Bedste Ghost program?

  • Hey..


    Skal ha forlæder min pc her i morgen. Og vil så gerne ha en Ghost af den ny installere c drev, så det hurtigt kan komme op og køre igen hvis der kommer en nedbrud igen :)


    Så hvad vil folket råde en til at købe til det? Hvad er det bedste Ghost program der ude nu?
    Jeg har aldrig prøvet det før, så har ikke forstand på det :)

  • Umiddelbart er de enestre produkter jeg kan komme i tanke om indenfor det marked (image backup) symantec Ghost (naturligvis) og Acronis True Image.


    Ellers findes der sikkert også noget freeware / opensource software der kan noget af det samme, men ingen garantier for resultatet ;)

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Partition magic kan osse ghoste dit c drev fuldt ud.


    Har de nu et gigabyte bundkort som du selv har, så har de allerede et program, som kan gøre det, enten express recovery 2 eller smart revovery, det laver osse et fuldt image af c drevet.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • der er også et gratis program ved navn clonzilla som kan bruges til formålet.

    MSI Z170A Krait Gaming ¦ i5-6600K Skylake ¦ 2x4 TB + 1x2TB WD Green HDD + 960GB Crucial M500 SSD (Steam) & Sandisk X100 128GB SSD (System) ¦ Pny Geforce 770GTX ¦ 16GB HyperX Fury ddr4-2666 ¦ 1000W CM SilentPro (bæh enhed) ¦ Nzxt Kraken X31 ¦ Custom desktop chassis med 3 Arctic Cooling pwm blæsere og tilsluttet 2 skærme.