noget til tænkeren

• HC fra Holte var ved at gå i seng, da hans søde kone fortalte, at han havde glemt at slukke lyset i garagen, som hun kunne se fra soveværelsesvinduet.
    HC åbnede bagdøren til garagen for at slukke lyset, men så opdagede han, at der var et par fyre, der var i gang med at stjæle ting derinde.

Han ringede til politiet, som spurgte, om de er kommet ind i huset ?

Nej! Svarede han.

Politiet sagde så, at alle deres politibiler var optagede og rådede ham til at låse alle dørene, så skulle de sende en bil, når der blev en ledig.
    HC sagde: 'Okay' og lagde røret på - og så talte han til 30.

Så ringede han til politiet igen.

Hej, det var mig, der ringede lige før, fordi der var nogle inde i min garage i færd med at stjæle. Nu behøver I ikke komme, for jeg har lige skudt dem, hvorefter han afbrød samtalen.

Inden for ganske få minutter kom der 6 politibiler, et sikkerhedskorps, en helikopter, en brandbil og 2 ambulancer. De pågreb indbrudstyvene på fersk gerning.

En af politibetjentene sagde til HC: Jeg synes du sagde, at du havde skudt dem.

Hvortil HC svarede: Jeg synes I sagde, at I ikke havde nogen ledige biler...

grunden til jeg har smidt den her er for at skabe en debat lige, da jeg har oplevet et inbrud ved mig selv hvor jeg ringer til politiet og de først kommer 45 min efter jeg har ringet hvilket er under al kritik.

Oprindeligt indlæg af Korospo
    grunden til jeg har smidt den her er for at skabe en debat lige, da jeg har oplevet et inbrud ved mig selv hvor jeg ringer til politiet og de først kommer 45 min efter jeg har ringet hvilket er under al kritik.

Du skulle have gjort det samme :crazyeyes:

Men selvfølgelig, hvis man ringer og siger at der er et indbrud i gang, burde politiet straks rykke ud, men det er uheldigvis ikke det samfund vi lige pt. lever i.

Men når alt kommer til alt, så skulle folk bare holde deres naller for sig selv..

Oprindeligt indlæg af X3N4T3Men selvfølgelig, hvis man ringer og siger at der er et indbrud i gang, burde politiet straks rykke ud, men det er uheldigvis ikke det samfund vi lige pt. lever i.

Vil du gerne betale mere i skat da?

Hvis svinene skulle rykke ud hver evig eneste gang der blev ringet til dem, om stort og småt, så mangler de noget der minder om 60% arbejdskraft. Det er ganske klart de ikke smider alt de har i hænderne for at komme ud og løbe efter en fyr, med en fladskærm. Chancerne for at de får fat i gutten er så lille, at det ikke er omkostningen værd.

Det er hamrende sur røv at få stjålet sine effekter, og lige så at have en fremmed narkoman eller hvad vedkommende nu er, inde i ens hjem. Men samfundet kan ikke bruge al magt og ressourcer på at jagte den slags "småting". Der bliver udført så mange indbrud dagligt, at hele det danske politi kan arbejde fuldtid med udelukkende at rykke ud til den slags ;)

Jeg kan slet ikke se problemet. :)

• Jah okay, men forstår så ikke hvorfor du ikke kan se problemet, når der er et.
    Det er nok bare begrænset hvad man kan gøre ved det..

Min personlige holdning - længere fængselsstraf i DK, den er aaalt for lav, hvis det ikke hjælper alligevel, så burde den stadig være højere, da folk som ikke respektere love/regler og andre folks ting burde straffes hårdere end de gør i dag.
    Ellers må de finde et andet land at bo i, ligemeget om de er fra udlandet eller Danmark.

Det kommer aldrig til at gå ud over mig alligevel, håber jeg da :)

/edit
    Ved godt at længere fængselsstraf kommer til at koste endnu mere, men så kan der jo f.eks. spares ved kvaliteten af maden/ting i fængslerne.
    Det er jo lige før det er bedre at være i fængsel, end at være hjemløs uden et arbejde..

Oprindeligt indlæg af X3N4T3
    /edit
    Ved godt at længere fængselsstraf kommer til at koste endnu mere, men så kan der jo f.eks. spares ved kvaliteten af maden/ting i fængslerne.
    Det er jo lige før det er bedre at være i fængsel, end at være hjemløs uden et arbejde..

Se, nu skal du så passe på med hvad du skriver - Taler du af erfaring? ;)

Jeg har siddet inde i lige over et år, og kunne skrive et foredrag om hvor lidt du ved, og hvor dårligt oplyst du er, da du som en hver anden der aldrig selv har prøvet at være inden for, blot antager at det er en dans på roser. Men jeg gider ikke køre den så langt ud - Jeg vil blot gøre dig opmærksom på, at uanset om der så blev serveret højbelagt til frokost, så har det ikke en skid at sige ;)

Tilbage til topic - Fængselstraffe - Om en får 1 måned, eller 1 år for et indbrud gør absolut ingen forskel. Løsningen findes et helt andet sted, og det er med alternativer til indbrud!

