hvilken ssd disk ?

  • Den havde jeg på et tidspunkt,den bruger 1.8" og ZIF interface,har fundet en stak hos memoryc:
    http://www.memoryc.com/storage…Interface_Type=ZIF&page=0
    den originale hdd er en bette 30gb 4200rpm,30mb/s.Så det skal nok kunne mærkes med en ssd,om det kan betale sig skal du så selv om.

    Super :D men fungere sådan en disk som de gamle, at der helst skal være nogle GB ledig plads for at den kan arbejder ? for ellers kunne jeg sagtens nøjes med en 32 gb, skal kun bruges til at programmer på...

  • Øhm, hvis den originale harddisk er en 30 Gb 4200 RPM, er vi så sikre på interfacet ikke er IDE? For mig bekendt er der da ikke nogen SSDer med IDE, er der?
    Uanset hvad: Vil du have en hurtigere bærbar, køb en helt ny (gerne brugt). At sætte en SSD i så gammel en computer er som at drikke fin rødvin af et møgbeskidt glas - du får simpelthen ikke SSDens fulde potentiale udnyttet... Når du så har noget lidt bedre hardware at gøre godt med kan du jo putte en SSD i.

    Nexus RX-1K
    MSI FXA-890-GD70
    Phenom II X4 965 BE @ 3.4 GHz
    6 Gb OCZ 1333 MHz @ 7-7-7-20
    MSI GTX 460 Hawk

  • Øhm, hvis den originale harddisk er en 30 Gb 4200 RPM, er vi så sikre på interfacet ikke er IDE? For mig bekendt er der da ikke nogen SSDer med IDE, er der?
    Uanset hvad: Vil du have en hurtigere bærbar, køb en helt ny (gerne brugt). At sætte en SSD i så gammel en computer er som at drikke fin rødvin af et møgbeskidt glas - du får simpelthen ikke SSDens fulde potentiale udnyttet... Når du så har noget lidt bedre hardware at gøre godt med kan du jo putte en SSD i.

    jah du har sku nok fat i noget.. måske jeg bare skulle smide xp på, og så nøjes med det :(

  • Øhm, hvis den originale harddisk er en 30 Gb 4200 RPM, er vi så sikre på interfacet ikke er IDE? For mig bekendt er der da ikke nogen SSDer med IDE, er der?
    Uanset hvad: Vil du have en hurtigere bærbar, køb en helt ny (gerne brugt). At sætte en SSD i så gammel en computer er som at drikke fin rødvin af et møgbeskidt glas - du får simpelthen ikke SSDens fulde potentiale udnyttet... Når du så har noget lidt bedre hardware at gøre godt med kan du jo putte en SSD i.


    Tror du det er rent gætværk fra min side,ville sgu da ikke skrive hvis jeg ikke vidste det.. :idea:
    Og de ssd med ZIF skal du ikke sammenligne med traditionelle 2.5",interfacet tillader slet ikke de hastigheder,det sagt,så er de ssd m zif stadig over 3 gange hurtigere i overføsel + den lave latency,det vil helt sikkert kunne mærkes på den maskine,men som skrevet tidligere,om det kan svare sig må være op til brugeren.
    http://www.youtube.com/watch?v=5O-av-sO-Ow


  • Tror du det er rent gætværk fra min side,ville sgu da ikke skrive hvis jeg ikke vidste det.. :idea:
    Og de ssd med ZIF skal du ikke sammenligne med traditionelle 2.5",interfacet tillader slet ikke de hastigheder,det sagt,så er de ssd m zif stadig over 3 gange hurtigere i overføsel + den lave latency,det vil helt sikkert kunne mærkes på den maskine,men som skrevet tidligere,om det kan svare sig må være op til brugeren.
    http://www.youtube.com/watch?v=5O-av-sO-Ow

    tja, tror sku bare jeg nøjes med xp og så købe en macbook air, når tiden er inde til de nye kommer..

  • Man kan sagtens få SSD med ATA interfacet. Ebay er et godt sted at finde dem.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H