Steve Jobs er død

  • Faktisk skræmmende at så sent som i går gik jeg og tænke på hvornår han ville forlade os.. Men han må have påvirket folk, fordi har selv set de mest hardcore anti apple folk sige r.i.p eller andet i den stil..


    R.I.P Steve

  • Det er sørgeligt at han er død, havde også tænkte på om han måske snart ville død og en skam at det så skete igår
    R.I.P Steve jobs


    Men hvis nogle fik min respekt igår så var det da google skrev det på forside af google :)

    Asus Maximus V Gene - Intel i5 2500k @ 4,5GHz + Corsair H150i
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB (16GB) - Gigabyte geforce GTX970 G1 4GB
    750GB Samsung Spinpoint f2 - Corsair hx620
    3TB Seagate barracuda - 250GB Samsung 840 pro
    Fractal Design Define R5 Black
    Logitech G502 og G710+
    2x Dell u2713hm

  • Ja, det er trist at han er død, men vi vidste jo alle hvor det bar hen. Det er jo også trist hver gang alle mulige andre dør. Jeg synes ærlig talt at han er løftet op på en piedestal, hvor han ikke hører til.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dna
    Jeg synes ærlig talt at han er løftet op på en piedestal, hvor han ikke hører til.
    Anders


    Så nævn du et par andre her i verden der uden en universitets uddannelse, og en lige så svær opstart,
    er nået lige så langt som han gjorde.
    Både med hensyn til Apple men også med et firmaet Pixar.


    Han er på ingen måde vokset op i en rigmandsfamilie, og har kunne få alt hvad han ville ha.
    Nej han har knoklet for hver en dollar..


    Synes helt klart han har fortjent den status han har, hvis ikke mere.


    Hvis i ikke allerede har set hans Stanford-tale, så burde i klart se den.
    http://www.youtube.com/watch?v=UF8uR6Z6KLc

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dna
    Ja, det er trist at han er død, men vi vidste jo alle hvor det bar hen. Det er jo også trist hver gang alle mulige andre dør. Jeg synes ærlig talt at han er løftet op på en piedestal, hvor han ikke hører til.


    Anders


    Hej Anders


    At det ikke betyder noget for dig, er jeg egentlig rimelig ligeglad med, for at være helt ærlig.


    Jobs, har betydet enormt meget for smartphone og gadget teknologien, har været med til at rykke andre producenter til at måtte knokle endnu mer for at gøre deres produkter bedre. Og har været til gavn for rigtig mange millioner mennesker.


    Det mindste du kan vise er da en smule respekt. Og spar mig for dine respektløse opstød.


    På forhånd tak
    Stefan.


  • Hej Stefan


    Jeg kan ikke rigtig se, hvor jeg er respektløs. Jeg anerkender fuldstændig at han har været dygtig og Apple har skabt nogle produkter, der har været langt bedre end konkurrenternes, men de har også været dyrere end konkurrenternes. Apple er et stort firma og de gode produkter skyldes ikke kun Jobs, men også en række dygtige udviklere. Uden Apple var udvikling af f.eks. smartphones formentlig gået væsentligt langsommere.


    Men hans største bedrift er i mine øjne at det er lykkedes ham at skabe en magi omkring Apple og deres produkter. Det er nærmest blevet en religion, hvor han var ypperstepræsten og forbrugerne er hans trofaste, men blinde, disciple.
    Det udtrykker sig f.eks. ved at man ikke forholder sig særligt kritisk til Apple og deres produkter, og hvis andre (eksempelvis som jeg gør) kommer med noget negativt bliver man straks fornærmet.


