Ny CPU køler og grafikorts køler

  • hey tweakers ! . ja så blev det endelig løningsdag . så jeg er på udkig efter en køler til min Intel core i7 920 og mit Gforce gtx 480 da jeg synes begge dele blir en smugle for varmt når jeg sidder og spiller en times tid så er der måske en der har en ide til noget der virker ? .

  • ja okay . så kunne det godt være jeg bare skulle bruge pengene på en ny PSU da jeg var så klog at lade mm-vision smide en energon 1000w i og har ikke læst andet end lort om energon herinde . måske du har en ide til hvad jeg så kan smide i istedet som er kvalitet ?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af danishpsycho
    ja okay . så kunne det godt være jeg bare skulle bruge pengene på en ny PSU da jeg var så klog at lade mm-vision smide en energon 1000w i og har ikke læst andet end lort om energon herinde . måske du har en ide til hvad jeg så kan smide i istedet som er kvalitet ?


    Hvad består dit setup af? Jeg ville helt sikkert købe en anden PSU og muligvis en køler til din CPU så du kan lave en lille overclock på din cpu - det ville give lidt ekstra nu da du kører med et GTX480.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af danishpsycho
    ja okay . så kunne det godt være jeg bare skulle bruge pengene på en ny PSU da jeg var så klog at lade mm-vision smide en energon 1000w i og har ikke læst andet end lort om energon herinde . måske du har en ide til hvad jeg så kan smide i istedet som er kvalitet ?


    Corsair, Cougar, SeaSonic og evt. Cooler-Master så skulle du ik gå galt i byen ^^

  • Til cpu kan jeg anbefale Corsair H50.


    Til gfx er der også Zalman vf3000f, som jeg selv har haft prøvet.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Du skal have en ny PSU hvis du vil have det maksimale ud af din platform.


    Energon kan gå an i kontormaskiner og ikke i en OC'et spilplatform, selv med en 1Kw udgave, grundet den levere faktisk ikke mere end en rigtig god 750 watts gør.


    Når du vil til at lege med OC vil/skal du øge strømtilførslen til alle elementer, og fremfor alt skal tilførslen være stabil, det bliver den aldrig med en Energon. Presser du en Energon bare op på 80% belastning, så går der ikke mange timer/dage før den er stået af, den er simpelthen for dårlig bygget op hvilket vil sige dårlige komponenter og dårlig design/ pres/puuuffffff og den kan tage andet hardware med i faldet.



    Kølere:


    CPU: H70/50 eller Megahelem ver. 20/ Noctua


    GFX:
    VF3000a= ATI
    VF3000n= Nvidia


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

    Rettet en gang, sidst af Ebo ().

  • Vil forslå and thermalright Shaman køler til dit 480 gtx, den er stor, rigtig stor, men går ikke ud fra du planlægger SLI. koster ca 600kr


    Til din cpu vil jeg forslå Noctua NH-D14, den preformer som en H50, men det luft, dog hvis du har meget høje heatsinks på dine ram kan det blive et problem, men generelt er det ikke, kan se dit kabinet har bottom mounted PSU så du har plads til den. koster ca 550kr.


    Vil anbefale Corsairs TX 850W, koster ca 800kr.


    Så alt i alt en 2000kr og du har et køligt system klar til OC

    Cpu: i5 2500K @ 4.5ghz
    Motherboard: Asus Sabertooth
    Cooler: Noctua nh-d14
    Ram: 8gb Mushkin Redline @ 1866mhz 8-9-7-24
    Gfx: 2x Sapphire 6950 2gb shaders unlocked @ 900/1325