CPU & motherboards 2011 opgradering

  • Hej folkens, jeg står i denne situation at jeg gerne vil opgradere min pc.


    Dette er grundet at jeg vil købe en Nvidia GTX 460.
    Mit setup er godt 2 år gammelt.


    En athlon x2 5600+
    Crosshair motherboard (1st gen)
    nogen DDR2 ram - 6gb (begrænset til 3g pga. 32 bit system)
    gpu - ati 5770


    Jeg vil dog gerne vente til lidt efter eller inde i januar eftersom der kommer en ny serie af CPU'er både fra AMD og Intel, og disse kræver den nye form for motherboard(s) (kommer an på producent ofc. :p)


    Ville i også vente til engang i januar med at opgradere?


    tror i det vil være ventetiden værd at vente til engang oppe i januar?


    Hvad tror i priserne vil være? Er det, det værd i performance?


    (jeg har lige købt et nvidia 3d kit med en Asus VG236H, og så køber jeg et 460 grafikkort.

  • mht pcere kan det næsten aldrig betale sig at vente, fordi der hele tiden kommer nyt så de gamle modeller falder i pris....

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Det ville lyde fornuftigt siden de nye CPU'er og motherboards skulle være ret gode, i forhold til de andre. Så ville det måske være smart at vente til januar hvor de nye dele bliver released.

  • Måske vil hd6970 få priserne på gtx570 til at falde.


    Det er ren spekulation, men de næste par måneder bliver spændende. Et gtx460 er nu stadig et godt bud, da du altid kan smide et mere på i SLI.
    Jeg ville købe det ene gtx460 nu, så dit 3D kit ikke bare står :)
    Så kan du købe et sli board, når de nye sandy bridge kommer. Eller hvad du har lyst til at vente på.


    Ellers er en i5 760 og en Phenom X6 også gode cpu'er, der ikke bliver forældet bare pga. Sandy Bridge. Og så bliver ventetiden på julemaden ikke så lang, når du kan holde fps-fest i juleferien ;)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

    Rettet 2 gange, sidst af Renegger ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Renegger
    Måske vil hd6970 få priserne på gtx570 til at falde.


    Det er ren spekulation, men de næste par måneder bliver spændende. Et gtx460 er nu stadig et godt bud, da du altid kan smide et mere på i SLI.
    Jeg ville købe det ene gtx460 nu, så dit 3D kit ikke bare står :)
    Så kam du købe et sli board, når de nye sandy bridge kommer. Eller hvad du har lyst til at vente på.


    Ellers er en i5 760 og en Phenom X6 også gode cpu'er, der ikke vover forældet bare pga. Sandy Bridge. Og så bliver ventetiden på julemaden ikke så lang, når du kan holde fps-fest i juleferien ;)


    Rigtig godt bud!


    Jeg regner med at smide et til 460 på ved min fødselsdag d. 28 januar.
    Så har jeg også lidt tid til at bestemme mig om jeg vil have sandy eller noget andet :)


    Tror jeg vil vælge at vente de her små 30 dage og så se hvad de har at byde på med reviews osv :)


    Har lige købt et 460'er ved Proshop + skærm og kit, regner med at få det i dag eller i morgen :D

  • Har du kigget på cpu support listen til dit bundkort? For hvis det kan tage en Phenom 965 eller 1055, så kunne du lave en smart opgradering. Så kunne du med en ny cpu og 64bit OS få ret godt spark i din pc. Til en latterligt lav pris endda :)


    Edit: NVM det tager kun Phenom 1 :(

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

    Rettet en gang, sidst af Renegger ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Renegger
    Har du kigget på cpu support listen til dit bundkort? For hvis det kan tage en Phenom 965 eller 1055, så kunne du lave en smart opgradering. Så kunne du med en ny cpu og 64bit OS få ret godt spark i din pc. Til en latterligt lav pris endda :)


    Edit: NVM det tager kun Phenom 1 :(


    Ja desværrer :p Det er en AM2, så det er vel også på tide at jeg opgradere :p

  • Jeg har personligt lige upgraderet fra en C2D E8200 til i5 760 samt Asus P7P55E-LX samt nogen nye kingston DDR 1600 ram og må sige det er en HELT anden verden, men det hænger nok også lidt sammen med at nu får min SSD disk til sin ret så min computer er virkelig blevet hurtig :O


    Gad ikke vente til efter jul ;)

    Intel i5 760 @ 3.8 GHZ
    Asus P7P55E-LX
    8GB Kingston DDR3
    Asus HD 5850 1GB GDDR5
    Intel X25-V 40 SSD OS system
    4xWD 120GB Sata in Raid 0
    All powered by Corsair 600W
    Samsung SyncMaster 2493HM

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jK^
    Jeg har personligt lige upgraderet fra en C2D E8200 til i5 760 samt Asus P7P55E-LX samt nogen nye kingston DDR 1600 ram og må sige det er en HELT anden verden, men det hænger nok også lidt sammen med at nu får min SSD disk til sin ret så min computer er virkelig blevet hurtig :O


    Gad ikke vente til efter jul ;)


    Tillykke med det :D Jah, ville sq ikke være så ringe med såen' SSD :P og måske en i5 ;D


    Men tror godt lige jeg kan vente og se hvad der kommer i januar :)