• Jeg er helt ny indenfor OC, så bær over med mig.
    Jeg er ved at få komponenter hjem til en ny gamer-pc som selvfølgelig også skal OC lidt. Men inden jeg går igang med det, så hev jeg en gammel maskine frem med et gammelt ASUS P4P800-X og en Celeron D 2,53 MHz CPU.
    Jeg prøvede så at sætte frekvensen op med 20% og hævede volten fra 1,375 til 1,4 så den kom op og kører med lidt over 3MHz. Den kørte stabilt ved 47-49 grader. Så jeg prøvede at hæve frekvensen med 30% ialt.
    Nu vil den så ikke boote op, den fryser bare der hvor jeg kan trykke DEL for at komme ind i bios.
    Hvad gør jeg så nu for at komme ind i bios?? Jeg skal vel nulstille det hele på en eller anden måde, men hvordan??
    Og når jeg så kommer ind i bios igen, hvad skal jeg så gøre for at den starter op ved de 30%?? Hæve volten en anelse??

Håber i gider hjælpe - jeg er som sagt helt ny indenfor OC, men tænkte at det ikke gør så meget hvis den gamle maskine brænder sammen :)

• http://www.tweak.dk/forum/thread.php?threadid=131934&sid=

• Du tager batteriet i bundkortet (CMOS) ud og tager strømmen fra den. Vent 15 sek og prøv at starte den op igen.. Først uden og så med CMOS batteri.

Det at den slår helt fra kan være fordi du skal kigge på om andet end CPU'en bliver overbelastet. Det er også et signal for, at du ikke skal hive mere ud af den, end du allerede gør ;)

Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

• Ok jeg fik resat bios og sat den tilbage til 20%. Men efter 3-4 minutter i windows, så kommer der blå skærm og den genstarter. Jeg satte derfor den ned til 10% og derefter 5% med samme resultat. Så nu er jeg tilbage ved standard :(

• søg på google efter oc guides, du ku evt. søge på oc af din mobo model og cpu, der er mange ting man skal tænke på når man ocer, der er nogle mobos der ikke kan clockes, der er nogle hvor alt skal indstilles manuelt. Derfor søg folks erfaringer med de bestemte modeler af hw du selv ha

ASUS P6X58D-E + Xeon X5675 @ 4400 mHz

MSI 1080Ti Armor OC ed

12 gb Kingston Hyper X

Samsung 840 Evo 120GB + WD 500 3ABYX

28" Samsung U28D590D

CreativeSB Audigy 4 ~ Logitech Z-2300 ~ Kingston Hyper X

1000W Corsair ~ LianLi PC-P60 Armorsuit