Jeg sad selv for bla. Grov vold af personfarlig karakter, og jeg bliver da på ingen måde mindre hidsig over provokationer fra latterlige mennesker bare fordi jeg har siddet inde noget tid, og oplevet 2 sider af verden. Der skal andre midler til, hvis man skal have rettet op på den slags hos mennesker.

Hvis ens barn stjæler en småkage, selvom man hårdnakket har sagt nej, så er løsningen jo heller ikke rigtig af du går ind og finder golftasken frem, og splitter ham i 2 med 9'er jernet ;)

Mht. at jeg ikke kunne se problemet, så var det henvist til at jeg ikke kan se hvorfor man mener det er en selvfølge at politiet kommer flyvende med horn og lygter, ved hvert eneste opkald de får ind. En indbrudssag er i 95% af tilfældende alligevel en forgæves køretur, så det er jo ren logik at den slags bliver prioriteret sidst i rækken, i forhold til så meget andet, der har langt højere opklaringsprocent :)

• Fine argumenter du kommer med, og jeg er faktisk enig med dig.

Oprindeligt indlæg af X3N4T3
    Min personlige holdning - længere fængselsstraf i DK, den er aaalt for lav, hvis det ikke hjælper alligevel, så burde den stadig være højere, da folk som ikke respektere love/regler og andre folks ting burde straffes hårdere end de gør i dag.

Nu kan vi jo bare tage et kig på USA og se hvor fantastisk deres lange straffe hjælper ;)

• gode ting i siger.
    men min personlige mening er dog at de faktisk skulle bruge flere recursor (staves) på os enkle menneske da jeg hvertfald har mistet tilliden til politiet, tænk sig hvis de kom ind i huset med kniv osv og jeg var gået i panik og måske prøve at stikke af eller slå dem ned, så ville de jo stikke mig ned (siger ikke at de ville men stor sandsynlig) og derfor ville jeg sagtens kunne nå at dø på 45 min inden politiet var kommet og jeg syntes de er under alt kritik, men ved og forstår osse godt at de ikke kan rede alle og prøver deres bedste men nogen gange er bedste bare ikke godt nok. Så derfor skulle man jo så måske overveje hvad man kan gøre ved problemet og finde en løsning.

mvh korospo

gode ting i siger.
    men min personlige mening er dog at de faktisk skulle bruge flere recursor (staves) på os enkle menneske da jeg hvertfald har mistet tilliden til politiet, tænk sig hvis de kom ind i huset med kniv osv og jeg var gået i panik og måske prøve at stikke af eller slå dem ned, så ville de jo stikke mig ned (siger ikke at de ville men stor sandsynlig) og derfor ville jeg sagtens kunne nå at dø på 45 min inden politiet var kommet og jeg syntes de er under alt kritik, men ved og forstår osse godt at de ikke kan rede alle og prøver deres bedste men nogen gange er bedste bare ikke godt nok. Så derfor skulle man jo så måske overveje hvad man kan gøre ved problemet og finde en løsning.

mvh korospo

Det hænger ikke sammen med resten - Hvis der står en bevæbnet mand i dit hjem, er der tale om et hjemmerøveri, og ikke et indbrud. Det er 2 vidt forskellige ting. Og selvfølgelig skal du ikke vente 45min på politiet, hvis du kan fortælle dem at der står en bevæbnet i dit soveværelse. Så er de sgu der med det samme ;)

gode ting i siger.
    men min personlige mening er dog at de faktisk skulle bruge flere recursor (staves) på os enkle menneske da jeg hvertfald har mistet tilliden til politiet, tænk sig hvis de kom ind i huset med kniv osv og jeg var gået i panik og måske prøve at stikke af eller slå dem ned, så ville de jo stikke mig ned (siger ikke at de ville men stor sandsynlig) og derfor ville jeg sagtens kunne nå at dø på 45 min inden politiet var kommet og jeg syntes de er under alt kritik

Undskyld mig, men tror du selv på, at der ville gå 45 minutter før du ville få hjælp hvis du var blevet stukket ned? Nu er der da heldigvis stadig stor forskel på hvor lang tid det tager alt efter om man ringer 112 eller 114 og selvom det er sket, at man har hørt om ambulancer der har været længe om at komme frem, så er det jo ikke fordi det er noget der sker flere gange om dagen.

Jeg har det egentlig fint med, at der går lidt inden de kommer ud til et indbrud. Selvom det er ubehageligt at komme hjem til, så er et indbrud langt de fleste gange en "harmløs episode" sammenlignet med alt det andet politiet rykker ud med. Du ville måske have det fint med, at politiet skyndte sig ud for at sikre et evt. fingeraftryk hos dig og de så var nødt til at ignorere et færdselsuheld eller andet hvor der var menneskeliv på spil?

