Hvilket skal jeg vælge??

  • skal have et nyt kabinet, og kravet er at det skal være lydisoleret.
    har selv kigget på to kabinetter, det ene er Fractal Desing Define R3 og det andet er Cooler Master Silencio 550


    i må også meget! gerne komme med et bud på et andet kabinet, prisen skal bare helst ligge under 800 - 900 kr.


    men problemet ligger sådan at jeg ved ikke hvad for et jeg skal vælge.. så tænkte om det måske var nogen af jer der måske havde et af dem og måske så kunne fortælle om det er godt eller skidt?

  • Jeg har hørt lidt blandet om R3. Jeg ville nok anbefale Silencio. Det ser rigtig fint ud. Har fået gode reviews og det er endda billigere.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Jeg ville også tage Silencio. Jeg fortrækker generelt kabinetter fra coolermaster, og som Berleburg siger, den er billigere.

    i5 3570k@ 4.3GHz
    ASUS P8Z77-V
    2x MSI GTX 670 2GB @ 1010MHz
    Corsair Force 3 SSD Series 120 GB
    Western Digital Caviar Blue 750GB
    BallistiX Sport 8GB DDR3 @ 1600MHZ CL9
    Corsair HX 850

    3x Acer GD245HQ 120HZ LCD "nVIDIA Surround"
    Razer Blackwidow Ultimate
    Logitech G600
    Corsair Vengance 1500 Dolby 7.1

  • Kun hært godt om R3, og der er en række personer herinde, der i hvert fadl kører med det tilfredsstillende.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Du kan bare søge på navnet på Tweaks forum, så skulle der dukke nogle op :)
    Der forefindes vist også et review :)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • r3 bruges utroligt meget af af utallige leverandører af færdigbyggede pc'er, så det skulle vidst være ret ok. så hvis du er rigtigt meget i tvivl så går du ikke helt galt med det. Den har i hvert fald bestået tidens test.


    cooler master silencio er nyere end r3 og prismæssigt dens konkurrent. Og efter hvad folk siger er den lidt smartere designet.


    Jeg tror generelt når man ser på midrange kabinetter, er det godt at se hvad er de nyeste skud på stammen. Det er egentligt kun når man kommer over 1k at kvaliteten af kabinetterne bliver ret ensartede. midrange er for det meste lidt plastik agtige for at give en økonomisk pris, men dermed er der også højere konkurrence der, så derfor er der naturligvis lidt mere variation i udformningen og features for at man lige præcist skal vælge den.


    Jeg ville sige silencio fordi den er lidt nyere. Men ærligt talt hvis du er i tvivl så tag r3 selvom den er dyrere.. man bør egentligt ikke spare alt for meget på kabinettet efter min mening medmindre det billigere simpelthen bare er bedre. Så prisforskellen synes jeg ikke du skal kigge på. Kun på kvaliteten.


    Hvis du kigger på hvor meget de vejer, hvilket er en ret relevant indikator for et lydisoleret kabinet, så vejer r3 12.5kg. og har større højde,dybde,bredde mål, imens silencio er 9.2k og en anelse mindre. Så jeg vil mene det indikerer en bedre isolering i r3.

  • Jeg har selv R3, og jeg synes det er et lækkert kabinet. Det eneste jeg kan sætte en finger på er, at der ikke er så meget plads til kabler bagved motherboardet og gummiet der sidder i hullerne til kabel føringen falder let ud.


    Men jeg synes ikke det er det store problem for mig, da jeg ikke ligefrem åbner min computer hver dag. :D




    MVH.


    Lasse N.