core i3 kan ikke afspille hd

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af PsyCho
    Esben, mig bekendt er den en fejl i SB som gør at den ikke understøtter 24p materiale, ved at revision 3 har snakket om det og at det er en hardware fejl som ikke bliver rettet får i IB, så hvis jeg var dig smed jeg et nvidia 520 kort i maskinen, de spiller altså bare godt med nvidia-kort =)


    Tror du tænker på det mindre problemer der med afspilning af 23.976 video, betyder at en frame bliver gentaget en gang i mellem, ikke noget man nødvendigvis lægger mærke til (lidt mere information på anandtechs anmeldelse af sandy bridge: LINK).


    Det burde være muligt at få det til at virke uden at købe et seperat grafikkort dog, endda uden at installere codec packs osv, win 7 har sw til at benytte hardware funktionaliteten, så man kan meget passende installere drivere osv og dernæst prøve filen direkte i windows media player (ikke mpc-hc).

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • RTM: forstår ikke helt hvad du mener med at windows 7 har sw.
    Men som beskrevet før har jeg prøvet at opdatere driveren til GPU'en og så melder den fejl på grafikkort driveren og vil ikke starte :P
    kan man noget andet eller hvad ?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af puma99dk|
    måske forkert driver? el. at der er noget gal med den indbyggede gpu.


    Ja eller et eller andet der er specielt ved Win 7 enterprise, jeg ved f.eks. at intel og Windows server 2008 r2 (ja lovligt) ikke fungerer særligt godt sammen med intel grafik, hvis man skal bruge hw dekodningsfunktionalitet.


    Er der ellers installeret andre drivere og er de hentet direkte fra intels(hvor relevant) hjemmeside eller fabrikanten af bundkortet?


    Evt. kan det være en ide at opdatere BIOS, men det er absolut et "long-shot".

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Har prøvet alt nu hvad i har forstået og hvad jeg ellers kan finde på.


    og nu vil jeg gerne have mit mediecenter til at virke.
    SÅ må vel hellere bare købe et grafikkort.
    men grunden til at jeg valgte intel GPU var bl.a. for at computeren skulle være strømbesparende. (skal altid stå tændt)


    Hvis jeg sætter et grafikkort i er den vil ikke ligefrem strømbesparende længere :P ?


    Har sikkert været oppe før men hvad skal jeg vælge, der sku nok at vælge imellem.


    Det skal kunne afspille .mkv format i full HD i 1920*1000
    Gerne være lydløst
    Strømbesparende ? :P


    vil helst ikke ofre mere end højest nødvendig.

  • offer omkring 400kr på et Nvidia GeForce GT520 den har 48 Cuda Core og når du vil decode 1080p så er Cuda lige noget ud ska bruge så har du ingen problemer når du bruger CoreAVC samt Media Player Classic i CCCP så er den hjemme :9xo



    eller se om du ka opstøve en brugt.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af puma99dk|
    offer omkring 400kr på et Nvidia GeForce GT520 den har 48 Cuda Core og når du vil decode 1080p så er Cuda lige noget ud ska bruge så har du ingen problemer når du bruger CoreAVC samt Media Player Classic i CCCP så er den hjemme :9xo



    eller se om du ka opstøve en brugt.


    Det er jo lidt hip som hap, AMD's modsvar til Cuda er streamprossorer, og forskellen er bare at farven har en anden lyd, de laver det samme. Spørgsmålet er bare hvor hurtigt du kan få dem aktiveret , når vi snakker HD kvalitet, og jeg har prøvet begge lejre, og jeg kan ikke se forskellen. De virker lige godt om det er rød eller grøn lejr.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Men kom nu.. Han skal da ikke købe et gfx. Det skal da bare virke med den cpugpu. Mit mediecenter kan klare alæe former for hd både uden og med gpu-accelerering. Og den i3 skulle da snildt kunne følge min Athlon 240/hd4290 til dørs.


    Det er et spørgsmål om at gøre tingene grundigt nok.. Nu må der lige komme nogen Intel-folk ind over her. Synes de taler nok så højt når der skal fortælles hvor bedre Intel er end AMD, men ret stille, når der skal vejledes om at få skidtet til at køre.


    OP må også lige prøve en gang mere, for det skal da virke, når det er sat ordenligt op. Ellers må der være fejl på noget af det hardware og så er løsningen da RMA og ikke et nyt gfx.. Kan ikke tage det seriøst, når det er den anbefalede løsning på problemet ;)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Renegger
    Men kom nu.. Han skal da ikke købe et gfx. Det skal da bare virke med den cpugpu. Mit mediecenter kan klare alæe former for hd både uden og med gpu-accelerering. Og den i3 skulle da snildt kunne følge min Athlon 240/hd4290 til dørs.


    Det er et spørgsmål om at gøre tingene grundigt nok.. Nu må der lige komme nogen Intel-folk ind over her. Synes de taler nok så højt når der skal fortælles hvor bedre Intel er end AMD, men ret stille, når der skal vejledes om at få skidtet til at køre.