• nej så misforstår i, er idiot til at forklare, men altså han var kun ude i gargen. men hvis nu han gik ind i huset, efter jeg havde ringet til politiet og så politiet var kommet 45 min efter, så kunne det jo os godt gå hen og ske

EDIT: var jo hjemme da det skete , jeg var inde i huset og han var ude i gargen

nej så misforstår i, er idiot til at forklare, men altså han var kun ude i gargen men hvis nu han gik ind i huset efter jeg havde ringet til politiet også politiet var kommet 45 min efter, så kunne det jo godt gå hen og ske, det er det jeg mener hvis i kan forstå mig :) ?

Din kære historie holder heller ikke en meter - Hvis du ringer, og forklare at der står 2 gutter i din garage og er ved at tømme lortet + at de ikke har bemærket at du har opdaget dem, så er de der ganske hurtigt ;)

nej så misforstår i, er idiot til at forklare, men altså han var kun ude i gargen men hvis nu han gik ind i huset efter jeg havde ringet til politiet også politiet var kommet 45 min efter, så kunne det jo godt gå hen og ske, det er det jeg mener hvis i kan forstå mig :) ?

EDIT: var jo hjemme da det skete, var inde i huset og han var ude i gargen

Jeg ved godt at det er fuldstændig offtopic, men kan du ikke lige prøvet at læse dine indlæg igennem inden på poster dem? Der er virkelig mange fejl! Og så smid lige nogle ",,,, og ...." ind i din tekst også! Det ville sgu hjælpe lidt på det.

• tror sgu bare jeg stopper med at være inde på den her hjemmeside. for snart kun afvide hvor dårlig jeg er til at skrive og forklare mig hele tiden, prøver sgu så godt jeg kan men er bare ikke god til det og kan famde ikke gøre for det. im out off here gg

Oprindeligt indlæg af Phoque
    Jeg ved godt at det er fuldstændig offtopic, men kan du ikke lige prøvet at læse dine indlæg igennem inden på poster dem? Der er virkelig mange fejl! Og så smid lige nogle ",,,, og ...." ind i din tekst også! Det ville sgu hjælpe lidt på det.

+1 - Gange 2 8)

Oprindeligt indlæg af ChiliIndianeren

+1 - Gange 2 8)

Det er da fantastisk så gode i er til at få folk i julehumør! ;)

Nu er det jo ikke alle der er ligeså gode til at stave og til grammatik som i to grammar nazi'er der. Jeg hader godt nok når folk retter på andre når det kommer til stavning o.lign. Jo - det er måske irriterende/besværligt at læse, men så lad dog for pokker være med det.

Alle kan sgu ikke være ligeså gode som jer to.

Vision S-Series S3768
    Intel Core i7-3610QM 4x2,30GHz (Turbo 3.30GHz)
    17.3” LED AntiGlare 1920x1080
    Kingston 8GB DDR3-1600

Nvidia GeForce GTX660m 2GB GDDR5
    Samsung 830-Series 256GB
    WD Scorpio Blue 640GB

• Ang det med fængsel staffer. De burde lavde det hele om. Lav det så at første gang man kom ind så havde man det okay. Grunden at uskyldige kan blive dømt. Men hvis man kommer ind anden gang så skal det være så man fortryder det så meget og stopper med at lave ting. De fængsler vi har nu om dage er kun til fordel for dem som sidder i dem.. Kender flere som har været inde og sidde. De har aldrig hygget sig så meget som den tid. God mad. En masse at snakke med. Alt det hash man vil havde. Person har aldrig røget så meget som i fængsel.

Jeg synes dette er total latterligt. Når folk laver noget som er på den grove side burde det staffes så de aldrig ønsker at gøre det igen. Sæt dem ned i et hul i en mdr. Så kan det være de ændre sig.

Der er sikkert mange som mener jeg er skør men sådan er det nu engang :D

tror sgu bare jeg stopper med at være inde på den her hjemmeside. for snart kun afvide hvor dårlig jeg er til at skrive og forklare mig hele tiden, prøver sgu så godt jeg kan men er bare ikke god til det og kan famde ikke gøre for det. im out off here gg

Eller også skulle du blive og benytte chancen til at øve og måske blive bedre? ;)

Vi staver ikke alle lige godt, og der er plads til alle der har lyst til at være her så længe de ellers overholder reglerne.

Mht. stavningen, så ved jeg ikke om du allerede gør det, men det kunne måske være en hjælp at læse teksten igennem en ekstra gang inden du opretter et indlæg, så du måske selv kan fange en fejl eller to. Jeg synes i hvert fald, at du bare skal klø på.