Ny computer til gaming

  • Hejsa :)



    Jeg skal ud og investere i ny computer. Jeg vil have en, der kan køre de nyeste spil uden problemer, og her mener jeg med alt på high, flydende.


    Havde regnet med at 8000 kr. ville være nok, til kun computeren. Jeg har mulighed for at samle selv, men jeg er faldet over TopDatas computere, som er på tilbud lige p.t. og har prøvet at finde delene løst ved forhandlere, og det kan jeg ikke få til den pris de levere.


    Så hvad vil i anbefale?


    Har kigget på:


    http://topdata.dk/product.asp?product=7448


    og


    http://topdata.dk/product.asp?product=7452


    Kunne godt overtales til at bruge flere penge, og købe: http://topdata.dk/product.asp?product=7400 men ved ikke rigtig hvor meget mere man får for pengene?


    Skal også bruge en skærm, der har jeg kigget på: http://topdata.dk/product.asp?product=7315 fordi det ville være rart, at kunne samle købet. Den er lækker og billig syntes jeg selv?


    Men vil gerne hører hvad i kan anbefale, om der er nogle der lige har købt en ny gamer computer og som kan anbefale noget at gøre? Har godt nok kun hørt godt om TopData, men det har jo altid været billigere at samle selv?


    På forhånd tak

  • Jeg vil stadigvæk anbefale dig at samle din computer selv, men det er da absolut et ganske fint tilbud de kører med.


    Det der er den primære forskel på at købe færdigbygget og samle selv er naturligvis at du selv kan styre kvaliteten hele vejen igennem og vælge de komponenter der passer dig bedst.


    Men for at starte et sted, så lavede jeg for sjovs skyld et tilsvarende setup for at se hvad det ville koste:


    Vi starter med de generiske ting, bemærk at kabinet er valgt fra at det umiddelbart er det samme som topdatas.


    DVD: Samsung LINK: 171kr
    Kabi: Ace Ecco 420 LINK: 358kr


    HDD: WD Black 1TB LINK: 612kr ELLER Samsung F3 1 TB LINK: 441kr


    Personligt syntes jeg ikke at det er 170kr værd at købe WDen bare fordi den har Sata-3, derfor er samsungen taget med.


    GPU: Gainward GTX 560 Ti (1 GB) LINK: 1664kr.
    RAM: Corsair XMS3 2 x 4 GB LINK: 758kr
    Mobo: ASUS P8P67 Pro LINK: ~1400kr (+/- er et skud)
    PSU: Corsair 700W LINK: 729kr
    CPU: i7-2600K LINK: 2172kr.


    Totalt(m. den dyre harddisk): 7864 m. porto.


    Dette er bare et eksempel, men det viser klart at du sagtens kan få noget kvalitetsmæssigt er bedre (her snakker vi primært den Energon PSU som topdata kører med i denne konfiguration)


    Det er naturligvis værd at bemærke at der ikke er mange P67 bundkort på markedet for tiden, jeg tror generelt at prisen på dem falder når nu B3 bundkortene er ude over det hele. Dette er i øvrigt årsagen til at jeg tillod mig at anslå prisen på det asus bundkort.


    En ide kunne naturligvis være at tage et bundkort baseret på H67 hvis du ikke har interesse i SLI/crossfire/Overclocking der er i hvert fald mulighed for at spare lidt penge.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

    Rettet en gang, sidst af RTM ().

  • Link nr. 1: Sandy bridge og GTX 560, Undersøg om det kan betale sig at skifte grafikkort til noget bedre
    link nr. 2: Sandy bridge og GTX 570, 1000 kr. mere for ca. samme hardware, på nær en muligvis bedre PSU og lidt bedre gfx


    Link nr. 3: IKKE sandy og gtx 580, 1000kr. mere end ovenfor for en lidt langsommere "last-gen" CPU og bedre gfx.


    Computeren under link nr. 2 og 3 kan muligvis bedre betale sig at bygge selv, 1000 kr. for et lidt bedre gfx og for en 80bronze, men stadig rimelig ukendt PSU synes jeg dog er for meget i forhold til hvad man får...

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • okay - i snakker begge om en anden PSU, er den så vigtig i en computer nu? Sidst jeg købte en ny computer, var for 5 år siden, og der betød det absolut intet.. Men det var også P4 og AGP GFX :) ..


    Så i syntes faktisk, at jeg skal finde løse komponenter, og selv samle det, også selvfølgelig købe noget kvalitet?


    Men hvordan er ydelsen på de computere jeg linker til? KAN de trække alle nye spil, med alt på high uden problemer? Eller skal der flere penge til det?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af DXC
    okay - i snakker begge om en anden PSU, er den så vigtig i en computer nu? Sidst jeg købte en ny computer, var for 5 år siden, og der betød det absolut intet.. Men det var også P4 og AGP GFX :) ..


    Så i syntes faktisk, at jeg skal finde løse komponenter, og selv samle det, også selvfølgelig købe noget kvalitet?


    Kvaliteten af PSU har altid betydet noget, for 5 år siden var der måske ikke nok fokus til at du har hørt om det ;).


    Ikke bare vil en god PSU have en højere niveau af effektivitet (billigere på sigt) når den transformerer de 230V, den vil ofte holde længere, være bedre sikret mod uheld og være bedre til at levere strømmen(mere stabil).
    En god PSU er alfa og omega når vi snakker om et system der skal holde noget tid og blive presset som en entusiast kan blive.


    Quote

    Oprindeligt indlæg af DXC
    Men hvordan er ydelsen på de computere jeg linker til? KAN de trække alle nye spil, med alt på high uden problemer? Eller skal der flere penge til det?


    Nu giver jeg ingen garantier, men tror godt de systemer du har linket til kan klare det du skal bruge uden problemer.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

    Rettet en gang, sidst af RTM ().



  • okay - Det er i orden :)


    Men er nu stadig i tvivl, hvorvidt det kan betale sig at købe i løsdele, for man kan jo altid tage kontakt til TopData og hører om der er andre muligheder, for evt. et bedre GFX og bedre PSU :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af DXC
    okay - Det er i orden :)


    Men er nu stadig i tvivl, hvorvidt det kan betale sig at købe i løsdele, for man kan jo altid tage kontakt til TopData og hører om der er andre muligheder, for evt. et bedre GFX og bedre PSU :)


    I sidste ende kommer det lidt ud på hvad du personligt foretrækker, for der er fordele og ulemper for hver måde at gøre det på. Vi kan naturligvis samle det hele i en liste af fordele og ulemper.


    Samle selv:
    Fordele:

    • Komplet styr på hvilke komponenter der kommer i og kan dermed sørge for at kvaliteten er i top alle steder
    • Marginalt billigere(hvis man bruger samme eller tilsvarende komponenter)
    • Gode muligheder for at tilpasse ting, eftersom du kan vælge mellem alt det du kan købe


    Ulemper:

    • Det tager tid og det kræver arbejde at samle selv
    • Du kommer (muligvis) til at have købe komponenter fra forskellige steder fra, hvilket kan besværliggøre RMA


    Topdata(eller enhver anden forhandler der sælger færdigbyggede produkter
    Fordele:

    • Du slipper for at skulle samle selv, dvs. du bruger mindre tid
    • Hvis noget går galt skal du kun tage kontakt til forhandleren


    Ulemper:

    • Marginalt dyrere
    • Begrænset af de komponenter som forhandleren tilbyder
    • Ofte kan man komme til at betale relativt meget hvis man skal have lavet en ændring (f.eks. opgradering af std. til special køler)
    • Hvis du vil lave ændringer på computeren efter den er bygget, er du (muligvis) begrænset af om forhandleren lader garantien være gyldig hvis du selv har åbnet computeren og ændret/installeret noget


