ny pc- vil godt have i kigger på det:)

  • jeg har sammen med en kammerat siddet sammensat mit nye system, og tænkte i ville kigge på om det helt galt ?


    evt flaskehalse. osv:)
    og mest af alt. har jeg strøm nok nu og til et evt sli setup med tiden ?


    http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=602158
    http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=460921
    http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=605846
    http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=579816
    http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=604498
    http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=508067


    vil lige sige jeg ved godt rammene ik er de vildeste. men regner med opgradere dem med nogle hyper x op til jul.


    og ved hdden mangler. men har en ny liggende der kommer i :)

  • ja sagde min ven også men så syns han i det hele taget jeg sku nappe et 1356 bundkort istedet .


    men mit budget er til det her og ik meget mer andet:)


    så det må blive julegave ønske hvis det er sådan en psu :P


    nu skal jeg så til bygge og har bestilt sådan en wristband ting. så jeg ik futter skidtet af.
    skal den så bare kobles på kabinettet med krokodillenæbbet?

  • Du bør tage et GTX 460 i stedet for det GTX 465 grafikkort, på trods af at den lavere tal værdi så er det GTX 460 nyere og bedre, men husk at tage 1 GB udgaven.


    Det her er vidst det billigste hos komplett: LINK


    EDIT:


    Så vidt jeg kan se giver de RAM du har valgt ikke noget ekstra for de 0.1 V de kræver mere end reference (for ikke at nævne at de ikke er på lager), derfor kan du lige så godt tage nogen der kræver standard 1.5V, som dem her: LINK

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

    Rettet en gang, sidst af RTM ().

  • Ja. Den ene ende skal kobles på kabinettet - ikke at du normalt får brug for sådan en, hvis du f.eks. lige tager fat i en radiator før samling. :)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Hvis SLI er et krav, så syntes jeg helt klart at du lige så godt kan gå over på socket 1366 platformen, P55 baserede bundkort mister efter min mening deres fordel over x58 baserede bundkort når de skal understøtte SLI (p55 med SLI koster typisk det samme som et bundkort med x58 chipsæt).


    Hvis nu vi sammenligner det du har foreslået med et x58 setup jeg lige har bikset sammen (uden grafikkort og kabinet):


    Dit setup:


    PSU: 1168
    CPU: 1495
    Mobo: 1279
    RAM: 699


    Total: 4641


    Mit setup:


    PSU: Corsair TX750W: 815
    CPU: i7-950: 2195
    Mobo: Asrock X58 Extreme: 1251
    RAM: Corsair XMS3 3x2GB PC3-10666: 995


    Total: 5256


    I alt en prisforskel på 615kr, når du er så tæt på, kan du lige så godt gå det længere og få noget der er betydeligt kraftigere og bedre til SLI.


    Der er naturligvis forskelle(og sammenligningen er heller ikke helt rimelig, men det viser meget godt hvad du kan få for bare lidt ekstra), jeg vil personligt også foretrække et Gigabyte bundkort over et Asrock, men Asrock skulle være absolut fornuftige nu til dags. PSUen er 100W svagere og ikke modulær, men at den er modulær er også absolut kun en luksus, en luksus som du måske skulle overveje om du ikke kan undvære.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • takker for alle indputs i giver.
    grunden de her ram er de har køler på og det har value ram ikke.


    ang sli. det slet ikke sikkert. men ville bare have muligheden, og jeg må indrømme det eneste kort der tiltaler mig i 1356 serien er gigabytes ud7 (den store model) men man skal jo os have lov ønske sig til jul ikke sandt:)


    siger i at gtx 460 er bedre end gtx 465 for det er ikke det 3dmarks benchmark siger?.
    der ligger 460eren på 2 pladser under gtx 465 som ranker som en 5 plads lige under hd 5970


    og ja da det mit første build , så vil jeg have modulær psu. fordi har set det ledninge helvede man kommer ud for:)

  • men vil meget gerne have et x58 setup


    mit beløb er 7600.


    så hvis i kan sammen sætte noget bedre..
    og med modulær samt et cm 690 II advanced kabinet. så jeg lutter øre, skal bestille imorn hvis alt går godt:)

  • Er helt enig mht. til Modulære PSU'er. Hvis du køber en ikke modulær fra Corsair får du både ATA og SATA strømkabler hvilket ligger og fylder en hel del hvis du kun kører den ene slags. Men det koster jo altid ekstra ;)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |


  • Varmespredere på RAM blokke har altid været en tvivlsom ting, i rigtigt mange tilfælde er de der bare for udseendet, du skal ikke regne med at det hjælper dig med at kunne overclocke de sticks, det afhænger stortset altid af hvilke chips der nu end er brugt på den stick snarere end om der er hjælp til køling af RAM.


    Jeg vil fastholde at de RAM du har fundet intet ekstra giver dig for de 0.1V mere end standard reference, hvis du skal gå over de 1.5V bør du enten få markant bedre timings eller at klodserne kan køre ved en større frekvens end standard PC3-10666.
    Nu er intet naturligvis sikkert, men det er sandsynligt at du vil få større chancer for at de ram klodser virker korrekt med det bundkort du nu end vælger hvis du vælger noget som følger standarden.


    Generelt set skulle du måske købe de RAM du gerne vil fra starten, men husk på at hvis du vælger nogen med en større rating end PC3-10666 så skal du (så vidt jeg ved i hvert fald) overclocke computeren for at kunne udnytte dem.


    Du skulle måske overveje at gå efter et ATI/AMD grafikkort, da P55 understøtter crossfire som standard, der kunne du i hvert fald spare lidt penge som kunne bruges på noget bedre (f.eks. en i7-870 CPU).


    GTX 460 ER bedre end GTX 465, nu ved jeg ikke hvad det er for en anmeldelse du citerer, men for at citere en anmeldelse fra Anandtech:


    Quote

    Meanwhile it’s here that we bid farewell to the GTX 465. It was an underperforming card from the start, and the GTX 460 can meet it or beat it on most games. It has a respectable advantage in compute performance, but this is strongly application-dependent and goes hand-in-hand with the card's higher power draw. At this point we see little reason to purchase it over a cooler, quieter, and cheaper 1GB GTX 460.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • jeg vil have et intel system der rykker jeg mig ikke:)


    jamen kan godt være jeg skal have de andre ram så istedet:)


    ang det jeg henviser til er det denne test. http://www.videocardbenchmark.net/high_end_gpus.html


    er gtx 460 total overkill? eller kan jeg vælge et mindre kort og så købe 2 med tiden istedet:)?


    pt sammensat noget lig dette her





    muligt setup:


    2.195 - Intel Core i7-950 4x3.06GHz LGA1366 (mm vision)
    1.495 - gigabyte -x58a-ud3r
    1.005,41 - 3x2048 MB DDR3 1333 MHz Corsair XMS3 (bjtrading). (her ku jeg snildt nøjes med 4 gb ram)


    til psu, kabinet, samt gfxkort er der så 2700 retur. medmindre jeg skal vælge andre ram:)
    er det bedre så? :) og hvilke ram vil i evt henvise til istedet hvis jeg kan spare lidt



    obs: tak fordi i tager jer tid til hjælpe. det stort af jer:)


    må hellere tilføje jeg ikke skal oc.


  • Jeg antager at du mener at du vil have et Nvidia grafikkort :)


    Angående den test du har fundet, så er det kun 1 enkelt test (hvad der lader til at være en syntetisk test endda, hvor de ikke umiddelbart angiver om det er 768MB eller 1GB udgaven de har testet), så jeg vil stadigvæk gå efter Anandtechs konklusion at GTX 460 er bedre.


    Det billigste(når man ser bort fra det Palit kort som bliver solgt af sekvencia) 1GB GTX 460 kort jeg kunne finde er dette fra ASUS: LINK


    Det efterlader ca 1300kr, det bliver svært at holde præcist indenfor det budget må jeg indrømme, du kunne vælge en HX750 PSU fra corsair i stedet og spare ca 200kr, men det efterlader stadigvæk ikke mange penge til kabinettet.


    Man kan naturligvis spare visse steder, f.eks. købe det Asrock mobo jeg linkede til tidligere, købe 3x1GB ram eller 2x2 GB RAM (med lavere performance til følge, da x58 bundkort tillader triple channel), vælge et andet kabinet der er billigere, men det er alle sammen suboptimale løsninger, måske skulle du se om du kan bruge den smule mere, eller evt. vente lidt ;)

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Jeg må hellere uddybe:
    Når jeg mener at du kan købe 2x2GB RAM, mener jeg naturligvis at du så bagefter køber en identisk stick til så hurtigt som muligt.


    F.eks. køber du 2 af dem her: LINK


    Når du så har råd igen køber du en stick til, men igen det er ikke sikkert at du så kan få det til at virke i triple channel (selvom oddsene er gode), da det kan være at de sticks de så sælger er med en helt anden chip osv. (RAM solgt på det samme varenummer, kan sagtens ændre sig voldsomt over tid).

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • er klar over jeg skal have 3 x gang for at kører det optimalt:D


    men kan vel eks starte med 4 og så købe den sidste efter;)


    psu. hm regner med det skal bundmonteres vil jeg så ik have et ledninge helvede? :)


    og nej er slet ikke tvang jeg skal have nvida kort. det var bare det her physx der lokkede:P


  • Med hensyn til psuen, er den hx750 også modulær, den er fra samme serie som den du oprindeligt linkede til, 750w burde stadigvæk være rigeligt til 2 gtx 460 i SLI.


    Som jeg har nævnt før så er en modulær psu kun en luksus, de fleste bygger alligevel computere uden modulære PSUer med rimeligt resultat, så det skal nok kunne lade sig gøre ;)


    Hvis du vil have et alternativ, så kunne du også tage en i7-870, et p55 bundkort (uden SLI support), standard 2x2 GB RAM og et radeon 5850.


    Så må du "nøjes¨ med crossfire.


    CPUen koster næsten det samme, ram kan du nøjes med 4GB og dermed "spare" lidt, bundkort er ca 500 kr billigere (sammenlignet med et gigabyte p55 i den øvre ende dog uden SLI support) og 5850 er ca. 400kr dyrere end gtx 460, men også hurtigere. Alt i alt burde det kunne fungere.


    Uanset hvad du ender med at gøre, så er mit bedste råd nok det at du ikke skal spare for meget på cpuen, det er trods alt nemmere at skifte grafikkortet senere hen end det er at skifte cpuen,


    Det med at supplere med et ekstra kort til SLI/crossfire senere hen(der menes efter rimeligt lang tid), er efter min mening spild af penge, så er det oftere bedre at købe et andet grafikkort i stedet. Hvis man skal gøre det skal det gøres med det samme.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • lyder som et super alternativ. kan du linke det bundkort du snakker om?
    eller er det gigabytes p55 til ca 900 kr på en 1156 platform?


    og hvad er vigtigt ved ram? at de er cl 9? eller er der en anden cl der er bedre?

  • Alternativet er på socket 1156, det eneste chipsæt til socket 1366 er x58.


    Det jeg refererede til (beklager at jeg ikke linkede, men det er ret nederen at skrive på en dinovo mini :)) ) er:


    Mobo: Gigabyte GA-P55A-UD3
    CPU: Intel i7-870
    GFX: Club 3D 5850


    Hvis du vil poste flere penge i dine RAM, men stadigvæk ikke vil OCe, bør du vælge nogen med bedre timings end CL9 (lavere er bedre), men det gælder naturligvis stadigvæk om at finde en fornuftig balance mellem pris og ydelse, derfor jeg har linket til almindelige "Value" RAM :9xo


    Et eksempel på nogle RAM som har bedre latency er f.eks. disse (de koster heller ikke alverden): LINK
    Men hvis du senere skal udvide med flere RAM, kan det være problematisk at matche de RAM, samt de RAM skal have en større spændingsforskel.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • nu jeg forvirret. skrev du ikke længere oppe x58 er vejen at gå? :)


    det jo præcis det her bundkort jeg startede ud med og så en i7 på 1156


    :P


    im confused


    men: jeg er kommet frem til jeg ikke skal have sli eller cross pt.
    og hvis jeg skal vil jeg have det store ud7 kort fra gigabyte på en 1356


    så med 1 gfxkort i tankerne er 1156 så fint nok?
    evt med en i7 og billige ram nu jeg intet får ud af det køler gøgl på dem :)


    vil du være rar sammensætte mig et system med,
    i7
    gigabyte bundkort
    4-6gb ram
    godt gfxkort.
    modulær psu
    og kabinettet cm 69II advanced. (er set på komplett til ca 700)
    hvis der råd til det så en os hdd.


    og om jeg skal købe fler steder ved jeg ikke, det afhænger helt af porto(hvis jeg betaler porto hver gang æder jeg pengende op i fragt )



    og igen igen tak for hjælpen, ved jeg er besværlig men vil have mest for mine basseører:P


  • Hehe, min pointe er bare at hvis du vil have mere kræft og kan "nøjes" med crossfire, så kan du tage sådan en kombination i stedet.


    For god ordens skyld vil jeg også pointere at det ikke er det samme mobo, det er lidt billigere og understøtter ikke SLI.


    Men det er korrekt at i7-950 giver mere value end i7-870 (da i7-950 er hurtigere), hvis SLI er et krav(da p55 mobo med SLI support koster næsten det samme som et x58 bundkort (som har SLI support fra starten uden ekstra chip)).
    Platformen med i7-870 har en fordel hvis du ikke skal bruge SLI i og med at p55 bundkortet uden SLI support er billigere og det er nok med 4GB RAM (selvom det også kan lade sig gøre på x58 som tidligere nævnt).

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Cooler Master CM 690 II Advanced http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=769671

    668,00 kr
    668,00 kr

    Core i5 I5-760 8 MB (Intel Boxed) http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4229803

    1.395,00 kr
    1.395,00 kr

    Gigabyte GA-P55A-UD3 (rev. 1.0) http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=692610

    911,00 kr
    911,00 kr

    OCZ ModXStream Pro http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=481908

    558,00 kr
    558,00 kr

    OCZ Platinum 2 x 2 GB http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=655115

    689,00 kr
    689,00 kr

    XFX Radeon HD 5850 Black Edition http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4189528
    (1 GB)

    2.092,00 kr
    2.092,00 kr
    total: 6313 (også plus et par hundrede i div fragt)
    ser dette mer fornuftigt ud? :)