3D hvor og hvorfor ?

  • hvorfor invistere i 3D, er det fremtiden inde for seriøs gaming, eller bare for oplevelsens skyld?
    og hvor skulle man invistere i det hvis det var og er det os lavet til ATI, har nemlig kun set Nvidia 3D briller ?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Korospo
    hvorfor invistere i 3D, er det fremtiden inde for seriøs gaming, eller bare for oplevelsens skyld?
    og hvor skulle man invistere i det hvis det var og er det os lavet til ATI, har nemlig kun set Nvidia 3D briller ?


    ATI Har også deres version af 3D men er ikke så veludført og veludviklet som nvidia er(har jeg læst diverse steder)


    Jeg skal personligt selv snart have købt ny skærm sammen med Nvidia 3D og håber på det bedste, jeg er jo helt pjattet med 3D og så er det endda stereoskopisk så man slipper for at blive ør og farveblind af de irriterende blå/røde briller

    CPU: Core i7 950 3.06 @ 3.6 GHz SSD: OCZ Agility 3 240 GB
    CPU Cooler: Zalman CNPS 10x Extreme HDD1: Seagate Barracuda 1 TB


    RAM: Kingston HyperX T1 CAS9 2000 MHz 6GB HDD2: Samsung Spinpoint F1 2 TB
    Mobo: ASUS Sabertooth x58 PSU: CoolerMaster Silent Pro 1000W
    GFX: EVGA GTX 570 Case: CoolerMaster HAF X

  • 3D, er i mine øjne, ikke en pind vær. Det er en dille der er her lige nu. Det forsvinder med tiden.


    Jeg ville klart hellere bruge pengene på noget Eyefinity - altså multimonitor opsætning. Det kan man altid bruge, også når man IKKE gamer..

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ripjaws


    ATI Har også deres version af 3D men er ikke så veludført og veludviklet som nvidia er(har jeg læst diverse steder)


    Jeg skal personligt selv snart have købt ny skærm sammen med Nvidia 3D og håber på det bedste, jeg er jo helt pjattet med 3D og så er det endda stereoskopisk så man slipper for at blive ør og farveblind af de irriterende blå/røde briller


    Du vil ikke blive skuffet det kan jeg forsikre dig om!


    Ligesom flere reviews siger, så er der mange "Haters".
    Jeg kan kun sige når du først har prøvet det, så vil du ikke tilbage til det kedelige 2D gaming igen.


    Jeg fik ikke ondt i øjnene eller lign.


    Det er 100% alle pengene værd!

  • Netop, når det er stereoskopisk så får jeg ikke ondt i hovedet og sådan men når det er blå/rød og der går 1 time hvor jeg spiller med dem på så bliver jeg ør og får ondt i hovedet.
    :offtopic:

    CPU: Core i7 950 3.06 @ 3.6 GHz SSD: OCZ Agility 3 240 GB
    CPU Cooler: Zalman CNPS 10x Extreme HDD1: Seagate Barracuda 1 TB


    RAM: Kingston HyperX T1 CAS9 2000 MHz 6GB HDD2: Samsung Spinpoint F1 2 TB
    Mobo: ASUS Sabertooth x58 PSU: CoolerMaster Silent Pro 1000W
    GFX: EVGA GTX 570 Case: CoolerMaster HAF X

  • Du kan jo også køre med 3d og tre skærme. Nvidia kalder det 3d Surround mener jeg :D


    Med det sagt, så vil jeg nok ikke gide det 3d, før det er uden briller. Mit nye tv gad jeg ikke engang købe med 3d, og jeg vil da slet ikke give 3k for en 22" skærm til min PC, bare for at det er 3d. Panelerne er vel ikke engang IPS :)


    Prøvede faktisk en hjemmebrygget udgave. Man henter "iz3d Anaglyph driver" og bruger de gammeldags rød/blå briller. Det var faktisk meget sjovt og virker overraskende godt. Man kan prøve det og derefter beslutte, om det er noget man vil smide flere tusing kroner efter - ikke i mit tilfælde.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Renegger
    Du kan jo også køre med 3d og tre skærme. Nvidia kalder det 3d Surround mener jeg :D


    Med det sagt, så vil jeg nok ikke gide det 3d, før det er uden briller. Mit nye tv gad jeg ikke engang købe med 3d, og jeg vil da slet ikke give 3k for en 22" skærm til min PC, bare for at det er 3d. Panelerne er vel ikke engang IPS :)


    Prøvede faktisk en hjemmebrygget udgave. Man henter "iz3d Anaglyph driver" og bruger de gammeldags rød/blå briller. Det var faktisk meget sjovt og virker overraskende godt. Man kan prøve det og derefter beslutte, om det er noget man vil smide flere tusing kroner efter - ikke i mit tilfælde.


    Nej det er de ikke, for IPS er ikke lavet til gaming. TN-paneler er hurtigere, og derfor sælges de som "gamer-skærme". De er også lagt billigere at producere. Jeg selv fortrække dog altid IPS - men jeg gamer heller ikke længere :razz:

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Tror nu mere på at det er prisen, der gør at de ikke sælges som mainstream gamerskærme, end det er responstiden på dem :)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H