Skuffet over Duke Nukem: Forever ??

  • Har siddet og spillet det nye Duke Nukem et stykke tid nu, er det kun mig der er skuffet??


    Stemningen er sådan set cool nok, men grafikken er virkelig ikke optimal syntes jeg, den er lidt kornet og uklar, selvom jeg kører med alting på ultra. Desuden syntes jeg også, at det føles som om spillet er kopieret fra konsol, det føles lidt som om man sidder med mus og tastatur på et konsol spil..


    Er det kun mig der har det sådan med det nye Duke Nukem ???

  • Jeg har ikke prøvet det, så det ka' jeg ikke udtale mig om men stort set alle spil i dag er udviklet til konsollerne og derefter portet til PC og nogle er portet bedre end andre...Battlefield3 skulle så være undtagelsen, da DICE hævder, at BF3 udvikles til PC og derefter vil blive portet til konsollerne.
    Grafikken i DNF skulle være 'ældre' pga spillets turbulente og langstrakte historie, en (formodet) efterfølger til DNF vil ha' nutidig grafik.

    Thermaltake Armor VA8003SWA + Gigabyte ODIN Pro 800W
    MSI K9A2 Platinum V2, 2x2GB Kingston HyperX PC2-8500C5, Phenom II X4 965 @ 3.9GHz + Corsair Hydro H50
    Kingston SSDNow V+ Series 128GB & WD Caviar SATA-2 7200RPM, 80GB
    Club 3D Radeon HD 5870 & HIS Radeon HD 5870 i CrossFireX på en 22" ASUS PG221
    Logitech G5 & Logitech Illuminated + Sennheiser HD 280 Pro
    Windows 7 Ultimate 64-bit (engelsk udgave)

  • Grafikken er lidt ligemeget ville stadig spille duke nukem 3d mere end duke nukem forever.
    Tror sq spillet ville sælge bedre hvis de tog duke 3d og bare smed det i den nye engine, gameplayet ligner for meget alle de nye dårlige fps spil der blir hamret ud for tiden.
    Sad lidt med en død føelse da jeg gennemførte det og man føler bare man selv kunne have gjort det bedre.


    Det bedste ved duke nukem forever er bosser på insane at de faktisk har lagt lidt taktik i dem.
    Men duke nukem er et skridt bagud forhold til duke 3d.

  • Der er faktisk en dansk gut som er igang med at porte 'Duke Nukem 3D' over på 'Unreal Engine 3' spilmotoren, og han har fået lov til det af Gearbox! Tidligere projekter gennem årene har brækket nakken netop på manglende tilladelser...
    Han kaldte oprindeligt projektet for 'NextGen' men har omdøbt det til 'Duke Nukem 3D Reloaded', og det har fået sin egen hjemmeside her.

    Thermaltake Armor VA8003SWA + Gigabyte ODIN Pro 800W
    MSI K9A2 Platinum V2, 2x2GB Kingston HyperX PC2-8500C5, Phenom II X4 965 @ 3.9GHz + Corsair Hydro H50
    Kingston SSDNow V+ Series 128GB & WD Caviar SATA-2 7200RPM, 80GB
    Club 3D Radeon HD 5870 & HIS Radeon HD 5870 i CrossFireX på en 22" ASUS PG221
    Logitech G5 & Logitech Illuminated + Sennheiser HD 280 Pro
    Windows 7 Ultimate 64-bit (engelsk udgave)

  • Der er flere områder hvor Duke er gået baglæns. Kun to skydevåben er da ikke Duke stilen og cover-mode uden egentlige steder at gå i dækning, gør at det virker kluntet. Synes ideen med hans ego som et skjold er fed, men at finde cover for at genopbyggeens ego er ikke altid lige elegant.
    Grafikken er dårlig, men dette ville jeg kunne leve med, hvis ikke selve banedesignet havde været mere forældet end det gamle.. Utalige gange finder man sig isoleret et lille område, hvor man ikke kommer ud fra, før man har dræbt nogle bølger af fjender.. Det virker forældet selv i forhold til Unreal II i 2003.


    Jeg er lidt i et dilemma.. Jeg gør alt for at kunne lide spillet, men de gør så meget for at umuliggøre at man ikke mister en del respekt for Duke. Det virker som om shooternes tidligere konge abdicerede for år siden. Jeg er dog glad for at spillet i det mindste kom ud, så man endnu engang kan hygge sig med Duke, og det gør man stadig, selvom spillet er lidt vakkelvornt.
    Jeg kan kun være gal på 3d Realms for ikke at have lavet spillet færdig dengang det havde en chance :)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Så fik jeg gennemført det. Det tog ca. 7 timer, men man sidder lidt med en tom fornemmelse efter. Der er ikke meget positivt at sige om det.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H