udenlandsk PS3-spil og dansk PS-store

  • Hejsa,


    Jeg er den heldige ejer af Uncharted 2 til ps3. Har nu haft det i et års tid og hygger mig fint med det. Nu er situationen bare den, at det godt nok er købt i DK, men åbentbart er udenlandsk af oprindelse. Det har koden BCES-00727, men opdateringerne der kan købes i ps-store er til spil med koden BCES-00757. Jeg er klar over at kontoen og spillet skal følges ad - men er der nogen anden vej udenom at lave kontoer der passer til sine spil?


    Jeg synes det er dybt latterligt at lave forskellige spil til forskellige lande - nu står jeg med et spil der ikke kan købes DLC til..!


    Hvordan undgås dette i fremtiden - er der en regel for hvilken kode spillet skal ha for at være dansk?

  • man kan sagtens lave en sekundær konto til en anden region... find ud af hvor spillet kommer fra og sæt det land du kommer fra til pågældende land, så burde du kunne hente dit DLC.


    du har været offer for simpel parallelimport, i dette tilfælde fra england... BCES-00727 er UK udgaven af spillet.


    ak... de simple dage hvor man bare skulle holde øje med om det var PAL eller NTSC ;(

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Du klager da bare til forhandleren - hvis de ikke specifikt har gjort dig opmærksom på at der er tale om en Engelsk kopi af spillet i en dansk butik så er sagen jo ikke længere.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Den flinke mand i den lokale blockbuster gav pengene tilbage - dumt at de ikke (selv i dag!!) kan skaffe et spil til denne region.
    Nu blev det så til et GT5 i stedet. takker for svar