Computer problem!! Hjælp søges !!!

  • Hej Tweak.


    Min ven står her med et stort problem angående hans bygselv computer.


    En jeg kender byggede hans computer (meget erfare på området)


    men siden han er død, kan vi ikke få hjælp af ham :(


    Computeren er ikke mere end ca. 1 år. med hardware som bla. gtx 480. msi bundkort og amd x6 processor (skriv hvis i vil vide mere)


    problemet er at hvis vi nu antager at vi går ind i et spil (hvilket som helst) nu siger vi black ops.


    så går der et (x) antal tid. tiden kan variere. så går skærmen i sort et kort øjeblik, hvorefter der popper en boks op hvor der står " programmet er holdt op med at fungere vil du søge efter en løsning på internettet."
    Det sker flere gange dagligt.


    Nogen gange sker der også det at " blue screen of death" popper op dette sker dog sjældnere. Jeg har vedhæftet et billede med det der står på skærmen.



    Jeg ville være utrolig taknemmelig hvis i gad fundere en smule over vores kæmpe problem og melde tilbage mange tak for jeres tid :)

  • Allerførst skiv lige alt hvad den maskine består af, navn, model og producent, så har vi lidt at gå efter til eliminering.
    Prøv at google den BSOD, koden som kommer frem eller bsodviewer


    http://forum.piriform.com/index.php?showtopic=23428


    Det kan give jer et hint om hvad det skyldes, fordi det kan være mange ting. Varme, fejl volt til ram,CPU og chipset, driver mixup og en bunke andre ting.


    Kør en tur med ccleaner og rens maskinen i reg.database osse


    http://www.piriform.com/ccleaner


    så er der lidt at starte med.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Det er jo nok et rigtigt sted at spørge. Der er mange gamere her.
    Sådan noget memory dump kan jo skyldes mange ting. Det der gtx480 er vel nvidia ? hvilken driver bruger du ?
    Hvilket styresystem bruger du ? Kommer det kun i spil ? er det noget med directx, der er kritisk for hvilke spil det sker med ? Hvilke spil ? Dette var mest rettet imod software.
    Hvad med hardware ? Sker det med åbent kabinet ? Er grafikkort meget varmt ?
    Hvad med at prøve med en bedre strømforsyning.
    Hvor meget ram er der i ? er der pladsmangel på c-drevet ? Hvor stor er pagefile.sys ? prøv at gøre den mindre (højreklik denne computer, avanceret, ydeevne, virtuel hukommelse).

  • Hvilke dele computeren består af:


    diskrdrev: WDC WD1002FAEX-00Z3A0 ATA Device


    Optiarc DVD RW AD-5260S ATA DEVICE


    POCESSOR: AMD Phenom (tm) II x6 1090T Processor


    skærmkort: NVIDIA GeForce GTX 480 Club 3D


    strømforsyning: LC power 8850


    Bundkort: MSI 870A-G54 (MS7599)


    RAM: DDR3 Kingston, Part number 9905471-009.S00LF, Serial number: 3D20457E. size, 8192, Dual channel, NB frequency 2000.0 MHz, DRAM frequency 800MHz


    CPU Køler: asetek LCLC


    Kabinet: sirius raidmax


    Windows 7 ultimate 64bit.

  • jeg har nu kørt begge de programmer du havde linket igennem


    bluescreenviewer viste en hel masse og det var meget uoverskueligt siden problemet har stået på i et stykke tid.


    Hvis du gad være en smule mere specifik ville det være dejligt. mange tak for hjælpen indtil videre sætter stor pris på det


    tak for jeres tid (:

  • Du kan kigge på følgende:


    Aflæs temperaturer: med coretemp eller speedfan og GPUZ - evt. rens for støv og andet snavs med trykluft.


    Brug CPUZ og tag et screenshot af aflæsningerne, hvorefter du poster dem herinde.


    Opdater drivere, bios, OS, m.m.


