• hej alle


    jeg køre xp på min maskine, men oplever efterhånden lidt langsom indernet, og konen klager over langsom facebook, især når hun spiller farmville og lign,


    ville jeg mon forbedre hastigheden på min comp, hvis jeg fik win7 64bit, her tænker jeg både mine ram og sandy processeren - om det nye bedre kan udnytte kræfterne i min comp?


    den bliver også brugt til bf bc2 og dirt 3


    mvh bjarne


    edit: den er formateret for ca 2 måneder siden, og køre jævnligt ccleaner på den

    I7 2600 sandy
    gigabyte h67m-ud2h
    corsair vx 550w
    4 gb geil ram
    zotac 8800gt amp
    samsung F1 1TB
    Western Digital Raptor 74Gb
    WD20ears 2 TB
    500gb mybook

    Rettet en gang, sidst af bjarneboll ().

  • SSD + Win7 er vejen frem, har ikke formatteret min siden jeg købte min SSD for omkring et halvandet år siden. Snildt det bedste computerkøb jeg endnu har lavet.

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

  • Helt klart Windows 7..
    XP er over 10 år gammelt, grimt og uddødt efter min mening.


    Mange bliver skræmt lidt når man skal opdatere til nyere Windows, da de måske har prøvet en computer
    med Vista, og så tænker at Windows 7 er lige sådan.


    Men det er det langt fra.
    Windows 7 er som Vista burde have været fra starten af.


    Vista er tungt og langsomt, hvor i mod Windows 7 kører super hurtigt, og har nogle super dejlige
    features.


  • ja :clap:

    Kabinet: Cooler Master Sileo 500 Mid Tower Case
    Bundkort: Gigabyte ga-x58a-ud3r
    CPU: i7 920 2.66ghz @4ghz
    CPU Køler: Corsair H70 vandkøl
    RAM: 6 gb corsair ddr3 triplechannel (1333mhz) @1600mhz
    Grafik: Radeon 5850
    HDD: 2 TB HDD - Raid 0 (250 mb/s)
    PSU: Corsair 750 watt v2

  • Nu er det også meget få spil der har 64bit .exe filer - og endnu færre hvor det giver en mærkbar forbedring. Vil dog mene at XP 64bit nok er det værste system længe. Det var fyldt med driver fejl... :rolleyes:


    Personligt ville jeg vente på Windows 8 - det skal være endnu hurtigere end 7, og se stort set ens ud.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • tak for alle svar... skal nok lige indskyde at jeg kun har xp 32 bit..


    er klar over at win 7 er meget flottere end xp - MEN tror i jeg ville kunne mærke en hastigheds forskel?


    hvis jeg køber en ssd hd er det ikke kun når jeg loader spil f. eks at jeg vil mærke forskel, synes nemlig ikke at jeg kunne mærke forskel da jeg fik raptor disk i min comp (ud over en masse harddisk knuren...gg)

    I7 2600 sandy
    gigabyte h67m-ud2h
    corsair vx 550w
    4 gb geil ram
    zotac 8800gt amp
    samsung F1 1TB
    Western Digital Raptor 74Gb
    WD20ears 2 TB
    500gb mybook

  • Du kan for det første sagtens mærke forskel, da dit 32bit system ikke bruger en del af din RAM, da den maksimalt kan tilgå 4GB inkluderet den RAM der sidder på dit grafikkort (så nok omkring 3/3½ maks).


    Derudover så er Sandy bridge jo bygget til 64bit, så du får ikke alt det ud af den som du skal (slet ikke 2600'eren da den jo er bygget til rendering, og ikke "bare" spil)


    Mht. til SSD'en så kommer det an på hvordan du bruger den. De fleste installerer systemet på den, og lader spil og andet lægge på en ordinær harddisk. Da windows stort set kun læser fra sin harddisk så lever din SSD længe, og der kommer markant knald på selve systemets hastighed (kig. evt youtube for at se hvor hurtigt den reagerer i forhold til en normal harddisk)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |