Hvilket grafikkort??

  • Lawyered...

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H


  • Er skam ikke en fanboy Sam, jeg synes bare nVidia har mere at byde på i forhold til Ati, Selvfølig er de mere dyre end Ati men det er så der Ati vinder :boxed:


    Men bund og grund holder jeg mig til nVidia, men når det kommer til GPUér er det en smags sag :T

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af MCcloud


    Stor mand? Hvor vil du hen med det ThyzoN?


    Argumenterne er fantastiske :) sjældent set

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Renegger
    Men min ven og jeg har vel også lov til at være uenige.


    At hd5xxx og HD6xxx ikke er gode DX11 chips er jeg helt uenig i. Kan vel være at tessealtion er hvor Nvidia kan trække fra AMD, men nu er der også andet at tage højde for end lige det - og på områder som pris/ydelse samt generel spilydelse i flere titler står AMD ikke tilbage for Nvidia.


    det vil jeg egentlig gi dig når det kommer til de nuværende titler,og det kan vi takke sony og ms og deres nu halvt årti gamle konsoller for,når de bygger et rent dx11 spil fra bunden vil det være anderledes hvad der kræves.Jeres 58xx kort vil dog få rynker før gtx fermi kortene da de ikke er udstyret med hw tesselation i samme omfang,for der vil blive mer og mer implementeret i spillene,men sgu da kun naturligt når de har været på markedet så meget længere.Passmark gider jeg ikke at kommentere ;)


    Ebo,de 90% er hvor mange dx11 kort der står ati på relativ kort efter fermi ramte markedet,altså en gammel opgørelse,hvad fanden kan nogen bruge det til nu ? og det er fakta..hmm


    Her en side i begge bør læse,og vær glad for de har udeladt 5830 :boxed:
    http://www.xbitlabs.com/articl…6870-hd6850_19.html#sect3

  • Vender lige tilbage til OPs dilemma.


    Han skal bruge et grafikkort i en pc der skal købes.


    Da han nok skal spille nuværende titler og at de fleste spil til stadighed bliver udviklet med konsolleren som primære fokus, vil denne intensivering af tesselation nok ikke komme allerede i morgen, men sammen med de nyere serier - så det er egentligt ikke så relevant hvad der sker ude i fremtiden, da dette kan være svært at forudse.


    Så måske man skulle vælge et kort, der yder godt på nuværende tidspunkt og ikke forvente, at det dyrere valg sandsynligvis bliver pengene værd inden man alligevel skifter til et nyt kort endnu engang.


    Skulle han så komme til at mangle kraft ude i fremtiden, kan der altid tilføjes et AMD kort mere, uden at du skal være bange for at din pc overopheder under gtx470/480 salige varme.
    Eller han kan købe et kort fra en nyere serie fra enten AMD eller Nvidia, når den ekstra kraft bæiver nødvendig.


    Men skal vi ikke bare holde os til, hvad der betaler sig nu, og prøve at undgå for mange prognoser. For på det punkt er hardware meget som vejret - FANDENS svært at furudse udviklingen mere end 14 dage frem ;)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H


  • Madz


    Spring da op og fald ned på udelukkende dx11 spil nu, de kommer ikke de næste 2-3 år, og der sidder vi alle med helt andre GFX i maskinerne.
    Consollerne bestemmer udviklingen af spil, sådan er det bare og det skyldes kun at der er flere penge at hente i consol spil, end i pc spil, samt kodningen er så meget nemmere at lave til 2-3 systemer som alle er bygget ens op, fremfor hvor mange muligheder du har for at lave en pc, så laves der et crossover, så spillene kan afvikles på pc hvilket som regel ender i halvdårlige løsninger, som MOH, COD:blackops og andre populære FPS spil, med alle de problemer som det nu engang medfører.


    Jeg tror ikke på at der kommer, rene dx11 spil til pc før der er lanceret en consol som kan afvikle det, indtil da bliver der kun lagt ganske få effekter på, som eye candy.
    Skulle det så endelig være, så ville det kræve at spillet kun skulle kunne spilles på pc og det er kun RTS spil, der ikke kan kære på en konsol og hvor mange % er det så lige at den type spil har af det samlede spilsalg ?.


    Trådstarter skal da vælge ud fra idag og måske det næste ½ til 1 år frem, resten kan da være fuldstændig lige meget, så kommer der jo et nyt kort i maskinen igen.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • til jer begge..hehe,rene dx 11 spil går der nok noget tid med,men jeg skriver jo ikke,og det kan i næsten heller ikke ha undgået at se i tests,at der ikke gøres brug af det allerede,lost planet 2 og aliens vs predator med flere er gode exempler.Så ja det er ikke noget vi venter på,i modsætning til udnyttelse af 6 kerner ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af madz
    til jer begge..hehe,rene dx 11 spil går der nok noget tid med,men jeg skriver jo ikke,og det kan i næsten heller ikke ha undgået at se i tests,at der ikke gøres brug af det allerede,lost planet 2 og aliens vs predator med flere er gode exempler.Så ja det er ikke noget vi venter på,i modsætning til udnyttelse af 6 kerner ;)


    Så Lost Planet 2 og AvP gør brug af den teknologi, hvor Nvidia er overlegen?


    Gode eksempler, men ikke til at understøtte dine argumenter om af Nvidia er VILDT overlegne.


    Her er en [URL=http://www.tomshardware.com/reviews/geforce-gtx-460-gf104-fermi,2684-9.html]sammenligning[/URL] fra Toms hardware i Avp mellem de nævnte kort. Vi snakker minimal forskel fra gtx470 til hd5850 og gtx460 til hd5830. Ca. 2-4fps til forskel kortene imellem.


    Synes ikke Fermi ser så vanvittigt bedre ud og heller ikke med prisen i overvejelserne.


    Priser på billigeste kort:
    GTX460 - ca. 1350
    HD5850 - ca. 1550
    GTX470 - ca. 1750


    At de ikke drager så meget nytte af X6 i spil forhindrer da ikke en PII 1075T i at matche en i5 760 i AvP - Og husk nu på at AMDs platform tilmed er billigere.


    Jeg kan personligt ikke se, hvorfor OP skulle betale mere for en Intel/Nvidia sammensætning end for en AMD/AMD, da de tydeligvis kan følge med til en billigere pris.


    Ja, GTX460 er da et ganske godt kort, men når de tunge spil, du taler om, der vil rive AMDs HD5xxx rundt, så har GTX460 også måtte opgive ævred.


    Og jeg mener ikke at AMD bare altid er bedst. Men er man på et budget og har et ønske om at få noget få sine penge LIGE nu, så kan man ikke komme udenom, at det er forrygende hardware til fordelagtige priser.


    Jeg lægger mine penge der, hvor jeg får mest for dem, hvilket også er det jeg forsøger at rådgive andre til - uanset om det er grøn, rød eller blå produkter og gerne dem alle.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • tjaa,hvad skal man tro,toms kan meget vel ha tesselation på default,som er en seperat indstilling i spillet,hvor xbit måske har den på max,det er til at finde info om.
    http://www.xbitlabs.com/articl…6870-hd6850_13.html#sect0
    http://www.xbitlabs.com/articl…6870-hd6850_15.html#sect2
    om du vil det eller ej så har nvidia en bedre dx11 engine på det punkt.


    Quote

    At de ikke drager så meget nytte af X6 i spil forhindrer da ikke en PII 1075T i at matche en i5 760 i AvP - Og husk nu på at AMDs platform tilmed er billigere.


    :clap:det sker ikke tit :cheers: :p det med prisen er du så ved at ha ret i,for de kan åbenbart blive ved at sænke den,ligner jo næsten de udelukkende går efter markeds andele frmfor profit,om et år ved denne tid får du en check på 300.- kr i hånden ved køb af amd tripple eller quad cpu;)

  • Men urørlige, som det blev lagt ud i starten, er de vist ikke ;)


    Sker ikke så tit.. Du får snart en check.. Jeg må snart le. Meget sjovt, men du taler lidt udenom. Årsagen til at de sætter dem ned er da ganske uimteressant. Det der er interessant er hbad man får for sine penge.
    At du ikke vil anbefale en AMD cpu fordi de har aggresive priser forstår jeg ikke. Som studerende kan og vil jeg ikke se udenom god pris/performance.


    At man så ikke får creme de'la creme er mig ligegyldigt, for så snakker vi hverken gtx460/480, hd5850/70 eller 760 og 1075 - og så er vi i et helt andet prisniveau, end det jeg forstår OP er villig til at ofre.


    Der er nok en grund til at Intels 1366 har så minimal en markedsandel samt highend gfx. Hvad der sker i toppen af highend segmentet er selvfølgelig spændende, men irellevant når vi taler budgetter på 5-8k.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H