Philips shaver - Godt/skidt?

• Sidder og kigger elgigantens tilbudsavis for næste uge, og kan se de har en Philips HQ7890CC shaver med lade/rense station til kun 499 (normalt 1299).

Så jeg tænker om jeg skulle prøve at kaste mig ud i brugen af sådan et stykke maskineri i stedet for en alm. skraber.

Men da jeg ingen erfaring har med sådan noget, og ikke kender nogen der har så spørger jeg jer!
    Hvad skal man være opmærksom på med sådan en shaver?

Og er der tilfældigvis nogen der ved om det er godt/skidt at bruge sådan en hvis man har lidt sart hud?

http://www.elgiganten.dk/produ…s-barbermaskine-hq7890-22

B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

• tjaa har brugt Philips og Braun shavere i mange år nu og har altid været tilfreds med dem, dog har de som regel været nogle ok dyre nogle. Det der er godt nok også billigt vil jeg sige og hvis den så ikke helt er din stil, så har man heldigvis ikke smidt så mange penge efter den :)

Har også selv lidt sart hud og har ikke det store problem med at bruge en shaver, man skal bare have en ok aftershave lotion så går det fint.

Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit

Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6

Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

• Har altid selv brugt Braun, og kører pt. med en af deres topmodeller (var den for 3 år siden) :D
    Synes ikke der er en bedre barbering end med dem, men kender dog ikke så meget til lige Philips.

Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

• jeg har brugt Braun og det gør jeg aldrig mere, syntes ikke de er behagelige, men det jo bare min erfaring :)

jeg bruger Philips for fremtiden af da de, for mit vedkommende af, gør jobbet bedre og mere behageligt :)

vi kan sagtens sidde og fortælle om vores erfaringer med de forskellige maskiner, men den eneste som kan bedømme om det er et godt eller skidt valg er dig selv :) du den eneste som kan give et realt svar på dig spørgsmål da alle er forskellige :)

• kan ikke sige meget om nymodens shavere, da den jeg bruger er en ca. 25 år gammel forfader til den på OP's link, og selv i den bruger jeg kun trimmeren (Hvis man vil anlægge en 'stache, så er maskiner for klumpede at arbejde med):)

En shaver kan man fint bruge på sart hud, det er som regel noget mere skånsomt end at bruge en regulær skraber/kniv hvis man har hang til udslæt.

Afhængigt af hvor sart din hud er, er det primært alkoholniveauet i aftershaven du skal se efter. Aftershave gels kan fås fuldkommen alkoholfrie hvis det er nødvendigt.
    Alkoholen udtørrer huden, så i dit tilfælde er det nok bedst at undgå det så vidt muligt.

CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

• Mange tak for svarene allesammen, må sku se om jeg kan få fat på sådan et tilbud i morgen, eller om Elgigaten "desværre" ikke har flere på lager i butikken... det skulle jo næppe være første gang.

Kan da være jeg lige melder tilbage med erfaringer osv ;)

B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2