Ny mus, nyt tastatur og ny musemåtte..

  • Heya, ...


    Mit nuværende setup er:
    Mus: Logitech MX1000
    Tastatur: Logitech Internet Navigator (Ye.. so what? :D ..)
    Musemåtte: Icemat (1st edition)


    Så.. jeg er pænt outdated. Hvis jeg starter med musen sååå..
    Mus:
    Jeg har kigget på et par forskellige:
    Razer Imperator
    Logitech G500
    Steelseries Xai
    Naos 5000


    .
    Her vælger jeg så at udelukke Imperator og Naos. Jeg vælger at udelukke Naos pga. prisen, - hvis den var lavere så ville jeg have valgt den.


    Så jeg står mellem Logitech G500 og Steelseries Xai. Logitech G500 kan fås til 360 kr, hvor Xai kan fås til 460-500 ifølge Pricerunner. Den koster 460 kr hos EDBstore, men dem har jeg ikke handlet med før, og de har fået ringe anmeldelser af en af de to anmeldere.. så.. Er der nogen der kan informere mig om de er til at handle med?
    Jeg skal forøvrigt bruge musen til alt mellem himmel og jord. Arbejdsopgaver, billedredigering og selvfølgelig gaming.
    Jeg er ikke den store LAN-gamer lige pt.. og det med flere profiler har jeg ikke set den store idé i. Xai's LCD menu nedenunder er jeg også ret ligeglad med på nuværende fod. G500 tiltaler mig lidt, da jeg har været rigtig glad for min MX1000, - men har heller ikke prøvet andet.


    Tastatur/Keyboard:
    Jeg vil have et tastatur der kan klare en masse studieafleveringer og arbejdsopgaver, samt gaming. Det skal derfor være så ergonomisk som det kan være, samtidig med at det er lidt gaming-alike. Jeg har kigget på følgende:
    Steelseries 6GV2 (Fandt jeg her den anden dag, så jeg har ikke læst særlig meget om det.)
    Logitech G15 (Hælder jeg på en eller anden måde mest til.. Det er dog lidt træls at det ikke har mekaniske taster.)
    Logitech Illuminated (Saksetaster er jeg ikke så vilde med.)


    - Det der afholder mig lidt fra Steelseries er, at det ikke har nogen håndledsstøtte, - og da jeg gerne vil kunne arbejde med computere i fremtiden, så ønsker jeg ikke at overbelaste noget, hvis det kan undgås.


    Musemåtte/underlag:
    Ved ikke hvordan musene reagere på dem men.. ud fra anmeldelser:
    Steelseries 9HD (liiiiidt spicy mht pris)
    Roccat Sota (Tror jeg er den det bliver..)


    I er meget velkomne til at komme med forslag!
    Tusind tak for at du har læst indtil nu.. det sætter jeg pris på! :)

  • Logitech G500 og Logitech Illuminated, så er du ikke helt galt på den. Musemåtte er en smagssag, jeg forestrækker stof, så Steelseries QcK måtterne er hvad jeg ville bruge. Men du bliver glad for at skrive på de flade taster på Illuminated!

  • Jeg vil anbefale dig steelseries xai som jeg selv bruger.


    Du kan lave alverdens indstillinger på den.
    [Blocked Image: http://www.mfh.d2prod.co.uk/xai.jpg]


    Og som tastetur ville jeg selv tage 6Gv2, jeg havde engang et 6G som jeg
    var super glad for. Men hvis det er vigtigt for dig at det er ergonomisk, så måske et af de andre.
    Jeg har selv razor recluza, masser af ekstra knapper, lys og en håndledsstøtte.


    Som måtte ville jeg købe en fra zowie.
    Jeg har selv P-TF, men jeg har lidt fortrudt jeg ik tog en større.

    Intel Core 2 Quad Q9650
    Asus P5Q PRO
    4 x 2 GB OCZ Reaper PC-8500
    Gainward GTX 295
    2 x 250 GB 16 MB cache RAID0 og 1 TB 32 MB cache
    Creative SB X-Fi Titanium Fatal1ty Pro
    Sennheiser PC-350
    Corsair TX750W
    Antec Nine Hundred
    Samsung Syncmaster 2253BW
    Steelseries Ikari Laser

  • Tak for svarerne..
    Har bestemt mig for at musen skal være en Xai, - hvilken musemåtte går bedst til den? :)
    Havde også bestemt mig for Logitech Illuminated, men har lige læst at den ikke kan klare Shift+Space+W, så det er desværre ubrugeligt :(
    Let the suggestions coming! :P

  • Noget razer tastatur ellers g15 er jo altid nice :D
    Musemåtte, bare tag et eller andet, det gør ikke den store forskel. Jeg spiller med qck+ som jeg har været rigtig tilfreds med, specielt også til prisen.
    Mht. musen så har xai og g500 den samme sensor, så tag den der ligger bedst i hånden (som for mit vedkommende var g500)

    E8500 C0 @ 4.2 - Xigmatek HDT-s1283
    Asus P5Q Pro - Mushkin 2x2 Redline
    PoV 8800GTS 512 785/1910/1030
    Corsair 550W - Maxtor 250GB
    Antec p182

  • Kører med musemåtten SteelSeries S&S på 3. År nu. Har endnu ikke set eller prøvet et underlag til min mus, som jeg synes bedre om. Den holder til heftigt brug (både gaming og kontor), har en let rug overflade, som jeg er helt vild med og den tager ikke skade affat komme med til lan, hvis man transporterer med lidt omtanke. Det bedste jeg har prøvet.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H