The Elder Scrolls V: Skyrim

  • Bliver nødt til at købe en computer mere så jeg kan spille BF3 og Skyrim på samme tid. De to spil er mine all time favourite serier og nu udkommer de bedste versioner der endnu er lavet, det er jeg sikker på.

    WINDOWS 7 64
    CORSAIR SSD FORCE SERIES 3 120GB
    INTEL CORE I5 2500K 3.30GHZ 6MB S-1155
    ASUS P8P67 DELUXE B3 P67 S-1155 ATX
    8GB CRUCIAL DDR3 BALLISTIX TACTICAL 1600MHZ
    GIGABYTE GEFORCE GTX 580 1536MB
    CORSAIR TX 750W
    XIGMATEK DARKNIGHT CPU KØLER
    AOC 24"

  • Udviklerne har frigivet PC-systemkrav for Skyrim:


    Minimums Systemkrav


      * Windows 7/Vista/XP PC (32 or 64 bit)
      * Processor: Dual Core 2.0GHz or equivalent processor
      * 2GB System RAM
      * 6GB free HDD Space
      * Direct X 9 compliant video card with 512 MB of RAM
      * DirectX compatible sound card
      * Internet access for Steam activation


    Anbefalede Systemkrav


      * Windows 7/Vista/XP PC (32 or 64 bit)
      * Processor: Quad-core Intel or AMD CPU
      * 4GB System RAM
      * 6GB free HDD space
      * DirectX 9 compatible NVIDIA or AMD ATI video card with 1GB of RAM (Nvidia GeForce GTX 260 or higher; ATI Radeon 4890 or higher).
      * DirectX compatible sound card
      * Internet access for Steam activation



    Det kommer fra Bethesda Bloggen her (efter Age Verification).

    Thermaltake Armor VA8003SWA + Gigabyte ODIN Pro 800W
    MSI K9A2 Platinum V2, 2x2GB Kingston HyperX PC2-8500C5, Phenom II X4 965 @ 3.9GHz + Corsair Hydro H50
    Kingston SSDNow V+ Series 128GB & WD Caviar SATA-2 7200RPM, 80GB
    Club 3D Radeon HD 5870 & HIS Radeon HD 5870 i CrossFireX på en 22" ASUS PG221
    Logitech G5 & Logitech Illuminated + Sennheiser HD 280 Pro
    Windows 7 Ultimate 64-bit (engelsk udgave)

  • Synes godt nok det er dyrt på steam ift. shopto og gamestation - hvor du får et premium map med!


    Og så synes jeg at det er noget være bøvl når man skal modde på steam. Har moddet Oblivion en del og det har jeg været glad for, men har været inde og læse mht. oblivion og steam og det er bare fyldt med omveje synes jeg.

  • Har nu været nede og forudbestille Skyrim i gamestop. Så får jeg både kort og strategy guide med. Nøj, hvor jeg glæder mig!!!


  • Jeg gav 399,-.


    Har i den sidste uge lavet rigtig mange beregninger for, hvor meget det ville koste at bestille fra amazon og så bestille strategy guiden ved siden af og det er en besparelse på 15 kr inkl. forsendelse.


    Mht. amazon er der en del usikkerhed med, hvorvidt man får et Premium kort med - burde man dog, men er set før, at du ikke har fået sådanne ting med fra amazon uk. Fx er der en 3-4 siders diskussion inde på deres hjemmeside om dette, hvor de fleste af deltagerne har valgt at bestille fra shopto.net i stedet.


    EDIT: Lavede lige en beregning på Skyrim fra Amazon og Strategy Guide fra bookdepository.co.uk og til sammen blev det 393,11 dkk inkl. fragt. Men ja gamestops danske hjemmeside er det arveste l**t. Har også skrevet på deres facebook, men de har slettet min comment :S Men heldigvis er den lokale butik rigtig god til at informere om det hele og at ejeren følger samme spiltitler som jeg er jo bare et plus ;)

  • Der er lige kommet én update på amazon. Du modtager premium kortet, hvis du bestiller derfra. Så hvis man ikke vil have en strategy guide, så er det nok billigst at bestille derfra...