    I sidste ende kommer det an på hvad du selv foretrækker, jeg vil selv til hver en tid foretrække at samle selv, men sådan er jeg 8)

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Burde ikke være noget problem, det kan jo være et fedt om de skal samle med den PSU/GFX de skriver og det du gerne vil have :)


    Jeg valgte også for næsten 2 år siden og købe en færdig samlet computer, f.eks. der er "bedre" garanti (i form af at de giver fuld garanti, istedet for reklamationsret) hvis det skulle fejle.. Der sidder godt nok også en Energon PSU i min, men det er nu ikke noget jeg har haft problemer med, selv i mindre overclocks har der heller ikke været problemer..


    Selvfølgelig skal den nok udskiftes hvis jeg vil opgraderer mit system yderligerer...


    *EDIT* I mit tilfælde har MM-Vision ikke haft problemer med at jeg har opgraderet CPU køler, grafikkort eller SSD Harddisk... De vil bare ikke dække de nye komponenter under deres Garanti.. Og kunne ikke forestille mig at Top-Data er meget anderledes

  • Mange tak for brugbar information!



    Tror jeg vil skrive til Topdata, om man kan få et bedre grafikkort samt PSU, også hvad merprisen for dette bliver. Hvis det er nogenlunde fair, falder valget på det. Har kun hørt godt om dem vedr RMA sager, og vil mildest talt være rimelig træt af at skulle kører RMA sag ved forskellige, hvis der skulle ske noget :)

  • du kunne også kigge på den her http://www.mm-vision.dk/produk…arenr=99108&type=pcsystem du har mulighed for at vælge en seasonic PSU for 350kr mere, hmm er så desværre ikke en "K" CPU hvis du vil overclocke.

    Core i7 4770K + Noctua NH-S12U I Asus Z87 Maximus Gene IV
    3x4GB Corsair Vengence PC3-12800 9-9-9-24 I WD Black 2TB + 2x256GB SSD
    XFX Vega 56 I Corsair AX850Watt I Bitfenix Phenom M
    Asus MG248Q I Logitech G502 + CM Rapid fire TK keyboard
    Nintendo Switch - PS4 1TB Pro

    Rettet en gang, sidst af Karse ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af DXC
    Mange tak for brugbar information!



    Tror jeg vil skrive til Topdata, om man kan få et bedre grafikkort samt PSU, også hvad merprisen for dette bliver. Hvis det er nogenlunde fair, falder valget på det. Har kun hørt godt om dem vedr RMA sager, og vil mildest talt være rimelig træt af at skulle kører RMA sag ved forskellige, hvis der skulle ske noget :)


    Den til 8500 er jo mere eller mindre det du leder efter (det er en opgradering af den til 7500), så med mindre du havde et andet grafikkort i tanken?

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Karse
    du kunne også kigge på den her http://www.mm-vision.dk/produk…arenr=99108&type=pcsystem du har mulighed for at vælge en seasonic PSU for 350kr mere, hmm er så desværre ikke en "K" CPU hvis du vil overclocke.



    Den ser også voldsom ud, og for 800kr mere kan man få 16gb ram. Den koster 8800kr. Men er virkelig i vildrede, jeg har også kigget på brugt markedet, og der kan man virkelig få voldsomme maskiner for næsten 9k ?

  • Blev sku da lige lidt lun på den her: http://www.mm-vision.dk/produk…arenr=99108&type=pcsystem


    Er der nogen der ved om gigabyte P67A-UD3 er omfattet af dem med sata2 problemer pga intels chipset?
    syntes at kunne læse mig til at det er dem der hedder b2 men er lidt i tvivl.


    syntes at det ser godt ud til prisen, hvad siger i?

    cpu : E6850 3.0ghz
    mb: Asus p5k-e wifi
    gfx:Bfg 8800 gts oc2 640mb
    ram: 2*2gb corsair extreme
    psu: chill innovation 510w
    mus: razer Copperhead @ razer mantis speed
    cod4 nick: #DD|RAZOR

