Hvilken mobil vil du anbefale - og hvorfor?


  • Synes det var på tide jeg får en ny mobil. Derfor går jeg overvejer evt. en [URL=http://www.my-siemens.com/MySiemens/CDA/Index/1,1652,DK_da_0_product%253AMW%252FHD%252FHD%252FSX1M%252Fdesc,00.html]SX1[/URL] eller måske en Nokia 6600. Men pga. prisen vil jeg vente lidt til de er faldet.


    Den ny mobil skal indeholde: Kalender, radio og kamera. Mærket er underordnet.


    Er der et sted (på nettet) hvor jeg kan sammenligne (billige) mobil priser?

  • Aerial --> De telefoner du anbefaler der, de indeholder da ikke radio ? (det var en del af kravet).


    Jeg har en Nikia 7250i, som både har kalender, kamera og FM-radio. Og så er den ikke særlig stor. Samme størrelse som en 3310 eller lig.
    Er er i hvert fald ret glad for den ;)


    http://www.mobilpriser.dk/inde…prod=Nokia&showmodel=7250


    Bemærk: "i-versionen" indeholde en XHTML browser. Jeg har ikke engang brugt det endnu, så tror heller ikke du kommer til det.


  • Enig... er os mega glad for min fon...


    Rigtig link til "i" modellen:
    http://www.mobilpriser.dk/inde…rod=Nokia&showmodel=7250i

  • Quote

    Originally posted by Aerial
    http://www.mobilpriser.dk ;)


    Jeg vil da anbefalde ericsson T610 eller Samsung E700 :D


    Fede telefoner efter min smag


    De 2 er uden tvivl også de fedeste på markede... og jeg har sjovt nok lige skiftet min T610 ud med en E700 :)


    Fed7haS

  • Quote

    Originally posted by Fed7haS


    De 2 er uden tvivl også de fedeste på markede... og jeg har sjovt nok lige skiftet min T610 ud med en E700 :)


    Fed7haS


    Jeg står selv og skal købe ny telefon. Kan man ikke få en af ovenstående telefoner til en lidt mere menneskelig pris - helst uden abonnement og uden sim-lock. ? 8o

  • jeg vil nu også anbefale den samme som Ulrik, nemlig 7250i, den skulle være rigtig god, men det kommer også an på hvor gode billeder kameraet skal kunne tage...nokia telefonerne har indtil videre ikke så forfærdelig høj opløsning, og desuden har de kun 4.096 farver, mens de nyere samsung telefoner har omkring de 65.000...til gengæld er samsungs modeller både større og dyrere, men 7250i har en perfekt str.


    så jeg vil sige 7250i'eren er et god valg...


    selv har jeg en nokia 6610, der er også farveskærm, radio, polytoner, kalender, men kameraet skal dog købes som ekstra udstyr...

  • Quote

    Originally posted by Squall


    Jeg står selv og skal købe ny telefon. Kan man ikke få en af ovenstående telefoner til en lidt mere menneskelig pris - helst uden abonnement og uden sim-lock. ? 8o


    Du kan få Samsung telefonen til 1999,- med et "TDC mobi extral 200" abbonnement. Så kunne du jo smide dit Telmore kort i istedet ?

  • Quote

    Originally posted by Aerial
    http://www.mobilpriser.dk ;)


    Jeg vil da anbefalde ericsson T610 eller Samsung E700 :D


    Fede telefoner efter min smag


    Ja, lige mine ord ;)


    Køber i hvertfald selv Samsung E700, dog ingen nyhed ;)


    Grunden til jeg ikke køber Ericsson, for mange er begyndte at eje dem. Ja jeg vil jo gerne eje noget knap så mange har. hæ hæ ...


    Og umiddelbart, så ser jeg som Sony Ericsson og Samsung at være kongerne på mobilmarkedet ....


    Ja anser bare Nokia for noget popbras efterhånden. ALle køber det og de har ofte mange fejl, dog ikke 6600, den skulle være rimelig fejlfri.

  • Quote

    Originally posted by Squall
    Og det virker ? Kunne være man skulle lave lidt opfølgning på den phone, det er jo vigtigt at have den fedeste phone i familien ;)


    jamen hvis du køber den så nakker jeg den fra dig :D


    Nej det duer heller ikke hvis vi er 3 brødre der sidder og fedter med en 610'er vel ? ;)

  • Quote

    Originally posted by Aerial
    Du kan få Samsung telefonen til 1999,- med et "TDC mobi extral 200" abbonnement. Så kunne du jo smide dit Telmore kort i istedet ?


    Ye, den er squ ikke så dyr, bare et minus der, du skal bruger 200 kr. pr. måned med det abonnement... X(


    Køber den selv uden, så slipper jeg for alt det hø, men så kommer den også til at koster flere knaster.

  • De to telefoner du nævner i starten: SX1 og N6600 - er begge smartphones. Det vil sige, telefoner med et "åbent" styresystem, hvor der frit kan installeres 3. parts software osv. Begge telefoner kører Symbian OS (SX1 ver. 6,0 og N6600 ver. 7,0).


    Er det også et krav til den "alternative" telefon?


    Hvis det er tilfældet, kan jeg ihvertfald anbefale P800, som er godt billig brugt - og kan ALT hvad man overhovedet kan forvente af en PDA og mobiltelefon. Kamera, video, MP3 you name it. Den er stor, men hvis det ikke betyder noget, får du ikke en bedre telefon til pengene.


    Hvis du vil have en telefon til rimelige penge med radio, ville jeg nok snuppe en Nokia 6610 - køn er den ikke (min mening), men den har en nogenlunde kalender og FM radio. Nokia er faktisk de eneste mobilproducenter, der rigtig er begyndt at implementere FM radio i deres gængse telefoner.


    Hvis du både vil have Kamera OG Radio/MP3, skal vi jo op i en anden prisklasse - sorry. Nokias 6230 kommer også snart, som er den eneste serie40 telefon med MMC-slot, kamera og MP3 afspiller.


    BTW, notér dig lige at N6600 hverken har radio eller MP3. Du kan godt afspille MP3 på den vha 3. parts software, men det lyder ikke særlig godt.


  • Har du selv test den siden du skulle mene Nokia 6600 er 'rimelig' feljfri?


    LUB

  • Quote

    Originally posted by LUB


    Har du selv test den siden du skulle mene Nokia 6600 er 'rimelig' feljfri?


    LUB


    Nope, det er en personlig mening jeg fik af en gut herinde fra. Kan bare ikke huske hvad jeg kaldte tråden, men kan da prøve at søge efter den. Den kører som Torgue siger med det der Sybian, så tror det er grunden til den skulle være rimelig fejlfri !


    Edit: Narj kan desværre ikke finden tråden. Det var en jeg selv oprettede for længere tid siden.

  • Jeg er rigtig glad for min T68i. Ikke nogen problemer overhovedet, og den er blevet rigtig billig nu.... Gav desværre 1500 for min....

    Bærbar:
    Processor: Intel Core i7-720QM 4x1,60GHz (Turbo 2.80GHz) 6MB cache
    Ram: Kingston 4GB DDR3-1066 RAM DualChannel
    Harddisk: 500GB harddisk S-ATA 2,5" Fluid
    Grafik: ATI HD5650 1GB GDDR3 dedikeret RAM (DirectX 11)
    Skærm: 15.6” FullHD-LED Glare panel 1920x1080
    Drev: Blue Ray - Combo

  • forstår ik folk der gider ha kamera i deres telefon :dots:


    De tar jo extremt skod billeder... så hellere købe en nogenlunde billig telefon, også et godt digital kamera ved siden af..

  • Vis du købe en god tlf som kan tage billeder altså ikke sådan noget Nokia 3200 så tage de altså IKKE extremt skod billeder
    Så er de altså fine nok ;) kan lige uploade et billed en af dagene!!!


    Fant lige et billed taget med en nokia 6600
     [Blocked Image: http://mobilvinter.transit.in2media.dk/pictures/00000811.jpg]


    Eks på en dårlig kamera tlf (3200)
    [Blocked Image: http://mobilvinter.transit.in2media.dk/pictures/00000817.jpg]