Hej drenge, jeg er helt ny inden for overclocking og har heller ikke tænkt at kaste mig ud i det endnu... Men jeg sidder og kigger på de forskellige programmer som Prime95, CPU-Z og CoreTemp for at sætte mig lidt mere ind i det.. og så faldt jeg over den undrende lave frekevens på min cpu? Jeg har en AMD Phenom x3 8650 (2.3 Ghz). Men i CPu-Z og coretemp viste den ca. 1.15 Ghz (200x5.75) ? er dette fordi at "stock" frekvenses 2.3 ghz er turbo moden eller hvad sker der?
Lav frekvens på CPU?
-
-
Fyr op under prime95 og se på CPU-Z om den ikke hopper op på 2.3 ghz.
Ved ikke så meget om AMD CPUer men intels nyere modeller går som standard i et idle state hvor den downclocker cpu'en når den ikke bliver brugt, med mindre det valgt fra i bios.
-
Ja det lyder som om at den har clocket ned af sig selv da du kiggede CPU-Z - det er meget normalt på alle nyere processorer fra både AMD og Intel at de selv justerer ydelsen efter hvor meget den bliver presset.
-
Oprindeligt indlæg af theharbni5
Hej drenge, jeg er helt ny inden for overclocking og har heller ikke tænkt at kaste mig ud i det endnu... Men jeg sidder og kigger på de forskellige programmer som Prime95, CPU-Z og CoreTemp for at sætte mig lidt mere ind i det.. og så faldt jeg over den undrende lave frekevens på min cpu? Jeg har en AMD Phenom x3 8650 (2.3 Ghz). Men i CPu-Z og coretemp viste den ca. 1.15 Ghz (200x5.75) ? er dette fordi at "stock" frekvenses 2.3 ghz er turbo moden eller hvad sker der?bare rolig det er amds cool-n-quiet du oplever. hvis cpuen er under vist nok 40-45% så clocker den ned for at holde sig køligere. den hoppe op på det normale når du sætter den til at lave noget.
du kan slå det fra i din bios hvis du ikke vil bruge det, bare led efter cool-n-quiet funktionen og disable den. -
mange tak:) har slået det fra nu, da temps slet ik er et problem
-
Oprindeligt indlæg af theharbni5
mange tak:) har slået det fra nu, da temps slet ik er et problemDet er faktisk ikke dårligt at den kører ned når du ikke bruger den, det sparer både penge på elregningen og lavere temps på CPU i længere tid -> den holder længere.
Den skruer jo op for hastigheden når den for brug for den alligevel