Låne penge i banken til ny(e) computer(e).

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Thylion
    Absolut ikke, nej.


    Kan godt være jeg spørger dumt lige nu.. Men hvis jeg siger jeg skal have nye computere og Adobe Master Collection, kunne de så finde på at spørge hvorfor det koster så mange penge..?


    Tror du skal forvente de spørger ind til det du skal bruge penge til, men det nemmeste er nok du snakker med banken, og ikke Tweak :-)

  • Sandt. Det var også for at høre om der var nogen der har prøvet noget lign.
    Er lidt nervøs for at vandre ind og spørge om at låne penge til en ny computer..


    Men havde tænkt mig at presse dem lidt og ligge i undertonen at jeg HAR tænkt mig at søge efter tilbud i andre banker..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Thylion
    Sandt. Det var også for at høre om der var nogen der har prøvet noget lign.
    Er lidt nervøs for at vandre ind og spørge om at låne penge til en ny computer..


    Men havde tænkt mig at presse dem lidt og ligge i undertonen at jeg HAR tænkt mig at søge efter tilbud i andre banker..


    Der er ikke noget galt i at de ved at du også vil spørge andre banker. Bare sørg for at det er en venlig tone i snakker i. Jeg var selv i min bank og forhandle nedsættelse af renten på mit boliglån og jeg sagde bare tingene som de var, både det der kunne tale imod min sag og med. Og det lykkedes faktisk at forhandle den fra 7,75% til 4,9% så det var en halv time der var givet godt ud. Mange banker er temmelig ivrige efter privatkunder i øjeblikket. Selv om de måske ikke tjener så meget på dig nu ved f.eks. at give dig et fordelagtigt tilbud så er det i forventning om at du på et tidspunkt køber bil, hus eller andet og at der så er en god chance for du bliver i banken hvis du bliver behandlet godt.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Når du skal låne penge er det vigtigt at gøre et godt indtryk. Det kan være svært i disse tider, og de tager ingen chancer.
    Tag noget ordentligt tøj på, og vis at du er seriøs.
    Det lykkedes mig som 18-årig at få en kassekredit på 250.000. Det var dog også dengang det gik godt med økonomien :$


    Alternativt kan du jo søge et minilån. Det vil jeg dog ikke anbefale, medmindre der ikke er nogen anden udvej.


    Good luck :D

  • Jeg skal være helt ærlig. Du får altså ikke brug for en masse ydelse, når du arbejder med 3-4 programmer fra Adobe. Photoshop, illustrator og hvad du nu ellers skal bruge, kan sagtens bruges med en halv billig bærbar. Det i kommer til at lave i skole vil ikke være videoredigering med 1½ times video hvor i skal kunne konverter det på 30min.


    De er godt klar over at folk ikke har så kraftigt et maskineri.


    Med mindre du har et firma (prof), som skal klare store opgaver, så kan en mindre god PC sagtens bruges.. Især når det er så stramt i budgettet.


    Hjemmesider kan laves på hvilken som helst PC - hvis du bruger mange penge, så er det kun et spørgsmål om komfort; hvilket kan spares væk.

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Fik fordoblet min kassekredit og det var midt i krisens højdepunkt.


    Mit argument var at jeg som studerende havde brug for en buffer, eftersom det varierer meget hvor mange timer mit fritidsjob giver mig.


    Og da de så hørte at jeg havde en bachelor, ikke havde su-lån, ikke ville bruge alle pengene med det samme og havde været en god kunde siden jeg var 16, var det ikke så svært :)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H