Søger hjælp til WD TV Live

  • bruger min wd hd tv live mod min twonky dlna server, samt samba shares (under limux) og alt kører som det skal.

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Nå.... Jamen jeg købte en brugt WD TV LIVE, og den virker fint, men.........


    Den vil ikke "se" mine Samba Shares fra min Server. Sikkert fordi den er del af et domæne, og ikke en workgroup. Min Boxee Box finder og afspiller fint mine shares, så nu bliver jeg nok nødt til at æde min spare iver og købe en Boxee Box mere. Har ikke fundet andre der virker :(


    Nogen sidste øjebliks idéer ???

  • Jst kan ikke hjælpe dig men vil gerne have svar på hvorfor en boxee box er bedre end wd live tv(den billige uden hdd) som streamer. Den kan æde mere er det eneste jeg lige kan finde frem til..

    ASUS P8P67 PRO B3, Socket-1155 - Zalman CNPS9900

    Intel® Core? i5-2500K Processor @ 4ghz

    Corsair Vengeance? DDR3 1600MHz 8GB CL9

    MSI GeForce GTX 560Ti 1GB

    2x1,5TB WD - 4x 2TB Samsung HDD's

    Cooler Master CM 690 II Advanced - Corsair HX 750W

    BenQ 27" LED GW2760HM


  • Quote

    Oprindeligt indlæg af RasmusS
    Jst kan ikke hjælpe dig men vil gerne have svar på hvorfor en boxee box er bedre end wd live tv(den billige uden hdd) som streamer. Den kan æde mere er det eneste jeg lige kan finde frem til..


    En WD TV LIVE kan godt have problemer med enkelte Image filmer (bl.a .img filer). Det er ikke alle, men problemet findes. Dette er en info jeg fik at ham jeg købte min WD TV LIVE af for 1 time siden.
    Jeg mangler stadig at finde noget video/lyd min Boxee Box kan afspille.


    Desuden er interface på WD TV LIVE måske liiiiiige lidt for simpelt til min smag, men til prisen er den da genial (bortset fra den ikke vil afspille shares fra et domæne).


    Edit: Boxee har osse den 110% bedste remote nogen mediestreamer har !

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jst
    Nå.... Jamen jeg købte en brugt WD TV LIVE, og den virker fint, men.........


    Den vil ikke "se" mine Samba Shares fra min Server. Sikkert fordi den er del af et domæne, og ikke en workgroup. Min Boxee Box finder og afspiller fint mine shares, så nu bliver jeg nok nødt til at æde min spare iver og købe en Boxee Box mere. Har ikke fundet andre der virker :(


    Nogen sidste øjebliks idéer ???


    hmm oplever nogle gange at min tager et stykke tid at finde shares og det har det hjulpet at sætte den op med fast ip i dens config. Desuden prøv at hoppe imellem de typer media den kan f.eks fra video til audio og se om den så finder dine shares.
    Det burde være lige meget om du er medlem af et domain eller ej, en share er en share.

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dkwolf


    hmm oplever nogle gange at min tager et stykke tid at finde shares og det har det hjulpet at sætte den op med fast ip i dens config. Desuden prøv at hoppe imellem de typer media den kan f.eks fra video til audio og se om den så finder dine shares.
    Det burde være lige meget om du er medlem af et domain eller ej, en share er en share.


    Enig, men den har både haft Auto og Manual på IP, og har stået i 30 min tændt, og HAR skiftet mellem de forskellige typer........

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af RasmusS
    Jst kan ikke hjælpe dig men vil gerne have svar på hvorfor en boxee box er bedre end wd live tv(den billige uden hdd) som streamer. Den kan æde mere er det eneste jeg lige kan finde frem til..


    Du kan jo evt. prøve Boxee softwaren på din PC.
    Så kan du selv se hvordan Boxee'en er.


    Er selv sindsyg glad for min Boxee Box, og har desuden en kammi der lige har skiftet sin WD live ud med en,
    og han er selv super glad for skiftet.


    Kan ikke selv sige noget on WD'en, da jeg 'heldigvis' købte Boxee Box'en fra starten.


  • Beslutningen er taget. Det bliver 4x2tb samsung diske og en boxee;)

    ASUS P8P67 PRO B3, Socket-1155 - Zalman CNPS9900

    Intel® Core? i5-2500K Processor @ 4ghz

    Corsair Vengeance? DDR3 1600MHz 8GB CL9

    MSI GeForce GTX 560Ti 1GB

    2x1,5TB WD - 4x 2TB Samsung HDD's

    Cooler Master CM 690 II Advanced - Corsair HX 750W

    BenQ 27" LED GW2760HM