S: hærget dell xps m1530.


  • Øhhh jeg har arbejdet med IT siden 1990, så hvad hjælper 2 år mig? Her til arbejder jeg proff med laptops til dagligt.


    Det er mit sidste indlæg i din retning - provokatør!
    Hjælper du nogensinde nogen herinde, eller brokker du dig bare

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SSDfreak
    Øhhh jeg har arbejdet med IT siden 1990, så hvad hjælper 2 år mig? Her til arbejder jeg proff med laptops til dagligt.


    Det er mit sidste indlæg i din retning - provokatør!
    Hjælper du nogensinde nogen herinde, eller brokker du dig bare


    Hvor er det flot, så er du da virkelig dagens høvding!


    En mand der har kørt bil i 20 år, behøver ikke nødvendigvis være bedre end en der fik styrepappet i sommers - ser jeg i hvert fald til daglig.


    Desuden er det da fuldstændig rigtigt hvad Chili siger..


    Hvis den kan køre uden batteri, men med oplader sat til er det formentlig ikke opladeren der fejler noget, men batteriet der ikke kan oplades på eller bundkortet der har en defekt og derfor ikke kan sende strømmen videre.


    Længere er den ikke.


    Fortæl nogle andre om længden på din falos - vi er pisse ligeglade når den ikke gavner.

    Shuttle SG45H7 :: Asus VW22U
    Intel Core 2 Quad Q9550
    4x1 gb A-data PC6400 DDR2
    XFX Radeon HD 5850 Black Edition
    500W Cooled x Fractal Design
    WD VelociRaptor @ SQD2.5


  • Tror du ikke vi skal holde her!
    Eller skal endnu en tråd kvases af ligegyldige indlæg.


    Opretter - Beklager du skal være vidne til dette.


    Hopper fra tråden.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SSDfreak
    Tror du ikke vi skal holde her!
    Eller skal endnu en tråd kvases af ligegyldige indlæg.


    Opretter - Beklager du skal være vidne til dette.


    Hopper fra tråden.


    Det klarede du lyn hurtigt på første side.

    Shuttle SG45H7 :: Asus VW22U
    Intel Core 2 Quad Q9550
    4x1 gb A-data PC6400 DDR2
    XFX Radeon HD 5850 Black Edition
    500W Cooled x Fractal Design
    WD VelociRaptor @ SQD2.5

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SSDfreak
    Øhhh jeg har arbejdet med IT siden 1990, så hvad hjælper 2 år mig? Her til arbejder jeg proff med laptops til dagligt.


    Det er mit sidste indlæg i din retning - provokatør!
    Hjælper du nogensinde nogen herinde, eller brokker du dig bare


    Hvad er det så du som proff. har udøvet på de seneste 20 år? Trykket på "on" eller? Hvis du vidste blot en smule om hvordan en bærbar er flettet sammen, så ved du også udmærket godt hvem af os to der har ret! Og provokatør?


    Hvem er det der sidder og spiller smart og truer hvem på denne side? Jeg ser, observere og hører mere end du regner med ;)


    Tilføjelse:


    Om jeg hjælper nogle - Det ser vel næsten sådan ud, når nu jeg tager sælger i forsvar, og fortæller uintelligente vandskabninger som fx. dig hvordan det nu lige er en bærbar computer fungere, og hvordan kredsløbene nu en gang hænger sammen?


    Burde du ikke få hjælp af en voksen til at læse/skrive, eller bede om tilbagebetaling af dine skolepenge?


  • Dig blandt andet .. :pokey: (uintelligente vandskabninger.. prøv dog lige..)


    Jo. Jeg vil gerne indrømme jeg ikke ved så meget om bærbare igen, men jeg tænkte, at strømindgangen på en bærbar bliver delt i to hvor den går ind i bærbaren - et til at lade batteriet og et til at give bærbaren strøm. Hvis de så smelter sammen på en eller anden måde og batteriet får for meget strøm eller bliver overopladet eller sådan noget, kan det vel sagtens tage skade. Men det er mest bare gætteri fra min side!


    En anden ting er så, at trådejer skriver "Batteriet er dødt. Der er sket en form for sammensmeltning mellem lader og stik i computeren. (tror det derfor batteriet er dødt)", hvilket jeg også tog til mig. ;) ... Og hvilket sagtens kunne lyde som om det kunne brænde et batteri mere af.

    Vision S-Series S3768
    Intel Core i7-3610QM 4x2,30GHz (Turbo 3.30GHz)
    17.3” LED AntiGlare 1920x1080
    Kingston 8GB DDR3-1600

    Nvidia GeForce GTX660m 2GB GDDR5
    Samsung 830-Series 256GB
    WD Scorpio Blue 640GB

    Rettet 3 gange, sidst af Spixe ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Spixe
    Dig blandt andet .. :pokey: (uintelligente vandskabninger.. prøv dog lige..)


    Jo. Jeg vil gerne indrømme jeg ikke ved så meget om bærbare igen, men jeg tænkte, at strømindgangen på en bærbar bliver delt i to hvor den går ind i bærbaren - et til at lade batteriet og et til at give bærbaren strøm. Hvis de så smelter sammen på en eller anden måde og batteriet får for meget strøm eller bliver overopladet eller sådan noget, kan det vel sagtens tage skade. Men det er mest bare gætteri fra min side!


    En anden ting er så, at trådejer skriver "Batteriet er dødt. Der er sket en form for sammensmeltning mellem lader og stik i computeren. (tror det derfor batteriet er dødt)", hvilket jeg også tog til mig. ;) ... Og hvilket sagtens kunne lyde som om det kunne brænde et batteri mere af.


    Nu var ingen af mine indlæg målrettet vendt mod din skærm, kom blot til at lave en forkert Quote, og det beklager jeg.


    Nu kender du selvfølgelig ikke begge sider af historien mellem både mig og SSDfreak, og Mr.White og SSDfreak for den sags skyld. Men jeg vil lige give dig endnu en lille ting i bogen om bærbare:


    Jeg har endnu ikke stødt på en hvor laderen har haft direkte adgang til Batteriet - Derfor må det siges, at en bærbar ikke kan riste batteriet, medmindre resten af computeren også står af. Strømmens baner løber gennem bundkortet, og hen til batteriet :)


    Og nej, jeg spiller ikke smart - Jeg sidder modsat SSDfreak ikke og truer folk via Forum's, da jeg simpelthen hverken kan se fidusen i at true folk bag en skærm, eller i det hele taget bare generelt. Tvivler man på at han gør, så kan det da bevises på få sekunder :)


  • Ja, soleklart kan den afvikle ved et nyt batteri, men HVORDAN vil du lade på batteriet, hvis 220V indgangen er smeltet, og deffekt, som det tydeligt fremgår at bilelderne. Hertil er PSU ledningsstikket også deffekt. Vil du så lade batteriet på en ekstern endhed, og derefter smide det på maskinen igen.


    Dette selvom opretter hårdnakket skriver, at den virker fint på AC, så viser billederne noget helt andet.


    Batteriet er garanteret IKKE dødt pga relation til resten af produktet, men til celelrne er døde, og derfor ikke kan lades op igen.


    Mht. laptops, så tror jeg du skal finde en anden at lære om laptops end mig ;-)


    Mht. kommentar om, at man ikke er en bedre billist fordi man har kørt bil i 20år, så kan jeg kun ryste på hovedet af den kommentar...... Den kommer tydeligtvis fra en teenager, som mener han/hun er formel 1 kører efter at have haft kørekortet i 14 dage.


    Det er vildt beklageligt, at opretter skal være del i denne groteske diskution, og jeg beklager meget Husblas :boxed: