Indlæg af ripjaws

Hej Tweak

Jeg har lige opgraderet mit grafikkort, derfor vil jeg nu forsøge at sælge mit gamle grafikkort.
    Der er tale om et eVGA GTX 570 1.25GB, og har haft kortet i ca. 4 år, det har kunnet trække alle spil indtil nu.
    Kortet fungerer perfekt, og har ikke været overclocket.

Faktura haves, emballagen har jeg ikke.
    Kortet er med reference køler

Sælges til HBO: 250 kr. pp.

Er ikke interesseret i byttehandler.

Tråden er også smidt ind på HWT

Hej Tweak.

Jeg er blevet sat til opgave at sælge en kammerats stationære gamer PC, som jeg byggede til ham for lidt under et år siden.

Specs på computeren er følgende:

• CPU - Intel Core i5 2500K 3.3 GHz @ 4.3 GHz
    • CPU Cooler - Zalman CNPS11X Extreme
    • RAM - Corsair XMS3 2x4 GB 1333 Mhz
    • Motherboard - ASUS P8Z68-V LX LGA 1155
    • ODD - Samsung SH-222AB
    • HDD - Samsung Spinpoint F1 1TB 7200RPM
    • GFX - Gainward GTX 770 2GB :!:
    • PSU - Corsair HX750W
    • Case - NZXT Lexa S (Sort)

:!: Der skal gøres opmærksom på, at grafikkortet er skiftet inden for 1½ måned.

Computeren er efter min egen mening meget god, og har mulighed for opgraderinger i form af grafikkort, eller andet hardware i fremtiden takket være den modulære, og kraftfulde 750W strømforsyning.

Grafikkortet er skiftet for nyligt, så dette sikrer også at alle spil kører flydende.

Der medfølger desuden også følgende til PC'en:

• Keyboard - Logitech G710+ [Mekanisk tastatur m. Nordisk layout]
    • Mus - Logitech G9x
    • Musemåtte - Steelseries QcK Frost edition
    • Headset - Logitech G930 (Trådløse version af G35)
    • Skærm - HP 2009V

Der kommer lige nogle billeder af computeren
    [Blocked Image: http://f.cl.ly/items/2r3l3v2f2r2l0N2W1T3c/20130926_162812.jpg]

[Blocked Image: http://f.cl.ly/items/1d3t0V2u1s472Z0q2V1f/20130926_162822.jpg]

[Blocked Image: http://f.cl.ly/items/401z0I141s3C1K0E1w1b/20130926_163028.jpg]

[Blocked Image: http://f.cl.ly/items/3v0C3i2p233C2Y3N2p2O/20130926_162611.jpg
    [Blocked Image: http://f.cl.ly/items/3G242O1J0g2h3z1Q1B2W/20130926_162917.jpg]

Samlet pris på PC + tilbehør = 5500 kr.

Der gøres opmærksom på, at dette er et komplet PC setup, og dette får man altså ikke til samme pris i butikkerne, der er vi oppe i et højere prisleje ^^

Der modtages gerne bud.

God aften herfra.

// Ripjaws :rules:

Det vil jeg lige prøve at gøre her en af dagene.
    Jeg synes nu ellers den er holdt op med at larme så meget her på det sidste, men jeg har også haft vinduet åbent om natten for at varmen ikke bliver bygget op.

Hej Tweakers

Jeg har et problem med mit GTX 570 fra EVGA.
    Da jeg fik det for et par år tilbage, der larmede den ikke nær så meget som nu (grundet varme).
    Det er varmen som jeg ikke lige forstår hvor kommer fra. Den er for nyligt blevet blæst igennem, men det har ikke hjulpet på sagen. Den gjorde det ikke da jeg fik den.

Jeg kunne have en formodning om at rådene i kunne give mig var at kølepastaen skal skiftes, men jeg ved sgu ikke lige hvad der ellers skulle være galt med den.

Den har været overclocked, men har skruet clocks ned til default igen for at holde varmen lidt nede.
    Mit airflow er godt, gfx sidder i et HAF X så det skulle ikke være noget problem.

Selv i World of Warcraft, der begynder den at komme op på de 85-90 stykker, og det har den altså kunne gøre bedre end det for et år siden. Der lagde den måske på 65ish.

Håber i kan hjælpe =)
    Jeg står alligevel på nippet til måske at opgradere til 780 eller overtage et 570 fra en kammerat.

// Ripjaws

Hey Tweak.

Jeg ville vide om disse ram http://www.bj-trading.dk/bjsho…orsair&vare=735626&f=edbp passer i en MSI GT 780. Jeg spurgte tidligere i sidste uge, og der fik jeg at vide at de skulle passe da computeren er mindre end 5 år gammel.

Problemet er nu jeg har fået en Packard Bell ALP-Ajax D computer ind af døren som skal have en opgradering og jeg tænkte om det også er SO DIMM 204 Pin, har lige prøvet at google efter ram specifikationer for an ALP-Ajax D men jeg fandt intet.
    Passer disse ram http://www.bj-trading.dk/bjsho…ngston&vare=785234&f=edbp
    Det ville være meget rart at en af jer kloge hoveder vil give mig et svar, da de begge mangler deres computere.
    MSI'en er død med 1.48 millioner fejl (memtest+86 testet over 6 timer)
    Packard Bell'en skal bare lige opgraderes.
    Så jeg står lidt i en dejlig situation men jeg vil være helt sikker at rammene passer før jeg bestiller nogle.

