Corsair H80/100 vs Luftkølere

  • Jeg skal muligvis snart samle ny computer, og leder derfor efter den bedst mulige CPU-køler.


    Lige nu er jeg mest hooked på en Corsair H80, grundet at jeg ikke skal have sådan en kæmpe klods i mit kabinet (Corsair 600T White Edition). Er lidt i tvivl om jeg har plads til H100, og at det vil få konsekvenser hvis jeg må fjerne den 240mm der sidder i toppen..


    Dog hører jeg også mange sige at luftkølerne er et bedre alternativ.


    Hvad mener i?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af rasm401i
    h80 er også kæmpe...


    Vel ikke sammenlignet med de luftkølere der anses for at kunne konkurrere mod H80'eren.. Say.. Noctua's eller Silver Arrow..?

  • Ja okay.


    Et andet spørgsmål. Hvis jeg nu gerne vil bruge nogle andre 120mm til en H100, er der så fri mulighed for det? Eller er der noget jeg skal vide i forhold til tilslutning osv?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Thylion
    Ja okay.


    Et andet spørgsmål. Hvis jeg nu gerne vil bruge nogle andre 120mm til en H100, er der så fri mulighed for det? Eller er der noget jeg skal vide i forhold til tilslutning osv?


    Du kan sætte lige de blæsere på, du har lyst til (hvis de har den rette størrelse altså). Mine to Scythe Gentle Typhoon er bare monteret som standard og er tilsluttet fan-tilslutningerne på bundkortet.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • der er da en væsentligt forskel i størrelsen på en h80, og en h100 i hvert fald i længden, h80 er godt nok lidt tykkere end h100, men den er så til gengæld dobbelt så lang....h100 skal i det kabinet du vil have, sidde i toppen, hvor h80 kan sidde på den bagvæg hvor dit IO shield også sidder. efter min mening vil en h80 passe bedst i et graphite 600t for du slipper for at fjerne den store topblæser, og den skulle være en vigtig del af det air flow der er i det kabinet. om den så køler bedre end de store luft kølere aner jeg ikke.

  • bruger selv en H60, og den er jo bygget til 120mm. den fylder ikke meget og et normalt system holder den på ca 3 grader over den temp den får ind i kabinettet....ja jeg satte lige systemet til standard 3.2 ghz for dig :)

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.