Hvor kan jeg finde den danske immigrations test?

  • jeg ved der findes 200 spørgsmål man ka tag som sådan en slags immigrations test nogen som ved hvor man ka finde den med svarene?


    alså den har disse spørgsmål


    A. Kongehus, flag, Rigsfællesskab og Island


    B. Rettigheder og pligter


    C. Ret og domstol


    D. Kultur og traditioner


    E. Sprøgsmål vedrørende dansk geografi og Befolking


    F. Spørgsmål vedr. dansk historie og kultur


    G. Spørgsmål vedrørende grundlov, styreforum og Folketing


    H. Kommuner og regioner og opgravefordeling mv.


    I. Danmark og omverden


    J. Dank økonomi og det danske velfærdssamfund


    K. Tro og kirke



    så hvis nogen ved hvor man ka finde den plus svar vil jeg være glad ^^;


  • Du kan starte med med at google indfødsretsprøve i stedet for immigrations test.

  • Prøv den lige Puma




    Jeg tog den for et stykke tid siden, og ramte alle rigtigt :), så jo jeg må jo være integreret så?, ikke, eller hvad ? ;).


    http://jp.dk/indland/article1913878.ece


    Fik 40 spørgsmål og fik 40 rigtige svar


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Bubbi
    Pæredansk, 30 år gammel og fik 12 fejl.... :ohmy:
    Skal jeg så flytte ud af landet? 8o


    JA ;)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • 37 ud af 40, men må sige at nogle af spørgsmålene er helt til grin i forhold til at vurdere om man er dansk nok eller ej.

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

  • "kun" 11 fejl. Ikke dårligt af en der aldrig har haft om Dansk Historie eller har fattet interesse for politik eller historie. ;)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • 32 rigtige... Må jeg så blive her hvor mine forældre, bedsteforældre, oldeforældre og jeg selv er født og opvokset?


    Lige på grænsen i hvert fald :D


    Har desuden gået i folkeskolen, gymnasiet og universitetet i Danmark, så det er da lidt sjovt :P

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

    Rettet en gang, sidst af Renegger ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Renegger
    32 rigtige... Må jeg så blive her hvor mine forældre, bedsteforældre, oldeforældre og jeg selv er født og opvokset?


    Lige på grænsen i hvert fald :D


    Har desuden gået i folkeskolen, gymnasiet og universitetet i Danmark, så det er da lidt sjovt :P


    Det siger måske mere om det danske uddannelsessystem :))

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Pinky


    Det siger måske mere om det danske uddannelsessystem :))


    Eller noget om relevansen af spørgsmålene :roller:

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • Ved bare ikke hvor vigtigt det er at vide de ting egentlig.. Man kan jo tydeligvis godt fungere som en del af samfundet uden at kunne svare på de spørgsmål ;)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Renegger
    Ved bare ikke hvor vigtigt det er at vide de ting egentlig.. Man kan jo tydeligvis godt fungere som en del af samfundet uden at kunne svare på de spørgsmål ;)


    Jah, jeg har en snit på 12,5 fra STX og jeg dumpede :))

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Dare_Devil


    Jah, jeg har en snit på 12,5 fra STX og jeg dumpede :))


    Det siger noget om, hvor let det er at få høje karakterer på ungdomsuddannelserne.


    Jeg fatter ikke al den brok over, at der forventes en minimal indsats af folk der ønsker indfødsret. Det er vel ikke for meget forlangt, at man kender til det samfund man ønsker at være en del af?


    Desuden burde I ikke prale med at være pæredanske, og så få nok så mange fejl.

  • fik 28/40


    er pæredansk, det siger mig bare intet.. politik og dansk historie er ikke lige min kop te, og ret kedelig efter min mening...

  • Vil da ikke sætte mig imod at man skal gøre noget for at blive en del af et samfund, men mener bare ikke at et skema med 200 spørgsmål kan afgøre det ;)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Renegger
    Vil da ikke sætte mig imod at man skal gøre noget for at blive en del af et samfund, men mener bare ikke at et skema med 200 spørgsmål kan afgøre det ;)


    Det er jeg enig i, men jeg mener sagtens at et minimalt kendskab til samfundet kan være en del af det.

  • En god portion af de spørgsmål der var i ... BT? Testen er jo langt udover hvad man kan forvente af selv en indfødt. Jeg er helt enig i at man bør sætte sig grundlæggende ind i landets grundlove, og dens styreform - men der går grænsen for mig sgu. Jeg kunne ikke være mere ligeglad med hvem der lige blev udnævnt som X minister sidste forår. :roller:

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |