Hvilket grafikkort??

  • Hey igen. Har kigget på en anden PC et andet sted.
    Her kan man opgradere til to forskellige ATI 5870 kort til samme pris:


    1024MB ASUS ATI EAH5870 DDR5 V2 PCI-E + 300kr


    1024MB XFX ATI HD5870 850M AP DDR5 PCI-E + 300kr


    Men hvilket af de to her er bedst? Nogle som kan sige mig det?

  • Du kan tage begge. Mener ikke de viger fra referencedesignet nogen af dem.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H


  • Har du overvejet at vente til 6970 kommer :) ?
    - Hvorfor bygger du ikke selv?



    Quote

    Oprindeligt indlæg af Renegger
    Du kan tage begge. Mener ikke de viger fra referencedesignet nogen af dem.


    +1
    - Jeg ville dog foretrække ASUS grundet deres software :)

  • Hvad for noget software Thyzon? kan ikke lige komme på noget software til gfx? :)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Altså har prøvet at samle delene på bl.a. komplett.dk, og det bliver ikke billigere.


    Fundet denne færdigsamlede PC:
    Intel Core i5-760 2.8GHz 8MB S-1156
    MSI P55-CD53 S-1156
    4GB DDR3 1333MHz Kingston (2x2GB)
    1024MB XFX ATI HD5870 850M AP DDR5 PCI-E eller 1024MB ASUS ATI EAH5870 DDR5 V2 PCI-E
    1TB Samsung 7200rpm 32MB SATA2
    Cooler Master HAF 922 u/PSU
    750W Corsair TX CMPSU-750TXEU 140mm
    Arctic Cooling Freezer 7 Pro Rev2 Multi
    22x LG DVD/RW DL Sort SATA


    Til 7342 Kr.

  • Smid du en Phenom 1075T og et 870A bundkort i i stedet. Så får du det billigere og i min optik også en bedre PC.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Renegger
    Hvad for noget software Thyzon? kan ikke lige komme på noget software til gfx? :)


    My bad, tænkte på alt det software der hørte med til mit bundkort.. Ville sgu gerne have haft et ASUS gfx til at arbejde sammen med det :) Det er sgu nydeligt.

  • Jeg ville hellere tage et nVidia kort istedet, men hvis det skulle være et af de to kort ville jeg gå efter Asus, har haft et XFX og det suttede virkelig meget og har hørt de har en meget stor fejl ratio i deres produktion :ohmy:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af MCcloud
    Jeg ville hellere tage et nVidia kort istedet, men hvis det skulle være et af de to kort ville jeg gå efter Asus, har haft et XFX og det suttede virkelig meget og har hørt de har en meget stor fejl ratio i deres produktion :ohmy:


    Er der nogle specifikke årsager til at du hellere vil have Nvidia? Kunne være meget rart med nogle begrundelser. ;)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Renegger


    Er der nogle specifikke årsager til at du hellere vil have Nvidia? Kunne være meget rart med nogle begrundelser. ;)


    Han er vel døv og glad for sauna :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Renegger


    Er der nogle specifikke årsager til at du hellere vil have Nvidia? Kunne være meget rart med nogle begrundelser. ;)


    Fordi jeg hellere vil have en nVidia kort er fordi de fleste spil er optimeret til nVidia, de har physix og de følger godt med teknologien :razz:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af MCcloud
    Jeg ville hellere tage et nVidia kort istedet, men hvis det skulle være et af de to kort ville jeg gå efter Asus, har haft et XFX og det suttede virkelig meget og har hørt de har en meget stor fejl ratio i deres produktion :ohmy:


    Så du ville altså hellere vælge et GTX 470, istedet for et ATI 5870? GTX 470 er jo pt ATI 5870's konurrent. Men ATI5870 er da en del bedre?

