Mail og kalender

  • Jeg har fået til opgave at lave et privat hjemmesystem til håndtering af email og kalender.


    Ideen er, at jeg kan modtage mine emails på de enheder jeg ønsker, lidt i stil med exchange. Mine enheder er fx. min pc og min iphone.


    Jeg vil også kunne tilgå min kalender fra min pc og min iphone.



    Jeg har købt en pc som skal fungere som styremaskiner (evt. server) for dette projekt.


    Jeg har forsøgt mig med at installere Windows Small Business Server, men synes ikke at kunne få det til at spille.


    Jeg undre mig derfor over om jeg kan installere windows 7 på styremaskinen, og om der her findes software som kan hente mails ned fra mine forskellige email adresser, hvorefter jeg kan tilgå disse via outlook på min egen pc og mail software på min iphone?


    Jeg ved dette spørgsmål er ret kompliceret, så sig til hvis jeg kan forklare sagen yderligere.


    På forhånd tak!


  • :goodpost:


    Det er så forbandet awesome (bruger det selv på mine pc'ere og min telefon).

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

  • Dette skyldes, at jeg ikke benytter gmail, men mit egen domæne til mail. Jeg benytter derfor Outlook 2007 som email og kalender program.


    Da jeg også har flere domæner leder jeg efter den tidligere nævnte funktion / software.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af sToreBatFar
    Dette skyldes, at jeg ikke benytter gmail, men mit egen domæne til mail. Jeg benytter derfor Outlook 2007 som email og kalender program.


    Da jeg også har flere domæner leder jeg efter den tidligere nævnte funktion / software.


    Uden at kunne sige det med 100% sikkerhed. Så mener jeg altså også at man nu kan bruge sine egne domæner på gmail

  • Google Apps spiller bare. Har leget med det i 1-1½ års tid og har brugt det seriøst gennem det seneste halve år.


    Der findes mange tutorials til hvordan det sættes op og i bund og grund så er det nemmere end man tror. Dog kan det være lidt af en udfordring at flytte mails fra andre webmail tjenester.


    /marj