    Har ikke hørt godt om LC strømforsyninger, så jeg er lidt skeptisk hvad den angår,

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • mangler lige de her 2 ;)

    Det første af de to billeder, der kan du se at der står core voltage på ca. 1.216, det ville jeg prøve at give et par nøk opad i BIOS. Husk at der nok står lidt højere tal i bios, hvis du har disablet LLC eller lidt højere, hvis LLC er enablet.


    Prøv at give den så den i hvert fald siger 1.35 i CPUZ.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Jammen vil det overhoved løse noget ?


    Jeg forstår simpelthen ikke hvorfor det er at en går ud af programne / spilne og skriver det er holdt op med at fungere. den skrev også 0x00000109 fejl i blue screen of death dette forekommer dog mere sjældent, efter jeg havde googlet det var der et par stykker hvor deres ram var fejlen. kan dette være samme problem ??


    Nu står jeg også selv med en computer til rådighed ville det være en mulighed at afprøve alle hans dele i mit system, og ville du give et bud på hvilke dele jeg skulle prøve først hvis det var tilfældet (:


    CPU: AMD Phenom II X6 1055T


    Bundkort: MSI 890GMX-G65 (MS-7642)


    Ram: DDR3 Kingston PC3-10700 8Gb


    Grafikkort: Radeon HD 5970


    Strømforsyning: corsair 950W

  • Det første af de to billeder, der kan du se at der står core voltage på ca. 1.216, det ville jeg prøve at give et par nøk opad i BIOS. Husk at der nok står lidt højere tal i bios, hvis du har disablet LLC eller lidt højere, hvis LLC er enablet.


    Prøv at give den så den i hvert fald siger 1.35 i CPUZ.

    Det kan jo også være fordi at den automatisk skruer ned for volten når den ikke bliver brugt, sådan er det i hvert fald må min 965 når den ikke er overclocked.

  • Den BSOD fejl som du henviser til i sidste post, er en fejl i selv windows kernel, så der vil jeg foreslå, at i bruger en windows cd og laver en reparation af indstalleringen. Jeg har på fornemmelsen, at den er skyld i de andre problemer osse, altså det hele faktisk hænger sammen.


    Den PSU fra LC, er noget rigtig skrammel, så vær lige meget obs. på den, da den sagtens kan svinge så meget i levering af strøm, at den osse er skyld i det.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Det kan jo også være fordi at den automatisk skruer ned for volten når den ikke bliver brugt, sådan er det i hvert fald må min 965 når den ikke er overclocked.

    Du har helt ret, en detalje jeg helt havde glemt.. Kører selv med alt det stads på manuel, så mit OC kører bedst muligt :)
    Undskylder forvirringen :S

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Så det jeg skal gøre er helt nøjagtigt ?


    hehe jeg er heller ikke så skarp på BIOS området hvad er det lige du mener med OC ? (: he he


    Det jeg har opfattet er at jeg skal ændre min CPU voltage til lidt højere og min PSU ikke er den bedste.



    Men for at skære det ud i pap hvad ville i helt nøjagtigt gøre hvis det var jer der stod med dette problem ? (:

  • nej du skal ikke ændre noget på din volt på din cpu da du ikke har overcloked din cpu "OC"


    du skal derimod gøre som ebo skriver og få lavet en repair af den kernel fil

    Dyas


    Lian Li TYR pc-x 2000 full tower - Corsair HX1000W Modular psu - Asus Rampage II Extreme
    Intel® Core™ i7 965 Extreme Edition @3,6 Ghz + Thermalright Ultra-120 eXtreme Rev.c
    gigabyte GTX570 "super overclock" - 6 GB Kingston HyperX 16000
    80GB Intel SSD - Samsung Syncmaster TA950 27" - Logitech Z5450 THX Sorround + Sennheizer HD650


    Laptop
    PS3
    Wii

  • Ja, jeg undskylder igen forvirringen. Det er ikke sådan når jeg tager alt for mange ting for givet ;)


    Glem det jeg sagde om at ændre volt :)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H


  • Find din windows cd frem, smæk den i og reparer din installation, så se om ikke problemerne er væk. Får du det ikke gjort nu, så vil problemet være der hele tiden.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.