Fallout 3?..... eller Fallout 1+2+3?

  • Jeg kunne godt tænke mig at spille Fallout 3, da jeg har hørt en masse godt om det.


    Men vil I anbefale at spille 1+2'eren først, så man får mere ud af historien i 3'eren - eller er det ligegyldigt?


    Gider bare ikke spille et spil, hvor historien trækker røde tråde til tidligere events, som man så ikke har gennemspillet.


    Hvad siger I ?

  • Etteren og toeren er rollespil af den gamle skole. Hvis du ikke har spillet spil ala. Baldurs Gate eller andre fra den generation får du en ordentlig håndfuld med at tilvænne dig.


    Du burde starte med treeren - Det er andre firmaer der har lavet de sidste 2 (3 og New Vegas) så historien passer ikke helt sammen.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • på trods af at der er noget baghistorie fra 1'eren og 2'eren, er det pretty much ingen sag at springe direkte på 3'eren og NV...


    men hvis du alligevel skulle kede dig på et tidspunkt, så er de to første spil ret så fede taget i betragtning af hvor gamle de er og hvor forskellige de er fra 3 og NV...

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Jeg kan også kun anbefale Fallout 3 og NV. Som det bliver nævnt så gennemfør alle sidehistorierne også. Hvis man kun tager hovedhistorien får man slet ikke det fulde udbytte ud af spillet og det er gennemført forholdsvist hurtigt. Der er også de 5 udvidelsespakker til 3'eren. Man kan købe spillet med alle 5 pakker til en fornuftig pris.


    Jeg er selv lige gået i gang med NV for nylig. Det er i bund og grund mere af det samme med lidt nye/andre våben osv. men når 3'eren var så fed gør det jo heller ikke så meget.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Tænker på om du ikke kunne komme med et lidt bedre underbygget link end din egen side?


    lyder spændende med en multiplayer version af fallout, men lidt tyndt info IMO.......


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Casper Lynge
    Jeg glæder mig til det nye kommer Fall out "mmo"


    evt. kig på linket Link

  • I skal lige huske på at det ikke er Bethesda som står for MMO'et så det kommer ikke til at ligne de to nye spil, men mere Van Halen / 1,2,Tactics / Andre MMO'er på markedet.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af HerrMansen
    I skal lige huske på at det ikke er Bethesda som står for MMO'et så det kommer ikke til at ligne de to nye spil, men mere Van Halen / 1,2,Tactics / Andre MMO'er på markedet.


    Lige med Fallout-serien tror jeg egentlig også jeg foretrækker erfaring med MMO, fremfor erfaring med spillets historie.. Det bliver interessant at se det, men kan godt tvivle på succesen, det skal virkelig bare spille fra dag 1 hvis det skal blive populært


    Men hvis de kan beholde den der komiske vinkel på atomkrig i spillet, så skal det nok blive godt :)

  • Det komiske skulle de jo nok kunne levere - det er jo Interplay som lavede de første spil og nu også MMO'en.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Vil nu også antage du kan springe direkte til 3, men helt klart 1 og 2 er kanone spil, og burde uden tvivl prøve, de fås også relativt billigt.

    - MSI GT70 2PC DOMINATOR
    - Intel PM87
    - Intel Core I7-4810QM 2,8Ghz
    - 1x8196 Kingston PC12800 Ram DDR3 800Mhz / 11-11-11-28
    - nVidia GTX870 (941-2500)@(1010-3100)
    - 256GB Samsung EVO840 (C+E) / 1000GB HGST 7200 rpm (D) / 3TB Seagate (Extern)
    - 17,3" Widescreen 1920x1080/60Hz / 180Watt PSU / Logitech G3

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af HerrMansen
    I skal lige huske på at det ikke er Bethesda som står for MMO'et så det kommer ikke til at ligne de to nye spil, men mere Van Halen / 1,2,Tactics / Andre MMO'er på markedet.


    hedder Van Buren, ikke Van Halen


    Alle spilkoncepter lyder tynde indtil man får noget skudt i gang, tro mig.... men et fallout MMO lyder nu i mine ører godt, hvis de får gjort det ordentligt.

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200