    OP må også lige prøve en gang mere, for det skal da virke, når det er sat ordenligt op. Ellers må der være fejl på noget af det hardware og så er løsningen da RMA og ikke et nyt gfx.. Kan ikke tage det seriøst, når det er den anbefalede løsning på problemet ;)


    der har renegger 150% ret, den I3 har mere end rigelig power til at få det til at fungere. Det kan da kun være et driver problem, fordi hardwaren er så sandelig i orden.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Renegger
    Nu må der lige komme nogen Intel-folk ind over her. Synes de taler nok så højt når der skal fortælles hvor bedre Intel er end AMD, men ret stille, når der skal vejledes om at få skidtet til at køre.


    Nu ved jeg ikke hvor du skulle have hørt det henne, for det er da absolut ikke her.


    Men nuvel, jeg kan da godt prøve at installere winblows 7 pro på min nye server/htpc spand, fordi jeg er da enig i at det burde virke uden at skulle installere noget andet lort.


    Det er dog ikke helt det samme, da den bruger en pentium g620t på et H61 bundkort.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • I øvrigt helt på basis niveau, antager jeg at der er opdateret BIOS på bundkortet, tjekket at CPU ikke bliver for varm og meget gerne også kørt en test på RAM (memtest86+).

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af RTM
    I øvrigt helt på basis niveau, antager jeg at der er opdateret BIOS på bundkortet, tjekket at CPU ikke bliver for varm og meget gerne også kørt en test på RAM (memtest86+).


    Helt enig. Hvis dette IKKE er gjort, så gør det NU :D


    Du bør også se på om du har nyeste driver installeret til
    Chipsæt
    CPU
    GPU


    Skriver lige dem alle, da jeg ikke er sikker på hvordan det foregår på en i3.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Jeg har lige testet på min spand og det virker fint her i hvert fald.


    Jeg installerede det i denne rækkefølge:


    installer windows 7
    installer chipset driver (jeg brugte denne: LINK)
    installer netkort driver (den der nu end passer til dit bundkort)
    Opdater windows 7 inklusiv SP1 (det tager en krig)
    installer grafik driver (jeg brugte denne: LINK)
    installer lyd driver (den der nu end passer til dit bundkort)
    installer haali media splitter (absolut valgfrit, men er omkring minimum for at kunne afspille mkv filer: LINK).


    Jeg testede at det virker med traileren til big buck bunny, som kan hentes på den her side: LINK


    Driveren til chipset og grafik burde være de samme som dem jeg hentede og som sagt det burde ikke være nødvendigt med en codec pakke (men det kan godt være en god ide alligevel).

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Har nu prøvet at opdatere bios, chipset og derefter installere grafikkort driveren igen. og den går forsat i blå skærm hvor den melder fejl på grafikkort driveren.
    Har prøvet at spille en .mkv Hd film og GPUen viser den max. bruger 10% ydelse og ligger på en temperatur på 25 gradet.
    Har ikke kunnet få det der (memtest86+) til at virke :-/
    Jeg har windows 7 enterprise med servicepak 1 installeret, det dog ikke en lovlig version. kan det være det ? for så må jeg jo købe det.


    Den afspiller jo egentlig filmene ok, det meget lidt den hakker i billedet men nok til at det irritere mig. og den skulle jo gerne kunne opdatere driveren uden problemer.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ebsen
    Har nu prøvet at opdatere bios, chipset og derefter installere grafikkort driveren igen. og den går forsat i blå skærm hvor den melder fejl på grafikkort driveren.
    Har prøvet at spille en .mkv Hd film og GPUen viser den max. bruger 10% ydelse og ligger på en temperatur på 25 gradet.
    Har ikke kunnet få det der (memtest86+) til at virke :-/
    Jeg har windows 7 enterprise med servicepak 1 installeret, det dog ikke en lovlig version. kan det være det ? for så må jeg jo købe det.


    Den afspiller jo egentlig filmene ok, det meget lidt den hakker i billedet men nok til at det irritere mig. og den skulle jo gerne kunne opdatere driveren uden problemer.


    nej lovlig el. ej har intet med sagen at gøre kan godt være Enterprise som bare ikke kan køre med onboard GPU som RTM skriver så tror du må ha fat i anden udgave af Windows 7 og teste med så, køre selv Windows 7 Ultimate x86 Service Pack 1 aldrig problemer :9xo

  • Det er satme et underligt problem.


    Mit Zotac IONITX-P afspiller squ HD flydende med hardware acc både i Mediaplayer Classic - HC og i XBMC. Så du har rigeligt med råstyrke i dit setup - men det var jo afklaret. :D


    Jeg kører med Win 7 Enterprise, så det er heller ikke det der er problemet!


    Afinstallere du grafikdriveren før du prøver at ligge den nye på? Evt start i fejlsikret tilstand og fjern den, kør noget driver-sweep, genstart og installér den nye driver.


    Jeg må dog sige at jeg udelukkende har installeret driverne til bundkortet og hente grafikdriverne fra windows update. Og det kører upåklageligt.

    E8200 2.66@3.92 | GA-P35-DS3 F13 | G.Skill PC8000 @ 5-5-5-15 588MHz | 9800GTX+


  • nu har du alså osse et Nvidia IOn med Nvidia GeForce 9400M grafikkort så nok der det lægger AKa_-J- :razz:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Aka_-J-
    Det må da næsten gå lige op.... :idea: I hvert fald i min verden.... :$


    gør det ik, altid så det kan du ikke regne med :razz: