Indlæg af sToreBatFar

    Jeg har et problem med min Plex server, som er begyndt at crashe efter tilføjelsen af en ekstra harddisk det nuværende raid 5.


    System:


    AMD FX-8320 3500Mhz
    MSI 970A-G43 AM3+ bundkort
    AMD Radeon HD5450 grafikkort
    8GB Kingston DDR3 1866 ram
    450 Watt Corsair PSU
    1 stk. Kingston V300 120GB SSD
    4 stk. WD 2TB SATA HDD (raid 5)
    Windows 8.1 Pro


    Dette system har virket uden problemer, men efter jeg har tilføjet en femte WD 2TB SATA HDD til systemet, så er det begyndt at gå galt.
    I idle stand sker der ikke noget, men hvis jeg fx skriver en del data til serveren, så crasher den og genstarter.


    Ved kontrol at eventlog i Windows står der, at det er en kritisk fejl i kilden Kernal-Power.


    Ud fra de strømberegninger jeg har lavet online, så ser det ud til, at jeg ikke bør skulle bruge mere en ca. 300 Watt fra min PSU.
    Jeg har testet den nye HDD i WD's testværktøj og der finder den ikke fejl.


    Hvad kan være galt? Kan det være en fejl i min PSU eller måske bundkortet?

    Jeg skal lave et godt trådløst netvært til vores hus. Huset er ret langt og internettet komme ind i den ene ende af huset. Der er en gangbro på loften igennem hele huset. Min tanke var at trække et netkabel over loftet og placere ca. 3 access points i kablet forbindelse med hinanden. Tanken er at de skal have samme SSID.
    Enheden jeg har kig på er denne D-Link DAP-1522 (http://www.komplett.dk/k/ki.as…30-4E27-81A8-B134E45CBAB6)
    Valget af denne enhed er grundet muligheden for LAN, hvor jeg så kan forlænge et kabel videre på lostet til den næste enhed.
    Er dette en klog løsning, eller har I andre forslag?

    Hej alle sammen...
    Jeg har netop købt et Sapphire 7950 grafikkort. Dette er nu installeret, men efter jeg installere Catalyst driver, så stopper min pc ved boot efter windows 7 boot billedet vises.
    Jeg har en i7 3770K cpu med Intel Graphics 4000. Så snart jeg deaktivere dette i "Safe mode", så kan jeg boot til windows.
    Jeg har tidligere fint kunne køre med et andet dedikeret grafikkort. Er der noget jeg kan gøre, eller skal jeg blot lade Intet Graphics 4000 være deaktiveret i windows 7? Så vidt jeg kan se kan jeg ikke deaktivere iGPU i bios.

    Hej...
    Hver gang jeg starter Windows 7 blinker en CMD popup ganske hurtigt og en windows fejl melder, at filen "kdbsync.exe" er holdt op med at virke.
    Jeg kan læse mig frem til at dette har noget med mit AMD grafikkort at gøre. Jeg har derfor afinstalleret all software/driver til kortet og geninstlleret den nyeste driver fra AMD's hjemmeside. Desværre har dette ikke afhjulpet problemet.
    Jeg bruger Windows 7 Ultimate 64bit, og har et AMD Radeon 4870 X2 grafikkort.
    Hvad kan jeg gøre for at rette denne fejl?

    Hej alle sammen...
    Jeg skal sælge lidt hardware og vil høre om jeres vurdering af hvilken pris jeg kan sælge produkterne samlet til.
    Det drejer sig om flg. hardware:
    Intel i7 975 Extreme Edition ES 3,33Ghz
    ASUS P6T Deluxe V2 bundkort
    Corsair DDR3 1333 6GB Ram
    Noctua NH-D14 CPU køler
    Alle enheder er i rigtig god stand, men er udenfor garanti. Tanken er at sælge disse dele samlet. Hvad mener I med prisen?
    På forhånd tak.

    Jeg har fået Waoo Fiberinternet igennem NRGi og som udgangspunkt virker det som det skal.


    Jeg har forsøgt at åbne porte via routerens port forwarding menu, men kan ikke få dette til at virke.


    Routeren som jeg har hængende er en: Maximum Digital Technology Gigabit Router WiFi.
    Jeg har søgt efter mere info på Google, men finder intet.


    Når jeg vil åbne en port skal jeg udfylde: Name, Protocol, Ext. port, Adresse, Port


    Jeg forstår ikke hvad den sidste del betyder, port? Jeg har jo udfyldt den ext. port som jeg ønsker.


    Jeg håber på lidt hjælp :) På forhånd tak og glædelig jul.

    Jeg er begyndt at opleve problemer med Outlook 2007 på min pc. Jeg har tidligere kunne klikke på links i mine emails hvorefter siden åbnede i IE.


    Når jeg nu klikker på et link i en email modtager jeg fejlmeddellelsen, at jeg ikke har tilladelse til at åbne linket og jeg skal kontakte administratoren.


    Jeg benytter Windows 7 Ultimate, Office 2007 og IE8.


    Hvordan kan jeg rette dette?

    Hejsa...


    Jeg har et problem med Windows Media Player 12 til windows 7.


    Når jeg starter programmet fryser programmet med hvis skærm og der sker herefter ikke mere.


    Jeg kan kun tvinge en lukning med CTRL+ALT+Del


    Hvad kan jeg gøre?

    Hejsa...


    Jeg har en dedikeret mailserver ståede som jeg bruger som exchange server.


    Når jeg opretter forbindelse til serveren på hjemmeadressen, altså med LAN ip adresse, kan jeg fint få adgang.



    Problemet er, at jeg også gerne vil have adgang via outlook på en ekstern pc. Outlook spørger om exchange adressen, men lige gyldigt hvad jeg skrive kan den ikke får forbindelse.


    Jeg har forsøgt en den eksterne ip adresse, men dette virker ikke.



    Er den nogen som kan oplyse hvordan jeg får en ekstern pc med Outlook 2007 til at forbinde til serveren?

    Dette skyldes, at jeg ikke benytter gmail, men mit egen domæne til mail. Jeg benytter derfor Outlook 2007 som email og kalender program.


    Da jeg også har flere domæner leder jeg efter den tidligere nævnte funktion / software.

    Jeg har fået til opgave at lave et privat hjemmesystem til håndtering af email og kalender.


    Ideen er, at jeg kan modtage mine emails på de enheder jeg ønsker, lidt i stil med exchange. Mine enheder er fx. min pc og min iphone.


    Jeg vil også kunne tilgå min kalender fra min pc og min iphone.



    Jeg har købt en pc som skal fungere som styremaskiner (evt. server) for dette projekt.


    Jeg har forsøgt mig med at installere Windows Small Business Server, men synes ikke at kunne få det til at spille.


    Jeg undre mig derfor over om jeg kan installere windows 7 på styremaskinen, og om der her findes software som kan hente mails ned fra mine forskellige email adresser, hvorefter jeg kan tilgå disse via outlook på min egen pc og mail software på min iphone?


    Jeg ved dette spørgsmål er ret kompliceret, så sig til hvis jeg kan forklare sagen yderligere.


    På forhånd tak!

    Problemet med grafikkortet er, at billedet i høj opløsning 1920x1200 bliver misfarvet og grynet. Billedet flimre og er generelt meget grimt. Hvis jeg nedsætter opløsningen til omkring 1440x900 er billedet som det skal være.


    Jeg har så nu prøvet at fjerne de tre ekstra harddiske, samt begge DVD drev. Desværre oplever jeg samme problem.


    Problemet er kommet uden at jeg har installeret nyt hardware eller software.


    Kan det være min PSU som stille og roligt er ved at gå død eller blive forringet?

    Jeg er begyndt at opleve problemer med mit grafikkort og har haft det hos forhandleren. De finder her ingen fejl og sidder nu lidt fast.


    Jeg begynder nu at spekulere i om kortet for nok strøm og om jeg har en kraftig nok PSU.


    Grafiskkort: ATI Radeon 4870x2
    PSU: ThermalTake Toughpower 700Watt


    Eller har jeg flg. isat maskinen:


    CPU: Intet I7 975 Extreme Edition
    RAM: 6GB Corsair 1600 DDR3
    HARDDISK 1: Indet SSD 160GB
    HARDDISK 2,3,4: WD 500 GB Green Power
    DVD: 2 x Pioneer drev


    Kan det være at jeg ikke har nok strøm?


    Hvis jeg skulle opgradere min PSU, hvilken skulle jeg så vælge? Det er vigtigt at den er støjsvag og med modular kabler.


    På forhånd tak!

    Har hentet HW monitor, og nu synes jeg det er underligt.


    Nor jeg ser på sektionen Temperatures: CPUTIN - så ligger denne på 52C.


    Se yes herunder under: Temperatures for core 0,1,2,3 - så ligger de på ca. 40C.



    Hvilken en skal jeg se efter?