  • Du kan vel bare skrive til MM-Vision, om det er B3 versioner af bundkortet.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Vil lige sige at Topdata jo ikke oplyser om det præcise hardware in deres pc'er hvilket er grunden til jeg ikke køber derfra.. jeg vil ikke have en pc med en mystisk psu uden 80+ eller noget i den stil. Når du samler selv kontrollere du jo fuldstændig selv hvad du putter i den:) Til 8000 vil jeg anbefale noget i stil med:


    Intel Core i5 2500k
    (Zalman CNPS9900S MAX hvis du oc'er)
    Gigabyte GA-P67-UD3P
    Samsung SH-S223C
    Gigabyte GeForce GTX 560Ti 1GB "SOC" 1ghz
    Western Digital Caviar Black 1TB
    Corsair XMS3 DDR3 4GB 1600mhz CL9
    CM Storm Scout Midi Tower
    Corsair TX650W 80+


    Bliver omkring 7900 kr på Komplett.dk uden køler (cpu er boxed dog).
    dene pc vil afgjort kunne klare spillene formidabelt på alle grafikniveauer.


    Til skærm vil jeg varmt anbefale Samsung BX2450L hvis du er til 24", der kan købes for ca. 1700kr på shg.dk eller en Samsung BX2231 der kan købes for 1400 på komplett.dk hvis du er interesseret i 22". Skal det være 3D er valget helt klart BenQ XL2410T:)

    i5 3570k@ 4.3GHz
    ASUS P8Z77-V
    2x MSI GTX 670 2GB @ 1010MHz
    Corsair Force 3 SSD Series 120 GB
    Western Digital Caviar Blue 750GB
    BallistiX Sport 8GB DDR3 @ 1600MHZ CL9
    Corsair HX 850

    3x Acer GD245HQ 120HZ LCD "nVIDIA Surround"
    Razer Blackwidow Ultimate
    Logitech G600
    Corsair Vengance 1500 Dolby 7.1

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af DXC



    Den ser også voldsom ud, og for 800kr mere kan man få 16gb ram. Den koster 8800kr. Men er virkelig i vildrede, jeg har også kigget på brugt markedet, og der kan man virkelig få voldsomme maskiner for næsten 9k ?


    Hvad bruger du din maskine til?


    Du har formentlig intet at bruge 16GB til, så det burde ikke være den afgørende faktor, har endnu aldrig været ude for at have brugt alle mine 6(til spil) ;)


    Ville personligt selv tage den fra link nr 2, den burde kunne klare alt hvad du smider efter den.


    Hvilken skærm har du?

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

  • Det råd forstår jeg ikke?
    2500k istedet for 2600k
    gtx 560 istedet for gtx 570
    for at spare 600kr
    ja kan godt se corsair psu´en men det er så også det :boxed:
    kender ikke cougar men ser fornuftig ud

    cpu : E6850 3.0ghz
    mb: Asus p5k-e wifi
    gfx:Bfg 8800 gts oc2 640mb
    ram: 2*2gb corsair extreme
    psu: chill innovation 510w
    mus: razer Copperhead @ razer mantis speed
    cod4 nick: #DD|RAZOR

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Renegger
    Du kan vel bare skrive til MM-Vision, om det er B3 versioner af bundkortet.

    Ser lige at efter modelnavnet er der tilføjet -B3
    :hb:


    En hel anden ting, vil man få nogen nævneværdig ydelsesforskel ved at montere en ssd-disk til windåz (skal kun bruges til at spille COD black ops)

    cpu : E6850 3.0ghz
    mb: Asus p5k-e wifi
    gfx:Bfg 8800 gts oc2 640mb
    ram: 2*2gb corsair extreme
    psu: chill innovation 510w
    mus: razer Copperhead @ razer mantis speed
    cod4 nick: #DD|RAZOR