Valg af smartphone

  • Hej Tweak


    Jeg har nu et i stykke tid været på udkig efter en smartphone og tænkte at nu hvor jeg havde fået sparet en god sjat klejner sammen så måtte det være nu.
    Nu er spørgsmålet bare hvilken smartphone jeg skal have....


    Jeg har kigget på 3 Htc sensation, Samsung galaxy s 2 og apple's Iphone


    Jeg læste nogle anmeldelser af Htc sensation og da den ikke havde fået specielt gode anmeldelser droppede jeg hurtigt den. Jeg læste herefter en anmeldelse af samsung galaxy s2 hvilket jeg rimelig godt kunne li'.


    Så nu var det om jeg skulle vente på Iphone 5 eller købe mig samsung galaxy s 2. Et par dage senere kom nyheden om at apple havde vundet en retsag mod samsung og at de derfor fra 13 oktober ikke måtte sælge deres galaxy model længere. Jeg tænkte så derfor om det så overhovedet er værd at købe galaxy modellen nu inden salgsperioden slutter, for bliver der lavet opdateringer til den osv? :S


    Jeg skriver herinde for at få svar på ovenstående spørgsmål. OG for at få at vide hvorfor jeg ikke skal købe den men istedet hellere vente på en fed model som i ved udkommer snart ;). Jeg kan godt vente noget tid endnu nemlig og vil være sikker på at den smartphone jeg endelig bestemmer mig for at få er up to date og lækker ;)


    Glæder mig til at høre hvad i har at byde ind med :)
    Hvis i har spørgsmål så bare skyd løs


    /Jesper

  • Nu kan jeg kun tale om Apple's produkter, da jeg ikke kender meget til Android.


    Men.. Hvis det var mig, ville jeg vente lidt til at se hvad Apple kommer med inden så længe.
    Hvis det så ikke var mig, ville jeg nok købe en brugt iPhone 4.


    Der kommer nok en del til salg når afløseren til den kommer. :)

  • Det med retsagen skal du ikke tænke så meget på. De må fortsat sælge den og når de har rettet det den funktion i et af deres programmer, som var det enenste Apple fik medhold i, så er der ingen ko på isen :)


    Vi er ved at være så langt henne i Galaxy SII og Iphone 4, at begge producenter har nye modeller på trapperne. Så ville nok se hvad Iphone 5 og Den næste Galaxy bringer til bordet.


    Stod valget imellem de nuværende smartphones og købet skulle klares nu, så er der kun en tlf., hvis du spørger mig - og det er Galaxy SII. Det er det ypperste indenfor tlf. lige pt.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Renegger:
    Okay cool cool ;) Ved du noget om hvornår den nye model fra samsung kommer? :)
    Ja tror efterhånden jeg har besluttet mig for at vente og se hvad der kommer ud over Iphone 5 nu her :)

  • Det eneste jeg har hørt om er en opdateret Galaxy SII med større skærm, 4g og andet guf. Ved dog ikke andet end det :)
    Venter også selv på Iphone 5, og spiller de deres kort rigtigt, så bliver min 3gs udskiftet med sådan en :D

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Er godt nok spændt på at se hvad hulen Apple har puttet i den..
    Det tog jo 6-9 måneder før "konkurrenterne" havde en smartphone på nogenlunde samme
    niveau som 4'eren.


    Tror dog ikke de kan holde de andre bag sig lige så længe denne gang..
    Men glæder mig sgu alligevel. :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Bubbi
    Er godt nok spændt på at se hvad hulen Apple har puttet i den..
    Det tog jo 6-9 måneder før "konkurrenterne" havde en smartphone på nogenlunde samme
    niveau som 4'eren.


    Tror dog ikke de kan holde de andre bag sig lige så længe denne gang..
    Men glæder mig sgu alligevel. :D


    HD2'en kom da ud før iPhone 4eren, så den var da bagud allerede fra start. Det eneste iPhone havde der var bedre var skærmen, alt andet var ringere.

    [Workstation]Intel i7-2600K
    Asus Maximus IV Extreme-Z
    Corsair 1600 MHz Vengeance 4x4 GB
    Gainward 780 GTX Phantom-> BenQ 24" XL2410T 120Hz & BenQ 27" M2700HD
    Samsung 850 Evo 256GB (System)

    Samsung 850 Evo 512GB (Games)
    4x4TB (Storage)
    Roccak Kave XTD 5.1 Digital | Roccat Kone XTD | Logitech G15
    Corsair 800D | Corsair HW850

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Bubbi
    Er godt nok spændt på at se hvad hulen Apple har puttet i den..
    Det tog jo 6-9 måneder før "konkurrenterne" havde en smartphone på nogenlunde samme
    niveau som 4'eren.


    Tror dog ikke de kan holde de andre bag sig lige så længe denne gang..
    Men glæder mig sgu alligevel. :D


    Det er altså ikke rigtig det du sir der.
    Der var rigelig med telefoner der kom ud, selv før iphone4 der slog den med flere længder.
    Nexus One, Samsung Galaxy S er bare nogen af dem.


    Apple kan ikke engang lave deres eget Hardware, det får de blandt andet Samsung og LG til.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Shak


    Det er altså ikke rigtig det du sir der.
    Der var rigelig med telefoner der kom ud, selv før iphone4 der slog den med flere længder.
    Nexus One, Samsung Galaxy S er bare nogen af dem.


    Apple kan ikke engang lave deres eget Hardware, det får de blandt andet Samsung og LG til.


    Nexus One?!?!?
    Det mener du da forhåbentligt ikke seriøst.
    Det var da noget frygteligt skrammel.
    Fik lov at låne en med hjem af en kollega.
    Nørjh hvor var jeg skuffet over den.
    Om det var datidens software der var skylden ved jeg så ikke.
    Men fx skærmen på Nexus'en halter da langt bagud.
    254 ppi i mod iPhonens 326 ppi.


    Galaxy S kender jeg ikke, så den kan jeg ikke sige så meget om.
    Men kan da se skærmens ppi kun er på 223, eller egentligt kun 190 med deres Pentile Matrix,
    svarende til kun 58% af iPhone 4'erens pixel-antal.


    Jeg synes selv skærmen er SUPER vigtig, er trods alt den man kigger på hele tiden.


    Hvorfor skulle Apple selv stå for alt deres hardware?
    Det er da genialt at bruge de bedste komponenter fra de forskellige producenter.


    Apple kan nøjes med ca. en mobil om året, og alligevel være så populære.
    De behøver ikke spytte en ny mobil ud hver anden måned.


    Så jeg glæder mig i hvert fald til at se hvad den nye iPhone er fyldt med.
    Men fx iOS 5 sætter fuld spark i iPhone 4'eren.
    Masser af nye fede features.


    Bliver spændende at se hvad der kommer af apps med alle de nye APIs der er i iOS 5.

  • Nu er skærmen ikke alt på en telefon, hastigheden har mer at sige. Root den med CM7 og Sæt dem op imod hinanden og Nexus'en vinder til hver en tid.


    iPhones Retina skærm er flot, ja. Men det er ikke en Amoled. Den sorte farve er fesen grålig, ikke særlig kønt. Står det til mig, vælger jeg Amoled/S-led/s-led plus frem for s-lcd til hver en tid. Kontrasten og den store farve er bare flottere at se på!


    Og ja Nexus One løber klart fra 4eren selv om den er ca 6måneder ældre.


    Det er langt fra de bedste komponenter de bruger, for dem vil Samsung og LG ikke sælge til apple, dem vil de selvfølge bruge selv. Samsung har fx patent på S-Amoled/plus, som de aldrig får lov at bruge, det samme gælder for deres dual core processere fx.


    Nu er der over 20 forskellig producenter der laver android, win7 og symbian telefonen, der for kommer der ofte telefoner ud, hvilket vel ikke er så mærkeligt? Det er også pga at android er open source, der giver andre producenter mulighed for at udvikle på det. Det har apple ikke, for det er de for næringe til. Og man skal endelig ikke lave noget der bare tilnærmelsesvis ligner appels lort, for så sagsøger de sku en. Selv om de tabte 19 ud af de 20 retsager de for nylig kastede efter samsung. Hvis de brugte alt den tid de bruger på at sagsøger firmaer, på at lave hardware, havde deres telefoner måske bare været en smule konkurrence dygtig når de kom på gaden.


    Så er der jo IOS, hvis man bare vil have de mest basale ting ud af den telefon, bliver man nød til at bryde garantien, og det er jo til at grine over. Og iTunes.............Suk.

  • Der er da ikke mange ( hvis der er en eneste overhovedet) mobilproducenter, der laver 100% deres egen hardware, så det er da lidt underligt at klantre Apple for at få deres dele fra andre ;)


    Vil give jordbaer ret i de to muligheder (dog kan Sensation tilføjes til nummer 1 sammen med Galaxy S2 :)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

    Rettet en gang, sidst af Renegger ().

  • Well jeg er klar over at samsung galaxy II er en fed telefon, ville bare vide om der kom en videre udvikling af den nu her?
    Det er jo altid trist at købe en telefon og så kommer den nye udgave lige efter. Ville svare til at købe Iphone 4 nu....


    Noget der kan fortælle mig hvorfor man skal købe Iphone istedet for en android telefon eller omvendt?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af snoby
    Well jeg er klar over at samsung galaxy II er en fed telefon, ville bare vide om der kom en videre udvikling af den nu her?


    Har du overhovedet tjekket Samsungs hjemmeside? Der står alt om det.


    Quote

    Oprindeligt indlæg af snoby
    Det er jo altid trist at købe en telefon og så kommer den nye udgave lige efter. Ville svare til at købe Iphone 4 nu....


    Ja hvis man VIL have det nyeste så er man på skideren, men den man allerede har bliver jo ikke ringere fordi der er kommet en anden.


    Quote

    Oprindeligt indlæg af snoby
    Noget der kan fortælle mig hvorfor man skal købe Iphone istedet for en android telefon eller omvendt?


    Se i en af den 100 andre tråde om emnet.

    [Workstation]Intel i7-2600K
    Asus Maximus IV Extreme-Z
    Corsair 1600 MHz Vengeance 4x4 GB
    Gainward 780 GTX Phantom-> BenQ 24" XL2410T 120Hz & BenQ 27" M2700HD
    Samsung 850 Evo 256GB (System)

    Samsung 850 Evo 512GB (Games)
    4x4TB (Storage)
    Roccak Kave XTD 5.1 Digital | Roccat Kone XTD | Logitech G15
    Corsair 800D | Corsair HW850

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Renegger
    Der er da ikke mange ( hvis der er en eneste overhovedet) mobilproducenter, der laver 100% deres egen hardware, så det er da lidt underligt at klantre Apple for at få deres dele fra andre ;)


    Vil give jordbaer ret i de to muligheder (dog kan Sensation tilføjes til nummer 1 sammen med Galaxy S2 :)


    Jeg har heller ikke sagt noget om at alle producenter skal lave alt hardware selv. Det ville være ret utænkeligt. Men jeg konstaterede bare, at hvis de brugte lige så meget tid og lige så mange penge, på at udvikle hardware, som de bruger på retsager, ville deres telefoner være langt mer konkurrence dygtige.

  • jeg stod og skulle vælge mellem samsung galaxy 2 eller iphone 4s.


    valget blev iphone 4s og det er jeg rigtig glad for. har ellers altid haft samsung, men brød mit eget princip og prøvede denne gang en apple mobil.;)


    jeg syntes dog det er øv siri ikke er på dansk som vel egentlig er et af de store trækplastre ved iphone 4s.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af klaushs
    jeg stod og skulle vælge mellem samsung galaxy 2 eller iphone 4s.


    valget blev iphone 4s og det er jeg rigtig glad for. har ellers altid haft samsung, men brød mit eget princip og prøvede denne gang en apple mobil.;)


    jeg syntes dog det er øv siri ikke er på dansk som vel egentlig er et af de store trækplastre ved iphone 4s.


    Siri er stadig i sit absolutte beta stadie..
    Det er derfor kun lavet på engelsk ind til videre..
    Det kommer...