  • Tror lige Jeg laver en Rasmusmodsat, bare for at tilgodese alle:
    Fordi jeg hellere vil have et AMD kort er fordi de fleste spil er optimeret til AMD, de har havok physics ( som bruges af Intel og samtlige consoller på markedet) og de følger godt med teknologien. :crazyeyes:

    R7 1800X Win 10
    2 x 8 GB G.Skill 3200 MHz
    MSI RX VEGA 64 8 GB Asus Rog Crosshair VI
    512 GB Samsung 960 m.2 ssd + div. ssd og lager hdd

    LG 4163b DVD + - r/rw og DVD ram
    AOC AGON AG271QX Fractal R4
    Razer Spex, G602 mus, osv
    .

  • Desuden er teknologien i AMDs gpuer spitzenklasse og kan sagtens følge med nvidia og give dem huk også :)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Renegger
    Smid du en Phenom 1075T og et 870A bundkort i i stedet. Så får du det billigere og i min optik også en bedre PC.


    Se det er hverken tom eller mig enige i :razz:
    [Blocked Image: http://www.gratisimage.dk/image-96D3_4CE164A2.jpg]


    Quote

    Desuden er teknologien i AMDs gpuer spitzenklasse


    ahvaba,er det derfor de bare rykker så sindsygt med tesselation...de har stadig ikke vist os en fornuftig dx11 chip,må vi da håbe cayman kan ændre på.

  • Men min ven og jeg har vel også lov til at være uenige.


    At hd5xxx og HD6xxx ikke er gode DX11 chips er jeg helt uenig i. Kan vel være at tessealtion er hvor Nvidia kan trække fra AMD, men nu er der også andet at tage højde for end lige det - og på områder som pris/ydelse samt generel spilydelse i flere titler står AMD ikke tilbage for Nvidia.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

    Rettet en gang, sidst af Renegger ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Renegger
    Desuden er teknologien i AMDs gpuer spitzenklasse og kan sagtens følge med nvidia og give dem huk også :)


    Det kan godt være nogen af dem kan, men du får mere ud af en nVidia kort, da de har købt sig til deres Physix teknologi og deres chipset er optimeret til de nyeste spil :razz:

  • så det du mener MCcloud er at nVidia er bedre fordi de har købt sig til en teknologi (Physx) og ati derfor er dårligere fordi at de selv har udviklet deres teknologi (havoc)??? nu ved jeg ikke voldsomt meget om grafik kort men det der lyder helt hen i vejret og en lille smule af fanboy, undskyld jeg siger det...og så er ati's chipset vel også optimeret til de "nye" spil...de er vel optimeret så de er tidsvarende

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af MCcloud


    Det kan godt være nogen af dem kan, men du får mere ud af en nVidia kort, da de har købt sig til deres Physix teknologi og deres chipset er optimeret til de nyeste spil :razz:


    Blander du nu ikke lige begreberne lidt sammen.


    Du får da ikke mere ud af et kort fra Nvidia af undtagen du går op i enten gfx580/480, og det varer kun lige en måneds tid, så er 480 slagtet og måske osse 580.


    for at kunne udnytte physix, så skal spillet understøtte det og det er der ikke så mange spil igen, som gør hvor imod rigtig mange spil kan bruge havok enginen, som er næsten identisk med hvad physix kan præstere og spilhusene slipper for at skulle betale for en licens, da havok er baseret på open source.


    Har du et 480 så går du en rigtig god tid i møde lige nu da der begynder at blive koldt, og den kan varme hele huset op og få din strømmåler til at ligne et juletræ. Nvidia er bagud hvad angår udviklingen af nye chip, så den holder heller ikke vand. Der er en rigtig god grund til at AMD sidder på 90% af alle GFX som kan udnytte dx11 og det er fakta.


    Det eneste ordentlige kort Nvidia er kommer med fra Fermi serien er 460 og den yder ikke mere end lige op med AMD's 5830 og kan overgå det kort i ganske få tilfælde.


    Physix er slet ikke blevet den succes, som det kunne have været og det er grundet havok enginen, som vel omkring 80-90% af alle spil der understøtter.


    Havde Nvidia ikke lige sænket priserne på deres kort, så havde de mistet flere andele af markedet for dx11, selt ikke nu hvor AMD begynder at sende deres nye kort ud, som yder kanon og til en pris hvor alle kan være med og komme på dx11 vognen, selv om der ikke er ret mange spil, som kan udnytte andet end nogle ganske få effekter.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.