Overvejer at indføre en NAS i hjemmet, nogen der kan anbefale en til max. 3000,-?

  • er en homemade udelukket? ellers ville det da være det bedste, så er der noget mere frihed. smid freenas på hvis du ikke har en windåse server


    har selv en med bla. 2 stk 5900rpm green i raid0 de kan overføre 200mb i sek så performance er der nok af, og så er de lidt miljø venlige :-P

  • Her på siden har vi haft gode erfaringer med produkter fra Synology.
    Et bud på en der har plads til op til 4 diske kunne være DS411j som er en "starter" udgave til omkring 2100kr.
    http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4393267


    Skal man have en kraftigere (Dvs. bedre CPU og RAM) ligger de desværre over 3k uden diske :)


    Jeg har selv en DS210j som køre ganske fint med 2 diske. Bruges til backup, og streaming af film som den klarer ganske fornuftigt (via LAN).

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • har også haft en eldre synology kørte også ganske udemærket, var bare langsom. men de nye er noget hurtigere, også en ganske fin mulighed, men man kan saktens få en fin lav-selv nas til 3k

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af JuiCe
    Her på siden har vi haft gode erfaringer med produkter fra Synology.
    Et bud på en der har plads til op til 4 diske kunne være DS411j som er en "starter" udgave til omkring 2100kr.
    http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4393267


    Skal man have en kraftigere (Dvs. bedre CPU og RAM) ligger de desværre over 3k uden diske :)


    Jeg har selv en DS210j som køre ganske fint med 2 diske. Bruges til backup, og streaming af film som den klarer ganske fornuftigt (via LAN).


    Nu nævner han ikke noget om at den skal have 4 diske.. Så en DS211 kunne fint være et godt bud. Der er udemærket fart i for de penge du får.. Men personligt ville jeg altid tage en med 4 diske..

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Hvis det kun er streaming, backup og fildeling, og der ikke er brug for de vilde server-faciliteter, så vil Synologys "J" serier kunne klarer sig rigtigt fint. Så er det bare at vælge om det skal være med 2 eller 4 diske.


    Der kommer lidt mere hastighed på deres ikke "J", men det er jo en vurderingssag om der er behov for det.


    /ask

  • Jeg har for under en måned siden købt en DS411+, og er ganske godt tilfreds, til mit behov tror jeg faktisk jeg har skudt over mål, og kunne sagtens have nøjedes med den DS411j som JuiCe omtaler.


    Jeg benytter mig også af Seagate Barracuda Green ST2000DL003 og har ingen indvendinger mod dem endnu.


    Quote

    Oprindeligt indlæg af gaming-king


    Nu nævner han ikke noget om at den skal have 4 diske.. Så en DS211 kunne fint være et godt bud. Der er udemærket fart i for de penge du får.. Men personligt ville jeg altid tage en med 4 diske..


    Det gør han jo sådan set da han gerne vil have mulighed for RAID5 senere :P (lidt svært med 2 diske :P)

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m


  • Min erfaring siger mig, at hvis man ikke starter ud med det man gerne vil have, så får man det aldrig, for man kommer aldrig tilbage til at ændre i det..

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af gaming-king


    Min erfaring siger mig, at hvis man ikke starter ud med det man gerne vil have, så får man det aldrig, for man kommer aldrig tilbage til at ændre i det..


    Og derfor er det jo også minimum 3-4 diske vi snakker om hvis der skal køres RAID5 på et tidspunkt? :crazyeyes:

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2