På forhånd tak

// Ripjaws

Det kan måske være dette vil hjælpe, men prøv at tage strømmen fra computeren, og herefter trykker/presser du grafikkortet længere ind i PCI-E Slottet, det kan være en løs forbindelse. Har en computer til at stå hvor jeg ikke kan få et GTX 560 Ti SC til at virke, men i min Gamer Rig virker det upåklageligt

Hey Tweakers.

Jeg synes ikke at kunne svar på mit spørgsmål ang. blandede ram i computeren så nu vil jeg stille det her i denne tråd.

Er det muligt at blande forskellige DDR3 Ram (både størrelse og frekvens) og derefter Underclock eller OC til at rammene har den samme hastighed.

Jeg kunne nemlig godt tænke mig at købe 2 sæt á 2x4 GB Corsair XMX3 1333MHz ram for at udfylde 2 channels for så at fjerne den ene af de 3 ram klodser jeg har siddende.
    De nuværende ram er fra Kingston og modellen er HyperX T1 2000MHz som kører normalt på 1066 MHz da det er det MemOK! har sat dem til.
    Kort sagt er det muligt at smide 4 stænger XMX3 1333MHz i sammen med 2 stænger HyperX T1 2000MHz og derefter underclock HyperX til de 1333 eller 1066 MHz. Eller skal alle stænger være af samme model og størrelse.

//Ripjaws

Hehe tak for svarene, jeg glemte dog lige at nævne at jeg formodentlig havde tænkt mig at flashe begge kort til 6970 samt en smule OC. Men igen jeg føler også selv der må være nok kraft til at trække 2 6950, hvis PSU'en sikkert godt kan trække 2 x GTX 590 eller HD 6990 så burde der vel ikke ske så stor skade ved det andet. I det mindste er den da sikret ifht. hvis systemet nu skulle trække for meget strøm hehe.

//// Ripjaws

Hey Tweak
    Jeg ville lige høre eller lige have en bekræftelse på at dette computer build jeg skal lave for en af mine kammerater holder Watt-mæssigt. Umiddelbart ville jeg sige det nok skal holde men vil gerne have jeres meninger.
    Jeg har tænkt mig at køre 2x HD6950 [2GB] i Crossfire-X men samtidig også have hovedrum til at kunne overclocke både CPU og de 2 GPU'er på et tidspunkt, men i får lige specs på svinet.

[Blocked Image: http://cl.ly/EJH8/Image%202012-02-18%20at%205.16.05%20AM.png]

Hmmm Hul i det jeg bestiller en ny harddisk til den.

Jeg har nemlig lige haft den i hånden og jeg kunne høre at det var som om at den mekaniske arm hang og daskede løst. Jeg har så imidlertid åbnet op for harddisken og der var ikke en eneste rids i lagrings skiven. Problemet nu er det meget kendte klik problem pga at skruerne ikke sidder ved den rigtige kraft alle steder(Man kan få special værktøj som så er en torx skruetrækker som man kan indstille momentet på for at indstille skruerne på fabrikatens moment liste)

Okay du ved ikke om man egentlig kan reparere den harddisk der sidder i?

Det er nemlig min papfars styrmand som på uheldigt vis kom til at vælte et mini pengeskab ned over så den siger en konstant klik lyd. Er lagringspladerne ikke beskadiget eller den torx skruetrækker med moment justering lige i øjet til at få indstilt momentet på hver enkelt skrue til fabrikatens værdier?
    Tager lige et kig på bærbaren når jeg får den herhjem imorgen eller onsdag

Hey Tweak :D

Sagen er den at jeg er blevet sat til at finde en harddisk til en abook 1765w da ham som jeg er blevet spurgt af, er kommet til at skubbe et mini pengeskab ned i bærbaren. Nu laver den bare en klik lyd hele tiden. Ved i om alle typer harddiske til bærbare computere passer i eller er der kun bestemte modeller til denne Abook?

//// Ripjaws

Okay det vil jeg sige til ham, jeg kan jo også bare give ham en alternativ løsning med en 300 mbps dongle eller en 600 mbps dongle men det er jo bare åndssvagt, men nuvel han får det at vide at han ikke kan trække mere end 50 mbps og tak for hjælpen ;)

// Ripjaws

Har også sagt til ham han ikke kommer til at udnytte det fuldt ud, men det han gerne vil er at få det trådløse netkort til at køre så hurtigt som er rimeligt dvs at den ikke maks skal kunne trække 50 mbit men f.eks. 85-90 mbit, hvis man søger efter kortet på intels hjemmeside så skal den kunne trække 150 mbps men det kan den ikke, men hvis det ikke kan lade sig gøre så er det jo bare synd
    han beholder bærbaren anyways =/

ved godt at WiFi er noget lårt men han har insisteret på han ville køre trådløs på sin bærbare, så derfor er det han gerne vil have ordnet det så han kan køre så hurtigt på nettet som muligt da han jo henter torrents osv.

// Ripjaws