modem kabel

  • Jeg har det problem at når jeg skal tilkoble mit nye bredbånd sidder mit telefonstik meget uhensigtsmæssigt placeret. Det vil sige jeg gerne vil forlænge kablet fra telefon stikket til routeren med omkring 10m. Erfaringen siger mig dog at det kabel skal være skærmet ellers vil jeg opleve problemer med støj. Jeg kan bare ikke finde nogen steder hvor jeg kan købe et skærmet RJ11 kabel eller i det mindste bare det jeg skal bruge for at lave et selv. håber virkelig der er nogen som kan hjælpe mig med dette.


    jeg har fundet denne, men tror desværre den er et par meter for kort
    http://webshop.itrelation.dk/P…l.aspx?q=p:925926;c:36142

  • Hvis du kender en der har værktøj til at lave RJ11 og RJ45 kabler så kan du bare købe noget skærmet Kat5 f.eks.
    Jeg har selv værktøj, men kommer ikke til Århus egnen foreløbig. Men skal du selv til Herning egnen kan jeg da lige samle et til dig i den længde du ønsker.

    [Workstation]Intel i7-2600K
    Asus Maximus IV Extreme-Z
    Corsair 1600 MHz Vengeance 4x4 GB
    Gainward 780 GTX Phantom-> BenQ 24" XL2410T 120Hz & BenQ 27" M2700HD
    Samsung 850 Evo 256GB (System)

    Samsung 850 Evo 512GB (Games)
    4x4TB (Storage)
    Roccak Kave XTD 5.1 Digital | Roccat Kone XTD | Logitech G15
    Corsair 800D | Corsair HW850

  • Hvis det er en xDSL linje, så kan jeg garantere dig at du vil få besked på at fjerne en eventuel forlængerledning mellem router og telefonstik hvis du nogensinde kontakter din udbyders support pga. problemer med forbindelsen(og med god grund, som du selv er inde på kan det give problemer).


    Så hvorfor ikke sætte din router til der hvor telefonstikket er og så trække netværkskabler derfra til computere? Så slipper du for den hovedpine, hvis du nogensinde får problemer med forbindelsen.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SShadowS
    Hvis du kender en der har værktøj til at lave RJ11 og RJ45 kabler så kan du bare købe noget skærmet Kat5 f.eks.
    Jeg har selv værktøj, men kommer ikke til Århus egnen foreløbig. Men skal du selv til Herning egnen kan jeg da lige samle et til dig i den længde du ønsker.


    jamen det kunne da godt ske at jeg skulle prøve at gøre dette, er det noget du ved vil fungere???


    Quote

    Oprindeligt indlæg af RTM
    Hvis det er en xDSL linje, så kan jeg garantere dig at du vil få besked på at fjerne en eventuel forlængerledning mellem router og telefonstik hvis du nogensinde kontakter din udbyders support pga. problemer med forbindelsen(og med god grund, som du selv er inde på kan det give problemer).


    Så hvorfor ikke sætte din router til der hvor telefonstikket er og så trække netværkskabler derfra til computere? Så slipper du for den hovedpine, hvis du nogensinde får problemer med forbindelsen.


    ja det er jeg klar over at de vil. Jeg har nemlig selv arbejdet som supporter, så jeg ved godt der er en risiko for at det ikke vil fungere, men jeg vil nu stadig prøve ad

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Scouzer
    Jeg har det problem at når jeg skal tilkoble mit nye bredbånd sidder mit telefonstik meget uhensigtsmæssigt placeret. Det vil sige jeg gerne vil forlænge kablet fra telefon stikket til routeren med omkring 10m. Erfaringen siger mig dog at det kabel skal være skærmet ellers vil jeg opleve problemer med støj. Jeg kan bare ikke finde nogen steder hvor jeg kan købe et skærmet RJ11 kabel eller i det mindste bare det jeg skal bruge for at lave et selv. håber virkelig der er nogen som kan hjælpe mig med dette.


    jeg har fundet denne, men tror desværre den er et par meter for kort
    http://webshop.itrelation.dk/P…l.aspx?q=p:925926;c:36142


    glem alt om det. Det er en super dum ide at forlænge det kabel. Hvis du virkelig vil have flyttet det, så få en tekniker ud og flyt stikket.


    Men hvor for ikke spare penge og lad routeren side hvor den gør og forlæng kablet til din pc, eller forlæng fra router også til en switch hvis der skal flere på.


    Og jo jeg ved at forlængelse af de kabler er en dårlig ide, var ansat i TDC i næsten 7 år.

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2