedsgraden. Denne guide og andre vil jeg dog læse flere gange.
    Jeg har dog et spørgsmål. I "Installation af grafikkort" står der: Så skruer du de nødvendige PCI slots af den bagerste del af din computer.... Hvorfor skal de skrues af??? ?(


    Her er der ment disse:
    [Blocked Image: http://icrontic.com/images/draco/articles/silverstone_ssttj04_pc_case/pci_slot_cu.jpg]


    Hvis du ikke tager dem ud kan grafikkortet ikke sidde der og de grafikkort der fjerner luft og skubber dem ud den vej vil nok ikke have det så godt ;)

  • Ikke at forglemme den mest åbenlyse grund - du kan ikke sætte et stik i hvis pladen er i vejen :D


    Det skal iøvrigt lige siges at ikke alle kabinetter nødvendigvis har skruer på de PCI plader. Nogle (specielt kontor/billige) kabinetter sidder de fysisk fat i resten af kabinettet og skal "vrikkes" til at de knækker af. ^^

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |