Svingende FPS

  • Hej.


    Ligesom overskriften siger har jeg en meget svingende FPS når jeg spiller, nogle gange er min FPS på omkring de 130 - 170 andre gange er den på de 15-30 og det er på akkurat det samme sted i spillene.


    Info om min pc:


    Hp pavillion dv7 notebook
    Kører med windows 7 home premium (64 bit)


    1,8 GhZ CPU (amd quard core)
    8 Gb RAM
    Grafikkort (AMD radeon HD 6650M) computeren siger 3 GB hvilket jeg har mine tvivl på.


    Antivirus:


    Jeg kører med Avast antivirus
    Ad-aware som spyware & windows standard firewall.


    Hvis i vil have mere information er i mere end velkommen til at spørge.


    PS: de spil jeg snakker om er "WoW / League of Legends / HoN og Diablo 2"

  • Det er nu bare fordi du har sat din detaljegrad for højt, det er dit GFX der ikke kan klare alle de polygoner som det nogle gange bliver udsat for.

    [Workstation]Intel i7-2600K
    Asus Maximus IV Extreme-Z
    Corsair 1600 MHz Vengeance 4x4 GB
    Gainward 780 GTX Phantom-> BenQ 24" XL2410T 120Hz & BenQ 27" M2700HD
    Samsung 850 Evo 256GB (System)

    Samsung 850 Evo 512GB (Games)
    4x4TB (Storage)
    Roccak Kave XTD 5.1 Digital | Roccat Kone XTD | Logitech G15
    Corsair 800D | Corsair HW850

  • Niksen Sshadows. - problemet er nok at det (grafikkortet) overopheder og skruer ned for dens ydeevne for at undgå en nedsmeltning. Prøv at sætte Vsync til så at din FPS låses til 60FPS. Hvis det ikke hjælper så prøv at skrue ned for detaljerne indtil at spillet holder sig flydende i "de samme steder" :)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

    Rettet en gang, sidst af HerrMansen ().

  • Slet ikke, specielt fordi han siger det er samme sted det sker. Havde det været tilfældigesteder hver gang, så varme ja. Men da det er de samme steder den gør det så er det fordi den simpelthen skal lave mere end den kan.
    Tag nu at læse hans post i #1 en anden gang før du starter med at svarer på tråde. Det ville fjerne en del spild posts og ikke forvirre manden.

    [Workstation]Intel i7-2600K
    Asus Maximus IV Extreme-Z
    Corsair 1600 MHz Vengeance 4x4 GB
    Gainward 780 GTX Phantom-> BenQ 24" XL2410T 120Hz & BenQ 27" M2700HD
    Samsung 850 Evo 256GB (System)

    Samsung 850 Evo 512GB (Games)
    4x4TB (Storage)
    Roccak Kave XTD 5.1 Digital | Roccat Kone XTD | Logitech G15
    Corsair 800D | Corsair HW850

  • Jamen lige over da... Som han selv skriver er det samme sted det sker - Hvilket betyder samme pres på hardwaren, medmindre at der med samme sted menes en lokation som har et dynamisk indhold, såsom en multiplayer bane eller en interaktiv cutscene.


    Og prøv life at holde en ordentlig tone i fremtiden hva?


    Miniedit: Du nævner kun spil som er meget "random" i FPS. Sker det samme i cutscenes i WOW hvor indholdet er fast? Ellers må jeg også umiddelbart hælde til at det nok er spelleffects og lign. der trækker FPS ned.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Hent MSI Afterburner og se hvor varmt dit gfx bliver under pres.
    Vil sige at det kan være lige dele af varme og for presset hardware. De har også en tendens til at følges ad på de bærbare.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Ja, det sker på steder hvor der kun er de samme NPC's (non player character) og ikke andet, og de samme effekter som altid.


    Men jeg har dog fundet en løsning på dette problem, jeg genstarter bare min bærbar, selvom det ikke er en ultimativ løsning er det dog en løsning.