CPU køler?

  • Som jeg i sidste tråd forklarede, er min cpu-køler voldsomt larmende, og Sune fra Topdata bekræftede det ved at sige, at den som standard larmer ret meget. Han foreslog mig Scythe Shuriken Rev.B SCSK-1100 og Arctic Cooling GT Alpine 7 - det er til en AM3 socket.


    Min maskine er her: http://topdata.dk/product.asp?product=7181 med NZXT Hush kabinettet



    Er der nogen, der har et forslag til en god, støjsvag cpu-køler der ikke vejer/koster flere kilo?


    Det må også gerne være let at montere, da jeg kun har pillet ved en CPU én gang.


    Hvis der ingen forslag er, hvilken af Sunes forslag er så bedst? (Han stemte selv for Scythe)


    På forhånd tak

  • Shuriken er et godt bud på en low noise blæser, går ikke ud fra du skal oc det store?

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70


  • Selvfølgelig foreslår han Scythe når de er selv forhandler det. Jeg vil anbefale dig at kigge på Corsair's H50 eller H70 :) Den vil bringe larmen meget ned og give dig mulighed for at OC din processor i stor grad (over 4GHz)


    Det er meget let at montere en ny køler :) Du skal bare fjerne begge sider på kabinettet og så kan du af- og påmontere lige så tosset du vil :) Tager nogle få minutter.

  • Hvis du skal have en lydløs blæser med rum til LIDT oc, så kan jeg anbefale den Arctic Cooling Xtreme Freezer, jeg har på min Phenom 955 @ 3,6.
    Den monteres på standardbeslag, så du skal ikke gøre andet end at tage den gamle køler af rense cpuen og smide den nye på. Ikke noget med at skulle tage bundkort ud og skifte bagplade eller lignende.


    Det skal dog siges, at jeg pt. skal have mig en bedre i stil med H50, da jeg gerne vil have den køligere og bedre oc'ed. Men den kan holde temps på fint niveau med det oc jeg har nu.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Slet ikke :) Det er et lukket system, så det er ikke en dag mere avanceret end en blæser :) Til gengæld så larmer den som sagt mindre (100% mindre for at det ikke skal være løgn)


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Fusion951
    De forhandler ikke selv Scythe - om igen. :P


    Jo de gør :) Kig under deres PC'er, hvor du kan tilvælge køleren.

  • Denne køler kræver som sagt ikke at du tager bundkort ud.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Hvis du er frisk på at bruge lidt ekstra tid til montering, så er det H50 :D

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fusion951
    Jeg tænker bare - er det ikke lidt overkill at købe en vandkøler, når jeg kun har rodet i en computer én gang?


    En Corsair H50/70 er meget nemme at montere og lækere ikke, sidder selv med en H50, og jeg er fuldtilfreds med den, var lidt skeptisk i starten om den kunne pludselig blive utæt, men har haft den i et godt halv år nu og den kører bare, når min CPU er i IDLE tilstand er den kun 29¤C varm og når den er i LOAD bliver den kun højst 40¤C


    PS. Min CPU er en AMD Phenom II X4 965

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af MCcloud


    En Corsair H50/70 er meget nemme at montere og lækere ikke, sidder selv med en H50, og jeg er fuldtilfreds med den, var lidt skeptisk i starten om den kunne pludselig blive utæt, men har haft den i et godt halv år nu og den kører bare, når min CPU er i IDLE tilstand er den kun 29¤C varm og når den er i LOAD bliver den kun højst 40¤C


    PS. Min CPU er en AMD Phenom II X4 965


    +1 Sidder også med en H50
    Har faktisk læst om et tilfælde med en hvor hans H50 lækkede, og han fik pengene af Corsair til at købe nyt af alt ødelagt hardware og en ny H50 :ohmy:
    Men aldrig til at vide hvordan garantien virker her i lille DK :)

  • Jeg tror, jeg er ude efter en air cooler med let montering og støjsvag, velfungerende køling.
    Hvad med OCZ Vendetta? NVM, den passer ikke til AM3.


    I don't know jack about hardware.


    BTW, det gør Scythe tilsyneladende heller ikke? Jeg giver op. -.-

  • Hej
    Kan varmt anbefale OCZ.


    Der sidder en OCZ Gladiator MAX 120mm. i min maskine, den siger ikke en lyd, og holder min gamle Athlon 64 X2 6000+, @3,5Ghz på 42 Grader full load. 23 idle.


    vendettaen er kun 92mm. og vil nok larme lidt mere.


    ellers er Coolermaster tx3, en super køler, dog syntes jeg den larmer lidt. (ikke som stock køleren fra AMD.


    Sweet_Dane

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fusion951
    Hvordan kan jeg vide, om det passer til AM3, når det ikke står under "supported processor sockets"?


    Hvilken køler drejer det sig om?

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H