    En stor mand som ham kan nok godt tåle lidt kritik. Jeg tror egentlig godt at han kunne se at han ikke var perfekt (som ethvert andet menneske for den sags skyld). Det er brugerne, der ikke kan se det.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------


  • Der er mange, der har opbygget store firmaer fra et meget lille udgangspunkt. Om de havde universitetsuddannelser eller ej skal jeg ikke kunne sige. Mange af dem er måske ikke startet fra lige så lille et udgangspunkt som Apples stiftere, men de har stadig opbygget store firmaer ved hjælp af blandt andet en god idé, forretningssans, arbejdsomhed og held. I Danmark kan nævnes firmaer som Lego og A. P. Møller.


    Jeg synes bestemt også at Steve Jobs har været dygtig. Det er jo lidt svært at benægte Apples resultater. Der hvor kæden falder af for mig er hos Apples kunder. Se evt. mit svar til Stefan (Shak).


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------


  • Det er langt fra jeg er altid er enig med dig, men her må jeg sige at være det, Steve Jobs var en developer i den helt store grad men han var ikke perfekt.
    Han har lavet mange store resultater men som du nævner er der rigtig mange brugere af hans legetøj der nærmest ser ham som gud.
    Det synes jeg nu ikke han var, jeg er en af dem der aldrig har været tiltrukket af Apple produkter og bliver det nok heller ikke.
    Men ære være hans minde og RIP.

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Nu vil jeg sikkert blive hatet, men jeg er lidt ligeglad med det. Synes ikke han var en god mand, for bryder mig ikke om det firma de har bygget. Et firma, som sælger dyre produkter, med deres verdenskendte support, og går efter enevælde på markedet. De stopper jo salget af alt med en skærm, for det mener de jo at de har patent på. Hvis ikke microsoft havde investeret i dem, ville de have gået konkurs, og vi havde aldrig fået iPod, iPad osv. men det er ikke ligefrem taknemmelighed man hører fra apple.
    - "Bill Gates‘d be a broader guy if he had dropped acid once or gone off to an ashram when he was younger."
    - "Unfortunately, people are not rebelling against Microsoft. They don’t know any better".
    Der disser han sådan set alle som ikke bruger Apple. Det er jo mudderkastning for hårdt.
    Ja, de laver nogen gode produkter, men det ændrer ikke på mit syn af selve firmaet. Og desuden, vi er alle ligeværdige! Et menneskeliv er et menneskeliv, og steve jobs død skal derfor ikke ses som værre end andres

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Xx-Razmuz-xX
    Nu vil jeg sikkert blive hatet, men jeg er lidt ligeglad med det. Synes ikke han var en god mand, for bryder mig ikke om det firma de har bygget. Et firma, som sælger dyre produkter, med deres verdenskendte support, og går efter enevælde på markedet. De stopper jo salget af alt med en skærm, for det mener de jo at de har patent på. Hvis ikke microsoft havde investeret i dem, ville de have gået konkurs, og vi havde aldrig fået iPod, iPad osv. men det er ikke ligefrem taknemmelighed man hører fra apple.
    - "Bill Gates‘d be a broader guy if he had dropped acid once or gone off to an ashram when he was younger."
    - "Unfortunately, people are not rebelling against Microsoft. They don’t know any better".
    Der disser han sådan set alle som ikke bruger Apple. Det er jo mudderkastning for hårdt.
    Ja, de laver nogen gode produkter, men det ændrer ikke på mit syn af selve firmaet. Og desuden, vi er alle ligeværdige! Et menneskeliv er et menneskeliv, og steve jobs død skal derfor ikke ses som værre end andres


    +1

  • En hver der har læst mine indlæg omkring Apple ved udemærket godt jeg er imod deres måde at drive forretning på. Og at man ikke respektere ham som person, må så for folks egen regning. Men at nogle er så fatsvage at de ikke forstår hvor meget den mand har gjort for smartphone market igennem 15år. Havde det ikke været for den mand og Apple, havde vi overhovedet ikke været hvor vi er idag. Manges kommentarer er baseret på de ikke kan lide selve produktet, uden overhovedet at få fat i det brede spektre. Jeg kan ikke andet end ha respekt for den mand, og mange af de ting han har gjort.