Printer, Blæk, Risiko.

  • Min printer en HP Officejet7500 har den seneste måned meddelt mangel på blæk. Alligevel er der på nuværende tidspunkt ingen problemer med kvaliteten af mine udskrifter. Jeg kan se at blækstanden i patronen fortsat falder og jeg er nu på under 10% resterende blæk. Tager jeg nogen risiko ved fortsat at printe på den nuværende patron - eller er det bare producenten der vil tjene penge? Er bare ved at være lidt bange efter som min printer konstant blinker "!" i vildskab. Blæk er bare så dyrt - og der er ingen problemer med udskrifterne overhovedet?


    //Rasmus
    :rules:

  • Altså der kan jo ikke ske noget ved det. Så vidt jeg ved. Til sidst vil dine udskrift bare mangle farver. fordi den ikke har flere af dem.


    Du kan også købe "kopimærker" inden for blæk, og de fungere ofte ligeså godt til langt mindre pris.

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Hvis den opfører sig som min printer (Canon MP620) så vil den på et tidspunkt pludselig stoppe med at udskrive og så bliver du nødt til at skifte patronen før den kører igen. Der sker ikke noget med printeren.


    Umiddelbart vil jeg anbefale bare at printe indtil den enten selv stopper eller det kan ses på kvaliteten. Dog kan det være smart at have den patron, der er lav, liggende på lager hvis du printer "vigtige" ting. De har det med at løbe tør på tidspunkter hvor man bare skal have printet og hvor det ikke er muligt at få fat i patroner!!!


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------