  • Fucking lorte steam...


    Hvad er meningen med at købe et spil på disc og så efterfølgende være tvunget til at downloade 5GB fra
    verdens rigeste site, som konstant crasher eller downloader med 100kbs hvis man er så heldig at serveren ikke er busy.


    Steam powered my ass!!! Min gamle dampmaskine fra 1943 kan præstere bedre ydelse end alle
    deres lorte servere tilsammen.


    8 hours and 55 minutes remaining + jeg bliver disconneceted med 4 minutters intervaller!


    LORTE STEAM!!!!!&!&!&!!?!11

    I7 4790K - Maximus V Ranger - 2x 670GTX SLI - 16GB Ballistix - Intel 335 SSD - Corsair AX1200 - Little Devil V8 - EK CSQ FC - EK Bridge - EK Supreme - Dual Laing DDC 18W - EK 250 X3 - XSPC RX360 - TFC 240

  • fik jeg sagt jeg hader steam?

    I7 4790K - Maximus V Ranger - 2x 670GTX SLI - 16GB Ballistix - Intel 335 SSD - Corsair AX1200 - Little Devil V8 - EK CSQ FC - EK Bridge - EK Supreme - Dual Laing DDC 18W - EK 250 X3 - XSPC RX360 - TFC 240


  • og det tager kun 3-4 timer at hente det andre steder, jeg har da set at de filer som steam har kan du hente andre steder, og hvis man har købt spillet er der intet galt i det :cheers:

  • Skyrim : Dag 2.


    Har spillet igennem de første 2-3 timer et par gange nu som forskellige "karaktertyper", og indtil videre er jeg ikke skuffet...meget.


    - Plottet er indtil videre bedre end Oblivion, omend lidt mindre episk.
    - AI'en er rædderlig som altid. Stødte på en drage som loopede "spy ild imellem to store sten og vent på at spillere skyder "mig" et par gange". Companions får åbenbart heller ikke heste, så de løber bagefter og despawner hvis du ridder længe nok (hestene er iøvrigt utroligt langsomme...walk speed langsomme)
    - Byerne jeg har været i føltes meget små. Savner lidt de store byer fra Morrowind og Oblivion (specielt Vivec)
    - UI'en lider af stærk konsolitis. Du bliver mere eller mindre bedt om at flytte rundt imellem valg/objekter i menuer med keyboardet. De har fjerner shortcuts (1-9), og du skal istedetfor "favourite" items og spells, og så trykke Q for at skifte. Utroligt besværligt i længden.
    - Inventoriet har lign. problemer. Det er unødvendigt besværligt at navigere og mangler information omkring items.
    - Verdenen er næsten helt død. Ligesom i de tidligere Bethesda spil så er der næsten ingen NPC'er. Det kan vel ikke være så svært at tilføje lidt "herd/horde/hive" NPC'er som bare fylder byen op som i andre spil.
    - Grafikken er ikke utrolig på ultra, men det får i det mindste ikke mit kort til at lyde som en orkan, modsat Oblivion, som var så dårligt optimeret at man knapt kan køre det på max i disse dage uden SLI. :T

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Min download var endeligt færdigt imorges.
    Men skal arbejde 2 x 10 timer i weekenden, så for ikke tid til at lege med det lige med det samme.


    Har dog læst det skulle være temmeligt buggy.


    Jeg elskede Morrowind, fandt det 100 gange bedre end oblivion, som jeg aldrig fik gennemført, da
    det simpelhen var for nemt. Godt enhanced sword og alt dør med 2-3 slag.


    Håber at de har en rigtig nightmare mode her, uden scaling? Har nemlig også witcher 2 liggende, som jeg måske skulle stare på det først indtil Skyrim er blevet patchet lidt...


    Herrmansen care to comment?

