En fodtur gennem Lapland

  • Hej!


    Årets sommerferie valgte min kammerat Asger og jeg at bruge på at gå 800 kilometer i Nordsverige, Nordnorge og Finland. Vi vandrede ad en rute der hedder Nordkalottleden, som går fra Kautokeino i Norge, gennem Finland, til Kvikkjokk i Sverige.


    Det var en kæmpe stor oplevelse.


    Her er nogle af de billeder der kom ud af det.
    http://www.aagaardfoto.dk/nordkalottleden/


    Jeg forventer selvfølgelig ikke konstruktiv kritik, når jeg uploader 46 billeder på en gang. Jeg vil bare gerne fremvise nogle billeder fra turen.


    Jeg håber I kan lide billederne.


    Med venlig hilsen,
    Anders.

    Whenever I’m about to do something,
    I think “would an idiot do that?” and if they would,
    I do not do that thing.


    - Dwight Schrute (The Office)

    Rettet en gang, sidst af Aagaard1000 ().

  • Flotte billeder, jeg kan specielt godt lide dine fos/elv/flod billeder :crazyeyes: og så må jeg da sige at det er imponerende at sån' et par gutter vælger at vandre 800km :9xo

    System :
    Intel Core 2 Duo E6550
    ASRock 4CORE1333-GLAN
    Inno3D 8500GT 512mb
    2 GB Kingston HyperX DDR2-800
    WD Caviar 250 GB Sata II
    Antec Trio-430 truepower psu

  • Mange tak for kommentarerne. Det er godt at I kan lide billederne!


    Denne tur var rent faktisk bare en øvetur. I maj-måned næste år, skal vi gå fra Mexico til Canada - 4400 km. :)

    Whenever I’m about to do something,
    I think “would an idiot do that?” and if they would,
    I do not do that thing.


    - Dwight Schrute (The Office)

  • Rigtig flotte billeder, kanont flot landskab må man sige :9xo

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

  • Rigtig fine billeder og en rigtig god tur ;). Jeg kan så anbefale at prøve den om vinteren, det er både smuk og hårdt :D.


    Jeg har vandret det meste at Nordnorge rundt i den kolde tid af flere omgange, helt oppe ved Lofoten og over imod den russiske grænse, det skulle enhver prøve :D.


    Grønland kan jeg da osse sige er en fodtur værd hvad enten det er sommer eller vinter, især overe på østkysten, højt til himmels og langt til naboer, du er bare helt alene ;).


    Canada oppe i Alberta regionen, kan sgu osse sætte enhver under pres og få dem til at føle at de lever ;).


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.


  • Åh gud. Jeg hader at fryse :))


    Ej, jeg ville faktisk rigtig gerne prøve en vinterfjeldtur på et tidspunkt. Det må dog vente lidt. Jeg skal lige gennemføre Pacific Crest Trail først.


    Tak for kommentarerne!

    Whenever I’m about to do something,
    I think “would an idiot do that?” and if they would,
    I do not do that thing.


    - Dwight Schrute (The Office)

    Rettet en gang, sidst af Aagaard1000 ().

  • Du bliver aldrig en ordentlig vandrer før du har prøvet en whiteout, så er moder jord rigtig gal og lille dig sidder i centrum, det er en oplevelse hvis ellers du kommer ud i live, vi mistede 2 i østgrønland under en 5 dages whiteout, og levede som lemminger under sneen i små huler vi havde gravet, En rigtig fin tur ;).


    Er du rigtig heldig kan du se en tordenfugl, den er en myte...men jeg vil til min dødsdag hævde at den findes, det vil min onkel osse, han har osse set den, den kommer kun frem under rigtig fæle storme, prægtig fugl og rigtig stor, vingefang på omkring de 2 meter og den er helt sort, den smupper en slædehund som en mis selv i en fuld whiteout.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

    Rettet en gang, sidst af Ebo ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Karga
    Flotte billeder :)


    4400 km på en måned, så skal i jo ca. gå 8-9 km/t konstant - ikke medregnet fotopauser :crazyeyes: i må være gale


    De 4400 km. skal ikke gåes på en enkelt måned heldigvis :))


    Vi skal bare være fremme inden oktober, hvor snestormene begynder at sætte ind.

    Whenever I’m about to do something,
    I think “would an idiot do that?” and if they would,
    I do not do that thing.


    - Dwight Schrute (The Office)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Aagaard1000


    De 4400 km. skal ikke gåes på en enkelt måned heldigvis :))


    Vi skal bare være fremme inden oktober, hvor snestormene begynder at sætte ind.


    Det lyder straks (dog marginalt) mere fornuftigt :P hvordan finansierer i sådan en tur? Tænker på om i mon ikke kan tjene en lille skilling på ihvertfald et par af billederne

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Karga


    Det lyder straks (dog marginalt) mere fornuftigt :P hvordan finansierer i sådan en tur? Tænker på om i mon ikke kan tjene en lille skilling på ihvertfald et par af billederne


    Planen er, at vi skal have sparet 50.000 kr. op, inden vi skal afsted. Det mener vi må være nok. Man lever jo billigt når man er på vandretur. Sover i telt og spiser stort set ikke andet end nudler og havregryn.


    Jeg har lidt overvejet muligheden for at sælge nogle af billederne, men jeg ved ikke hvor jeg kan gøre det henne. Colourbox, som jeg tidligere har solgt billeder til, har skiftet provisionsordning og det er ikke længere særlig meget man kan tjene på det. Tidligere fik jeg 100 kr. pr. billede de valgte at købe.


    Quote

    Oprindeligt indlæg af woyer
    Flot fisk.


    Billedet med de behårede ben er bedst imo, 10/10.


    Ja, jeg ved godt at jeg har flotte ben ;)

    Whenever I’m about to do something,
    I think “would an idiot do that?” and if they would,
    I do not do that thing.


    - Dwight Schrute (The Office)

  • Fin lille gåtur både den i har taget og den i skal ud på :)


    Må sgu være spændende kunne være man skulle overveje det.


    Lille foto tip når i tager de store vider så prøver og find en ting der kan være i forgrunden. Det giver en fornemmelse af dybde og gør billedet meget mere internesart for øjet.


    Fedt i deler billederne med os herinde.. udvælg et par stykker og smid i jeres post så er der nok også flere der kigger galleriet :) - altid godt med appetitvækker :D

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dwmc
    ma kunne vel sælge ideen itl et forlag og lave en desideret foto bog fra turen, evt med lidt dagbog med..


    Jeg har selv tænkt tanken, men jeg synes det lyder meget ambitiøst. Jeg kender intet til processen i at udgive en bog. Jeg ved ikke hvilke forlag, man kunne kontakte.

    Whenever I’m about to do something,
    I think “would an idiot do that?” and if they would,
    I do not do that thing.


    - Dwight Schrute (The Office)

  • tja man kan jo skrive dagbog ca hver dag og så få en til at ren skrive det så det hænger sammen..
    og så lave små notater til sine fotos.


    og hvad forlag angår er det vel bare at tage et kig hos nogle boghandlere og se hvilke forlag der udgiver rejse/foto bøger. så er det jo også en super ting at du allerede har lavet en foto tur (hvis man kan kalde det det) med fede fotos. så du har en reference prøve til forlaget..