Indlæg af Flasken.dk

    Igen tak for input.


    Jeg skal vidst lige læse lidt op på OC inden jeg går igang. Og ja jeg vil meget gerne have en ny bios. Den seneste officielle fra Asus er fra okt 2012! siden er det samme kort opgraderet til vers. 2.0 og gen3. Ville I hajer opdatere til bios fra disse versioner? :)

    Hej,


    Hvad tænker I om opgradering af nedenstående system. Jeg spiller i 1920x1080 og spil som Witcher3, Compagny Of Heroes 2, Civ5, Banished, CS osv. Jeg kører 60Hz skærm.


    Mit grafikkort trænger, men kan processor og bundkort være flaskehals ved opgradering?


    Mobo: Asus Sabertooth 990FX (PCI 2.0)
    Processor: AMD FX-8150 core 3.6 gHz
    Køler: Corsair H80
    Ram: DDR3 8GB 1600MHz CL-9
    GFX: Sapphire HD 7950 Vapor-X 3GB
    PSU: Stor nok (+800 W)
    Windows 10


    Jeg tænker selv Et 1060-kort og måske en i5-6600K ell. lign. Budget er ca. 5000 total og skal 'holde' 3 år. Jeg gider ikke rode med OC mere. Så smider jeg hellere en tudse mere. ;)

    Jeg vil anbefale at tage et define r4 kabinet. Det er super fedt lavet og har mange finesser. Jeg har selv installeret en H80 køler - ingen problemer. Det eneste jeg forsøger mig lidt frem med er hvilke (af de 7 pladser!) som hvilken fans skal monteres i... :?:


    Lige nu virker H80 ud bagpå + 140mm ud i top + 140mm ind nederst i front fint - måske det kan gøres bedre - det ved jeg ikke...


    good luck! :clap:

    Uhh,


    Det lyder jo alt sammen godt, men dnopes ændringer bringer jo 'spanden' op på 14K - mit loft er 13K. Jeg må se om det er hver at vente lidt længere eller jeg må gå på kompromis med mobo eller CPU.


    Tak for input og tanker om mit setup. Jeg skal nok skrive om hvad - når - jeg køber :)

    @ Renegger:


    Jeg kan se hvad du mener - men jeg har altid set refreshrate som en god parameter at vurdere en skærm på. Du mener ikke at øjet kan 'se' forskellen eller hvordan skal jeg tolke dig?


    Jeg er ikke bekendt med 'IPS' - hvad går det ud på ud over større synsvinkel?

    Hej,


    Tak for svar.


    @ EBO:
    Jeg er enig i at det gjorde ikke noget at OS lå på en hurtigere disk. Jeg overvejer hen ad vejen at købe en SSD som Jesper foreslår, men ikke nu (budgetmæssige årsager). Måske om to måneder.


    Jesper:
    Det kabinet er godt nok også fedt. Dog lidt mindre og mindre blæsere, men hurtigere. Er der nogen der har kendskab til lydisoleringen på disse to? Hvilket er bedst?


    http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=621107#extra
    ell.
    http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=648534#extra



    mht. SSD er lækkert, men hurtig opstart betyder umiddelbart ikke noget for mig, mens en stor stak ram (4x4gb) vil kunne gøre det ud for en lidt sløvere HDD indtil jeg får skrabet knaster sammen til en SSD til OS og de vigtige spil :)


    Jeg er enig i at 7950 er lidt overkill og at 7870 måske er bedre value for money lige her. Skalerer ydelsen lineært ved to GFX i Crossfire?

    Hej nørder ;)


    Jeg går med tanker om at købe ny PC. Den skal bruges til spil, skrivearbejde og surf. Den skal ikke bruges til grafik, mediecenter eller CAD. Vigtigst af alt skal den være fremtidssikret... Hellere en stærk rygrad som kan bygges videre på end 32gb high-end ram som skal skiftes ud senere. Jeg har aldrig OC før men vil gerne prøve mine evner ud i den retning - muligheden skal være der.


    Mit budget er 13K - jeg har ingenting nu (sidder ved bærbar) - så giv jeres bud på hvad jeg er bedst tjent med :)


    Her er lidt at diskutere ud fra:


    http://www.komplett.dk/k/shopl…25-4166-BCC3-D009224F375D



    Et par spørgsmål:
    - Er der plads til denne køler i kabinettet?


    - Er strømforsyning stor nok?
    - Er den balanceret? Jeg mener er vægtningen mellem de forskellige komponenters ydeevne og kvalitet fornuftig?


    Mange tak,
    Flasken

    Hejsa,


    Jeg er den heldige ejer af Uncharted 2 til ps3. Har nu haft det i et års tid og hygger mig fint med det. Nu er situationen bare den, at det godt nok er købt i DK, men åbentbart er udenlandsk af oprindelse. Det har koden BCES-00727, men opdateringerne der kan købes i ps-store er til spil med koden BCES-00757. Jeg er klar over at kontoen og spillet skal følges ad - men er der nogen anden vej udenom at lave kontoer der passer til sine spil?


    Jeg synes det er dybt latterligt at lave forskellige spil til forskellige lande - nu står jeg med et spil der ikke kan købes DLC til..!


    Hvordan undgås dette i fremtiden - er der en regel for hvilken kode spillet skal ha for at være dansk?

    Hej,


    Jeg havde valgt som du foreslår - en 15". Skal man sidde med latex og maple i flere timer vil man gerne kunne sidde godt. En 14" eller mindre vil være for småt imo. Jeg har cyklet 10 km t/r med en 15.4" lenovo i nu 4.5 år og det går fint. Så pung de 4k ud og bliv glad :)

    Hejsa,


    Fedt med z-5500 har det selv og det kører glimragende på 5te år!!! Jeg bruger det selv til en bærbar (lenovo w500) med har eksternt lydkort. Jeg bruger Terratec DMX 6Fire der kører via USB og så videre fra lydkort til controlunit via optisk kabel. Det giver kanon lyd og megen brugerglæde.


    Det virker for mig - jeg vil kun anbefale det...:)

    ja, noget stemmer ikke,


    den skærm er en 15.4" skræm med en maksopløsning på 1680 x 1050.


    og ja, HD er en 100gb 7200omdr./min. og den snurrer fint! ;) Jeg er ikke ude på at prakke nogen noget på, min søster, mor, far eller nabo ville ønske at få denne kraftfulde maskine i julegave, så lad vær at køb den hvis du ikke synes det er et godt tilbud. Evt. kom med et realistisk bud med en begrundelse, så kan det være jeg er til at overtale...:)

    ca. 6900 får jeg den til - ok det er billigere, men også kun me den lavopløselig skærm. Min kan gå op til 1600 x 1200 mens orion holder sig på 1280x800.


    Men ok, 4000 kan jeg godt gå ned på. Ville også selv gi' 7000 hvis jeg kunne få en ny.
    Jeg gir stadig leveringen...:)

    Hvad er så dit bud? - hvis du er interesseret...? eller ville du bare "være venlig" ;)


    Du skal også lige huske den LOVLIGE vista home premium der følger med....! dit eksempel er også uden.


    Skulle gerne have lidt for den, ellers beholder jeg den bare... den er ganske udemærket som backup og musikafvikler ved siden af min nye spitze-maskine...:)