    I7 4790K - Maximus V Ranger - 2x 670GTX SLI - 16GB Ballistix - Intel 335 SSD - Corsair AX1200 - Little Devil V8 - EK CSQ FC - EK Bridge - EK Supreme - Dual Laing DDC 18W - EK 250 X3 - XSPC RX360 - TFC 240

    Rettet en gang, sidst af Skjold ().

  • Kommentere ...på hvad præcist? ;) Sværhedsgraden? Ingen anelse. Kører spillet på letteste niveau, da AI'en alligevel er for dum til at gøre noget udfordrende halvdelen af tiden. Ser ingen grund til at udsætte deres pinlige død 8)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Jeg har nu været igang i 20 timer og jeg må indrømme jeg havde blandet følelser det første stykke tid.


    Som HerrMansen siger, så lugter UI'en langt væk af konsol.
    AI kan være noget skør (blev anholdt på toppen af et bjerg), men det har ikke været lige så slemt som det var i Oblivion.


    Grafikken er meget skuffende, men igen - konsol. Vandet ser dog rigtig godt ud.


    På trods ovenstående, så er jeg fuldstændigt hooked. Der er ingen tvivl om hvad min weekend skal gå med (plukke blomster og sommerfugle :9xo).


    Og så er det en del sjovere at være Spellcaster nu.


    Skjold - det bliver kun bedre hvis du kan vente lidt - jeg kunne ikke.

  • Mht. til bugs så er det iøvrigt ikke så slemt. Det værste jeg er stødt på indtil videre er at UI'en har problemer med at håndtere "weapon in hand" systemet - det er jo meningen at man kan have noget i hver hånd nu (våben+skjold, to våben, våben og spell, spell og spell...osv), men nogle gange vil den kun lade mig smide noget i den ene hånd, eller slet ikke. Utroligt frustrerende midt i en "boss" kamp. :finger:


    Professions og skills er blevet en del bedre siden Morrowind/Oblivion - der er dog nogle lidt sære flytninger rundt omkring. F.eks. er Alkymi nu en Thief evne (det har betydning da du i starten finder nogle sten der giver dig +20% EXP i en af de tre aspekter - thief, mage og warrior), og Hand-To-Hand er helt væk, så man kan ikke længere blive en krigermunk - på trods af at der er hand-to-hand bonus enchanted items rundt omkring.


    Ah - ja, som Hampen siger så er spellcasting blevet meget sjovere. Du har en spell i din hånd og charger den for at kaste den - medmindre det f.eks. er en stråle af ild, hvor den så fungere som en "hold to fire" effekt. :)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af HerrMansen
    - UI'en lider af stærk konsolitis. Du bliver mere eller mindre bedt om at flytte rundt imellem valg/objekter i menuer med keyboardet. De har fjerner shortcuts (1-9), og du skal istedetfor "favourite" items og spells, og så trykke Q for at skifte. Utroligt besværligt i længden.


    Du kan godt binde dine favourites med tastaturet 1-9, når du åbner menuen med Q trykker du Ctrl + et tal mellem 1 og 9, mener jeg vidst det er, har bare hørt at man kan :)


    Synes Skyrim er nice, har aldrig prøvet Oblivion men har prøvet Fallout 3, det minder lidt om det men egentlig ikke alligevel.
    Spiller High Elf som mage og går op i Destruction, de owner rimelig meget :D

  • Man kan nu altså sagtens bruge hotkeys. De ting du har under Q, dem highlighter du bare ved at køre musen over dem og så trykke på et tal mellem 1 og 9.


    Nå, der var jeg lige for langsom...

    WINDOWS 7 64
    CORSAIR SSD FORCE SERIES 3 120GB
    INTEL CORE I5 2500K 3.30GHZ 6MB S-1155
    ASUS P8P67 DELUXE B3 P67 S-1155 ATX
    8GB CRUCIAL DDR3 BALLISTIX TACTICAL 1600MHZ
    GIGABYTE GEFORCE GTX 580 1536MB
    CORSAIR TX 750W
    XIGMATEK DARKNIGHT CPU KØLER
    AOC 24"